Wtorek, 22 października 2019. Imieniny Haliszki, Lody, Przybysłąwa

Podziel się:

Olsztyński Ekonomik otworzył drzwi dla absolwentów klas ósmych i gimnazjalistów

16 maja w drzwiach Zespołu Szkół Ekonomicznych witał wszystkich gości sam Mikołaj Kopernik, który jest patronem naszej szkoły. Częstowaliśmy przybyłych piernikami i rogalikami.

Każda grupa była oprowadzana po szkole przez przewodnika, który przekazywał wiele cennych informacji z życia szkoły. W świetlicy, w bursie można było zobaczyć prezentację, która opowiada o szkole.
Na stanowisku hotelarzy dowiedzieliśmy się, że odbyli wiele zajęć w hotelach olsztyńskich, gdzie mieli możliwość zapoznania się z pracą i sposobem prowadzenia tego typu miejsc pracy. Mieli również wiele zajęć z gastronomii, gdzie tworzyli wiele pięknie wyglądających smakowitości.
Stoisko turystyczne to opowieści o zajęciach w terenie, na których poznajemy tajniki przewodnictwa.
Na jednym ze stanowisk można było napić się kawy w różnych smakach przygotowanej przez uczennice klas hotelarskich, które były przygotowywane na bieżąco na oczach oczekujących. Były stanowiska rachunkowości i ekonomistów, sportowe, języków obcych, matematyczne, informatyczne, turystyczne i wiele innych. Pokazaliśmy też Bursę z 250 miejscami noclegowymi i stołówką oraz hotelik szkolny.
Przedstawiliśmy kierunki kształcenia, które w przyszłym roku szkolnym będę mogli wybrać uczniowie klas pierwszych. Będą to:
- po szkole podstawowej: technik informatyk, technik hotelarstwa, technik organizacji turystyki, technik rachunkowości i technik programista.
- po gimnazjum: technik informatyk, technik hotelarstwa i technik ekonomista.
Zachęcaliśmy do wyboru technikum, ponieważ ukończenie tej szkoły daje wiele możliwości na rynku pracy dzięki możliwości uzyskania wielu dokumentów:
- Dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe
- Świadectwo maturalne
- Europass – dodatek do dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, który daje możliwość podjęcia pracy lub kontynuowania nauki w Europie. Zwiększa również szanse na rynku pracy.
Starsi uczniowie opowiadali o swoich przeżyciach z obowiązkowych praktyk zawodowych odbywanych w: biurach rachunkowych, biurach podróży, firmach komputerowych, urzędach, na promach i hotelach. Ciekawostką jest to, że miejsca praktyk nie koniecznie muszą znajdować się w Olsztynie i jego okolicach. Młodzież była w Warszawie, w górach i nad morzem, odbywała praktyki na promie. Ubiegamy się również o praktyki zagraniczne.

W szkole uczą zaangażowani nauczyciele z dużym doświadczeniem i kwalifikacjami, którzy dużo czasu poświęcają uczniom i szkole, co było widać na przykładzie przygotowania i przeprowadzenia dzisiejszego Dnia Otwartego.
Szkoła ma wiele atutów - jest położona wśród zieleni i dobrze skomunikowana (przystanek autobusowy, ścieżka rowerowa). Jest dobrze wyposażona. Pokazaliśmy pracownie informatyczne, sale wyposażone w sprzęt multimedialny, pracownię hotelarską i gastronomiczną, bogaty księgozbiór biblioteki i czytelnię ze stanowiskami komputerowymi, dużą salę sportową i mniejszą, gdzie zajęcia ma klub szkolny Elitarni Ekonomik.
Szkoła w tym roku otrzymała ważne wyróżnienia:
- tytuł Złotej Szkoły i II miejsce w województwie oraz 56 w kraju wśród techników w rankingu Perspektyw
- jako jedyne technikum w województwie otrzymaliśmy nagrodę UWM „Chiron – szkoła z potencjałem”.
Wysoka pozycja szkoły jest efektem zdawalności egzaminów maturalnych i zawodowych z roku poprzedniego. Absolwenci naszej szkoły mają bardzo wysoką zdawalność egzaminów zawodowych i maturalnych (92 % przy 66 % w województwie i 69 % w kraju).
W szkole miała miejsce inauguracja wojewódzkiego projektu „Jestem odpowiedzialnym kierowcą”, uczniowie zdominowali konkurs „Olsztyńskie ślady niepodległości” zdobywając 3 pierwsze miejsca, odbyło się ślubowanie uczniów klas I, zdobyliśmy III miejsce w mistrzostwach Warmii i Mazur w E – sporcie, w szkole odbyły się zajęcia integracyjne dla klas I, obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej i Dzień Niepodległości. Nasza szkoła, jako jedyna w województwie gościła wystawę „W drodze do Niepodległości. Zorganizowaliśmy konkurs hotelarski, który zaprezentował wysokie umiejętności naszych wychowanków, a zwycięzcy otrzymali cenne nagrody. Odbył się Dzień Języków Obcych. Braliśmy udział w konkursie wiedzy o Chinach „Jeden szlak – jeden pas” i konkursie „Poznaj swoje prawa w pracy”. Odbyliśmy szkolne Jasełka i wigilie klasowe w świątecznie udekorowanej szkole. Bawiliśmy się na niezapomnianej Studniówce. Wiele dowiedzieliśmy się o Mikołaju Koperniku w Dniu Patrona Szkoły. Zajęliśmy II miejsce w konkursie Wiedzy o rodzinie. W pierwszym Dniu Wiosny świetnie bawiliśmy się na koncercie „Twoja twarz brzmi znajomo”. W bibliotece szkolnej czytaliśmy prozę Tolkiena. W szkole odbyły się rekolekcje i Olimpiada „Matematyka w Zarządzaniu”. Podczas wielu wymienionych wyżej wydarzeń uczniowie wykazali się: wiedzą, humorem, talentem muzycznym, teatralnym i językowym.
Szkoła uczestniczy w projekcie „Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej” w kinie Awangarda 2. Filmy przedstawiają wiele ciekawych informacji o życiu. Jest to doskonały materiał dla indywidualnych przemyśleń, o których z wielkim zaangażowaniem opowiadali uczniowie, którzy w tym projekcie uczestniczyli.
Nasza szkoła to również świat sportu. Na stanowisku sportowym opowiadaliśmy o bardzo dobrych wynikach w wielu dyscyplinach i konkurencjach na terenie miasta i na wyższych szczeblach. Braliśmy udział w Europejskim Tygodniu Sortu, startujemy w piłce nożnej dziewcząt i chłopców, przełajach, tenisie stołowym, lekkiej atletyce, piłce siatkowej, unihokeju, koszykówce. Uczniowie na długich przerwach organizują rozgrywki międzyklasowe w różnych dyscyplinach sportowych. W szkole działa klub Elitarni Ekonomik. Tu można zapoznać się z elementami zapasów i samoobrony.
Jeśli kształcimy turystów nie może się obejść bez wielu ciekawych wycieczek, o których opowiadaliśmy na stoisku tych przyszłych techników. W tym roku szkolnym odwiedziliśmy już: Warszawę, lotnisko Olsztyn – Mazury w Szymanach, Frombork, Lidzbark Warmiński, Trójmiasto, Wzgórza Dylewskie, Iławę. Byliśmy na Targach Turystycznych w Berlinie. W Krakowie uczestniczyliśmy w Studenckim Festiwalu Informatycznym. W ramach wymiany polsko – niemieckiej zwiedziliśmy Oldenburg.
Wszystkie te informacje przekazano naszym gościom podczas rozmów na przygotowanych stanowiskach. Wiele informacji było również zawartych w bardzo dobrze przygotowanej i omówionej prezentacji, z którą można było się zapoznać w świetlicy Bursy.
Jak widać w naszej szkole mamy nie tylko dobrych uczniów, o czym świadczą wyniki egzaminów, ale też bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych. Nie można się tu nudzić i każdy znajdzie coś dla siebie.
Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy tak licznie nas w tym ważnym dla nas dniu odwiedzili. Byli to zarówno uczniowie, jak też ich rodzice. Mamy nadzieję, że udało się nam odpowiedzieć na wszystkie nurtujące Państwa pytania. Ponieważ widzieliśmy duże zainteresowanie podczas odwiedzania poszczególnych stanowisk myślimy, że możemy powiedzieć większości z Gości: do zobaczenia we wrześniu.
ZSE
Artykuł został umieszczony przez naszego użytkownika na jego profilu: LW