Poczta Polska przywraca nadanie przesyłek do kolejnych krajów

2020-03-19 20:11:32(ost. akt: 2020-03-19 18:33:23)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego, Poczta Polska wprowadziła zmiany w świadczonych usługach. W związku z zawieszeniem transportu lotniczego, 16 marca 2020 roku Poczta Polska wstrzymała przyjęcia przesyłek do innych krajów.
We wtorek (17 marca) Poczta Polska poinformowała, o przywróceniu wysyłania przesyłek zagranicznych (bez przesyłek EMS) do następujących krajów w podanym zakresie:

Niemcy – listy (priorytetowe i ekonomiczne), paczki (priorytetowe i ekonomiczne) oraz GLOBAL Expres;
Czechy i Słowacja – listy (priorytetowe i ekonomiczne), paczki (priorytetowe i ekonomiczne);
Ukraina – listy (ekonomiczne), listy polecone (priorytetowe), paczki (ekonomiczne) oraz Paczka UKRAINA PLUS;
Białoruś, Litwa, Łotwa, Dania, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Holandia – listy ekonomiczne oraz paczki ekonomiczne;
Meksyk (drogą morską) – listy ekonomiczne;
USA i Kanada (drogą morską) – listy (ekonomiczne) oraz paczki (ekonomiczne).

Dzisiaj (19 marca) spółka poinformowała o przywróceniu wysyłania przesyłek zagranicznych do kolejnych krajów:


Jednocześnie Poczta Polska na swojej stronie poinformowała, że zawieszenie przyjmowania przesyłek pocztowych do innych krajów nie wymienionych w tabeli obowiązuje nadal, a o rozszerzeniu dostępności wysyłania przesyłek zagranicznych będzie informować na bieżąco.


W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego wprowadzone zostały także zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:
— godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl,
— praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00,
— punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.

Organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych. Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.

Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury, Spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.

Źródło: Poczta Polska


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Wszystkie informacje nt. koronawirusa SARS-CoV-2 znajdziecie Państwo w specjalnym serwisie Gazety Olsztyńskiej.

Za sprawą Gazety Olsztyńskiej na Facebooku pojawiła grupa wsparcia: Grupa Wsparcia, Koronawirus - Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie