Północno-wschodni wariant najkorzystniejszy

2024-01-24 15:20:36(ost. akt: 2024-01-24 15:21:56)   Artykuł sponsorowany

Autor zdjęcia: Urząd Miasta w Olsztynie

Projektant obwodnicy jednoznacznie wskazał, że wariant postulowany przez władze Olsztyna i szerokie grono społeczników jest najkorzystniejszy! O konieczności ponownego przeanalizowania wyboru przebiegu obwodnicy dyskutowano w ratuszu z parlamentarzystami.
- W piśmie które otrzymaliśmy 15 grudnia od firmy Trakt, projektanta północnej obwodnicy Olsztyna, wyraźnie, jednoznacznie wskazane jest jedno z rozwiązań wariantu północno-wschodniego obwodnicy jako najkorzystniejsze - mówił podczas spotkania w olsztyńskim ratuszu prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. - Nie mogę więc zrozumieć dlaczego komisja oceny projektów inwestycyjnych, działająca przy GDDKiA, chce realizować wariant północno-zachodni? Dlaczego Generalna Dyrekcja ma odmienne zdanie od projektanta?

Społecznicy zebrani w ratuszu działania GDDKiA nazywają wprost irracjonalnymi. I przekonują, że postulowany przez dyrekcję wariant bezpowrotnie zniszczy cenne przyrodniczo tereny i będzie tragiczny dla zwierząt. Dodatkowo społecznicy mają też wątpliwości co do przekazanych danych geologicznych i hydrologicznych.

- Rzuca nam się pewna nieścisłość i niespójności - mówi Wojciech Biedrzyński z fundacji Nexus. - GDDKiA wskazuje, że nie przewiduje się oddziaływania inwestycji na Główne Zbiorniki Wód Podziemnych, ale nie ma tam pełnej informacji o technicznych elementach analizy, nie podano informacji o kluczowym zbiorniku "Wadąg".

Z kolei władze miasta do tych argumentów dodają kolejne, zaznaczając że dyrekcja nie wzięła pod uwagę natężenia ruchu na kluczowych skrzyżowaniach w mieście.

- Obwodnica północno-wschodnia znacząco poprawiłaby komfort przemieszczania się po Olsztynie, a niestety wariant zachodni doprowadzi wręcz do zwiększenia natężenia ruchu w stolicy Warmii i Mazur - dodaje prezydent Grzymowicz. - To jest niezgodne z programem "100 obwodnic", w którym napisano, że drogi te mają podwyższać poziom jakości życia w miastach, które omijają.

I dlatego gmina Olsztyn, wraz ze społecznikami rekomenduje modyfikację wariantu wschodniego, która zakłada wyburzenie tylko jednego, a nie 15 budynków mieszkalnych i dużo mniejszą ingerencję w las miejski i ogrody działkowe.

Na spotkanie z przedstawicielami Urzędu Miasta przyszło trzech z 14 zaproszonych parlamentarzystów - Maciej Wróbel (KO), Stanisław Gorczyca (KO) oraz Janusz Cieszyński (PiS). Wszyscy zaznaczyli, że należy ponownie usiąść do dyskusji nad wybranym wariantem.

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Naczelny Urabnista #3113372 25 sty 2024 15:51

    Szanowni Państwo, na co warto zwróci uwagę podczas czytania tego artykułu. Po pierwsze na duży napis "artykuł sponsorowany". Po drugie, że "Projektant obwodnicy jednoznacznie wskazał, że wariant postulowany przez władze Olsztyna i szerokie grono społeczników jest najkorzystniejszy! " może wprowadzić w błąd odbiorcę. To prawda, piśmie przesłanym do prezydenta projektant wskazuje, że najkorzystniejszy był wariant w korytarzu wschodnim O6 + D4, cytując "wariant O6 (biały) + D4 (fioletowy) z korytarza wschodniego (ewentualnie kombinacja O6+O3+D3+D4 – w celu zmniejszenia ingerencji w Las Miejski)". Nijak ma się on jednak do przebiegu propozycji wiarnatu miejskiego, który "był" punktowany w analizie wielokryterialnej praktycznie najsłabiej.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Jirko #3113348 24 sty 2024 16:19

    Szkoda kasy na obwodnicę. Zrobić porządny wjazd do Olsztyna od Dywit, małą obwodnicę Dywit i wystarczy. Granica i tak zamknięta.

    odpowiedz na ten komentarz