"Nie odwołuj, zmień termin". Turystyka cierpi z powodu koronawirusa

2020-03-24 21:24:53(ost. akt: 2020-03-24 15:53:30)
zdjęcie jest ilustracją do tekstu

zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Pixabay

Branża turystyczna jako pierwsza ucierpiała z powodu rozszerzania się pandemii koronawirusa. Teraz od nas wszystkich zależy ich przyszłość. Dlatego zachęcamy do akcji #ZmienTerminNieOdwoluj, która ma na celu realną pomoc branży turystycznej.
Dziś hotelarze, gospodarze agroturystyk, przewoźnicy czy przewodnicy, którzy świadczą doskonałe usługi i dbają o nas w czasie podróżowania, przeżywają bardzo trudne chwile.

— Jeżeli dokonali Państwo w ostatnim czasie rezerwacji podróży, pobytu czy stolika w restauracji, to nie odwołujcie ich proszę. Jeżeli nie możesz teraz wyjechać, to skontaktujcie się proszę z podmiotem, u którego dokonywaliście rezerwacji i poproście o zmianę terminu. Gwarantuję, że w większości przypadków spotkają się Państwo się z pozytywnym odzewem. W ten sposób będziecie mogli Państwo być pewni, że nie stracicie swoich pieniędzy, a branża turystyczna dostanie konkretne zapewnienie, że klienci wrócą do niej po zakończeniu kryzysu — powiedział wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.

Akcja jest promowana także za granicą. W jej promocję włączyły się wszystkie zagraniczne ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej. Działają one bowiem na rynkach, z których przyjeżdża większość turystów zagranicznych odwiedzających Polskę. Za granicą w mediach społecznościowych będzie używany hashtag #PolandDontCancelPostpone.

— Akcja powstała oddolnie. Sama branża turystyczna rozumie obecną sytuację i ze względu na obostrzenia sanitarne i obawy klientów jest gotowa do zmiany terminów rezerwacji na późniejsze. Gwarantuję, że większość klientów kontaktujących się z przewoźnikami, hotelami czy atrakcjami turystycznymi spotka się ze zrozumieniem problemu i przychylnością do zmiany terminu ­— dodał prezes POT Robert Andrzejczyk.

Do akcji włączyło się już wiele podmiotów, w tym m.in. największy polski tour operator Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl, PKS Polonus czy Polski Holding Hotelowy.

— Nadrzędnym celem dla nas jako przedsiębiorców jest uniknięcie paniki. W związku z tym, z całego serca popieramy akcję #ZmienTerminNieOdwoluj. To wyjątkowa koncepcja, która stwarza możliwość zarówno dla turystów, którzy zyskują pewność, że nie stracą zainwestowanych pieniędzy, a branży turystycznej pomoże to utrzymać płynność finansową po zakończeniu kryzysu. Serdecznie namawiam wszystkich kolegów z branży, abyśmy w tym trudnym czasie byli solidarni i popierali tą wspaniałą akcję! — mówi Gheorghe Marian Cristescu, Prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.

Źródło: POT


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Wszystkie informacje nt. koronawirusa SARS-CoV-2 znajdziecie Państwo w specjalnym serwisie Gazety Olsztyńskiej.

Za sprawą Gazety Olsztyńskiej na Facebooku pojawiła grupa wsparcia:  Grupa Wsparcia, Koronawirus - Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Hah #2893678 | 31.0.*.* 25 mar 2020 20:33

    To nic po ogłoszeniu pandemii wymuszali wyjazdy twierdząc że jest ubezpieczenie maskara jakaś

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. płacz #2893437 | 88.156.*.* 25 mar 2020 13:58

    To właśnie branża turystyczna w znacznym stopniu przyczyniła się do rozprzestrzeniania wirusa,oferując tanie wycieczki,w czasie gdy Chinach i Włoszech już byŁa epidemia!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. Jr #2893282 | 178.235.*.* 25 mar 2020 09:54

    Jak ja miałam problem....biuro wykazało zero empatii. Nic nie dawały prośby, wyjaśnienia. Nie jedziesz , więc tracisz wszystko. Miałam duży problem, więc odpuściłam, nie miałam czasu na walkę...doslownie.. z biurem podróży.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. observer #2893142 | 88.156.*.* 24 mar 2020 23:40

    Zmień termin, nie odwołuj - nie zarazisz się teraz, zrobisz to później... Pamiętam jak wielki problem był w wydębieniu 300 zł. zniżki za wycieczkę o wart. ok. 7000 zł. A teraz mam wspierać to biuro? No chyba przesadziliście...

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Stanisław Dyrman #2893120 | 89.228.*.* 24 mar 2020 22:46

      a ja odwołuję biorę kasę zanim ogłoszą upadłość bo wtedy nic nie dostanę

      Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz