Sobota, 22 lutego 2020. Imieniny Małgorzaty, Marty, Nikifora

Klub fitness – przygoda czy nawyk?

Autor zdjęcia: arch. Body Perfect

Pierwsza wizyta w klubie fitness dla wielu osób jest stresująca. Towarzyszy jej poczucie, że wszyscy dookoła patrzą właśnie na ciebie. Nowe miejsce, ludzie i znikoma wiedza o tym, co trzeba robić. Jak się przed tym ustrzec? Oto kilka wskazówek naszych ekspertów.

Planujesz regularnie ćwiczyć? Chcesz uczęszczać do klubu fitness i zastanawiasz się od czego zacząć? Sprawdź, co warto wiedzieć przed pierwszym treningiem i jak się do niego przygotować.

Jak przygotować się do pierwszego treningu w klubie fitness?
Wybierz miejsce, w którym panuje przyjazna atmosfera, a trenerzy oraz instruktorzy chętnie służą pomocą i swoją wiedzą. Nie bój się zadawać pytań. Trenerzy obecni na zmianie lub na zajęciach chętnie na nie odpowiedzą. Dodatkowo zaprezentują jak wykonywać poprawnie ćwiczenia oraz nauczą obsługi maszyn, co pozwoli uniknąć kontuzji oraz wyrobi dobre nawyki treningowe. Pamiętaj też, by przed pierwszą wizytą w klubie sprawdzić, jakie ćwiczenia są w grafiku i które najbardziej będą nam pasować.

Określ swój cel
Twoja przygoda z klubem fitness już się rozpoczęła. Jak sprawić, aby stała się nawykiem? Zanim zaczniesz trenować, musisz określić czego chcesz i potrzebujesz.
Samo określenie celu działa na motywująco. Pierwsze kroki warto stawiać pod opieką trenera. Instruktor doskonale dobierze odpowiedni zestaw ćwiczeń na siłowni lub podpowie, na które zajęcia grupowe warto się wybrać.

Pierwszy trening
Przy pierwszej wizycie w klubie fitness warto zrobić pomiary na specjalistycznym analizatorze składu ciała. W dalszym etapie treningu pozwoli to obserwować zmieniające się proporcje: tkanki tłuszczowej, mięśni czy wody w organizmie. Mięśnie też ważą. Pamiętaj, każdy twój trening powinien rozpocząć się od krótkiej, trwającej od 5 do 10 minut ROZGRZEWKI. Jest to fundament tego, żeby przygotować organizm do długotrwałego wysiłku oraz aby zapobiec kontuzji. Po odpowiednim przygotowaniu przychodzi czas, aby zabrać się za właściwe ćwiczenia. Forma treningu, na jaką się zdecydujesz, powinna być uzależniona od trzech elementów: wybranego celu, stopnia zaawansowania oraz twojego stanu zdrowia. Nie zapominaj też o REGENERACJI! Więcej nie znaczy lepiej. Mięśnie również potrzebują odpoczynku, aby mieć szansę na wzrost i nabranie siły.

Jak się ubrać i co ze sobą zabrać na zajęcia?
Na pewno profesjonalna odzież sportowa wcale nie jest niezbędna, wystarczą legginsy czy wygodne spodnie dresowe, koszulka i sportowe buty. Masz czuć się swobodnie. Warto zainwestować też w biustonosz sportowy. Amortyzuje on wstrząsy przy skokach, biegu, przy intensywnym ruchu. Jego cel to dobrze podtrzymywać biust i chronić przed mechanicznym uszkodzeniem piersi. Na salę trzeba wziąć butelkę wody niegazowanej i mały ręcznik. Ćwiczący wycierają nim po sobie przyrządy albo po prostu rozkładają go na sprzętach przed skorzystaniem z nich. Na trening warto zmyć makijaż, nie nakładaj biżuterii. Masz długie włosy? Nie zapomnij o gumce, z pewnością się przyda. Po ćwiczeniach będziesz chciała wziąć prysznic? Zabierz ręcznik, klapki i szampon.

Savoir-vivre w klubie
* Zawsze jest milej, gdy na przywitanie powiesz "Dzień dobry!"
* Dbaj o porządek. Pamiętaj, aby odkładać sprzęt na miejsce.
* Nie przeszkadzaj innym w treningu. Nie rozmawiaj przez telefon.
* Przestrzegaj czasu rozpoczęcia i zakończenia zajęć, nie spóźniaj się.
* Nie rezerwuj sprzętu i nie blokuj maszyn.
* Pamiętaj o higienie.
* Czujesz się chora? Zostań w domu.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą ci rozpocząć długotrwałe i systematyczne treningi w klubie fitness.
Trenerzy Body Perfect

Te ćwiczenia modelują sylwetkę
ABS CELLULIT STOP
Chcesz pozbyć się cellulitu, wybierz ten rodzaj zajęć! Gwarantują rewelacyjne efekty w spalaniu tkanki tłuszczowej, ujędrnianiu, wysmukleniu ud, pośladków i brzucha.

BRAZYLIJSKIE POŚLADKI
To marzenie wielu pań. Tu wzmocnisz i ukształtujesz dolne partie ciała, szczególnie uda i pośladki. Trening jest intensywny, a efekty szybko widoczne.

PŁASKI BRZUCH
Zajęcia ukierunkowane na spalanie tkanki tłuszczowej oraz wzmocnienie mięśni brzucha. Dodatkowym elementem jest włączenie ćwiczeń wzmacniających wszystkie partie mięśniowe.

BODY SHAPE
Czyli kompleksowy zestaw ćwiczeń wzmacniających przy użyciu stepów, ciężarków czy gumy. Niezbyt szybkie tempo sprzyja koncentracji na technice i dokładności wykonywania ćwiczeń.


Nie wiesz, czy zmieścisz się w wymarzoną sukienkę na bal? Dołącz do naszego wyzwania i popraw swoją kondycję do Sylwestra! Jest jeszcze czas, aby zrzucić zbędne kilogramy. Nie odkładaj tego na później, skoro już teraz możesz zmienić swoje nawyki żywieniowe i zacząć ćwiczyć. Pomogą ci w tym nasi eksperci. Co sobotę w naszej gazecie trenerzy z Body Perfect podpowiedzą, co zrobić, by poczuć się lepiej w swoim ciele. Podejmij wyzwanie!



Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB