Wnuk uwierzył, że koresponduje z babcią, która prosi o pożyczkę

2024-01-14 12:00:00(ost. akt: 2024-01-12 13:02:13)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: policja

Po włamaniu na konto społecznościowe 68-latki z okolic Ciechanowa, oszuści rozesłali do jej znajomych prośbę o opłacenie zamówienia. Na wiadomość zareagował wnuk kobiety, który przesłał kod systemu płatności mobilnej. Gdy potem zadzwonił do babci, okazało się, że nie prosiła ona o żadną opłatę.
Jak poinformowała w piątek rzeczniczka policji w Ciechanowie asp. Magda Zarembska, dzień wcześniej zgłosiła się tam 68-letnia mieszkanka tego powiatu, która złożyła zawiadomienie, iż "ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i za pośrednictwem komunikatora wysłał wiadomość do znajomych z prośbą o opłacenie zamówienia".

"Wnuk 68-latki uwierzył, że koresponduje ze swoją babcią, wygenerował i przesłał kod systemu płatności mobilnej. Gdy zorientował się, że pieniądze zostały wypłacone w bankomacie w Radomiu, zadzwonił do babci, aby upewnić się, czy to ona wysłała wiadomość z prośbą o pożyczkę. Niestety było już za późno. Stracił 400 zł" - przekazała asp. Zarembska.

Policja ponownie ostrzega przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. Przypomina, że schemat działania oszustów jest zazwyczaj podobny: przestępcy włamują się na konta użytkowników portalu społecznościowego, podszywają pod znajomych i proszą o pilną pożyczkę. "Pamiętajmy, aby zawsze weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę" - apelują funkcjonariusze.

Policja zwraca również uwagę, aby zadbać o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali oraz komunikatorów. (PAP)

Autor: Michał Budkiewicz