Coraz więcej mieszkańców Warmii i Mazur korzysta z kolei. Przyczynia się do tego POLREGIO

2024-02-06 07:00:00(ost. akt: 2024-02-05 15:50:41)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Pixabay

Jak pokazują najnowsze roczne dane Urzędu Transportu Kolejowego, ponad 1/4 wszystkich kolejowych przejazdów osobowych w 2023 roku w Polsce zrealizowało POLREGIO. Pozwoliło to spółce utrzymać kolejny rok pozycję lidera branży przewozów pasażerskich.
W 2023 r. koleją w Polsce podróżowało ponad 374,4 mln osób. To aż o 9,4proc. więcej, niż w roku 2022, co w liczbach bezwzględnych oznacza wzrost o 32,2 mln pasażerów.

Jednocześnie jest to najwyższy wynik w całym XXI wieku. Udział POLREGIO w tym wyniku wyniósł 26proc.

— Kolej przeżywa w Polsce prawdziwy renesans, a ogromny udział ma w tym POLREGIO. Obsługujemy najwięcej stacji i przystanków w Polsce, odnotowaliśmy rekordowy wynik prawie 100 mln pasażerów w ciągu roku, prześcigając konkurencję o niemal 30 mln przewiezionych osób i bijąc własne rekordy z poprzednich lat. Te rezultaty motywują nas do dalszej ciężkiej pracy dla naszych pasażerów. Naszym priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, by maksymalnie zwiększyć komfort zarówno podróżnych, jak i pracowników kolei — mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO S.A.

Zestawienie wyników kolejowych przewoźników pasażerskich dotyczących zeszłego roku wyraźnie wskazuje na pozycję POLREGIO jako rynkowego lidera. Z usług największego polskiego przewoźnika pasażerskiego skorzystało o niemal 8% więcej niż z usług drugiego przewoźnika w rankingu – PKP Intercity i o prawie 10% więcej niż zarejestrowały trzecie w tej klasyfikacji Koleje Mazowieckie.

Pokazuje to, że na rynku kolejowych przewozów pasażerskich POLREGIO nie ma sobie równych.

Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że statystycznie każdy mieszkaniec Polski pokonywał w 2023 roku pociągiem dystans 69,1 km. W przypadku POLREGIO wskaźnik ten wyniósł 44,7 km, a z naszych usług najchętniej korzystali mieszkańcy województwa pomorskiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego i małopolskiego.

Z roku na rok i kwartału na kwartał przewoźnik wprowadza wiele zmian, wsłuchując się w opinie pasażerów i obserwując, jak doskonalenie oferty wpływa na wzrost popularności kolei.

— Pociągi znów stają się ulubionym sposobem dojazdu Polaków do pracy, szkół czy uczelni i wiemy, że się do tego przyczyniliśmy. Jednocześnie mamy świadomość, że stworzenie optymalnej oferty przewozowej to zadanie zarówno przewoźników, jak i organizatorów publicznego transportu czy zarządców infrastruktury. O tym, czy społeczeństwo wybiera kolej, decydują różne powody - to, w jakie miejsca dociera i czy jest dobrze skomunikowana z innymi środkami transportu oraz przewoźnikami — dodał wiceprezes Zarządu POLREGIO, Marcel Klinowski.

Wiceprezes wskazał, że POLREGIO prowadzi nieustanny dialog ze wszystkimi uczestnikami publicznego transportu, aby zachęcić jak najwięcej osób do korzystania z kolei i promować ją jako realną alternatywę dla samochodu.