Niedziela, 23 lutego 2020. Imieniny Damiana, Romana, Romany

Kuchnia makrobiotyczna już w Olsztynie

2019-10-16 09:00:00 (ost. akt: 2019-10-15 12:38:29)

Autor zdjęcia: Pixabay

Ktokolwiek planuje w najbliższym czasie wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe do życia swojego i najbliższych — w najbliższych dniach może zapisać się na Warsztaty Gotowania Kuchni Makrobiotycznej z Bożeną Schleicher. To najlepsza inwestycja w siebie.

Nawet jeśli nie umiesz lub nie lubisz gotować — przyjdź. Zajęcia odbywają się w małych grupach, a organizatorzy gwarantują, że nawet najwięksi kuchenni nowicjusze — w prędkim tempie opanują zasady smacznej, ale i bardzo zdrowej kuchni makrobiotycznej. Jak przygotować warzywa by nie traciły swoich wartości odżywczych? Co z czym można łączyć, a które składniki nie mają prawa spotkać się na jednym talerzu?

Sęk w tym, że możemy stosować dietę wegetariańską, a nawet wegańską, i mimo to jeść zupełnie niezdrowo. Tu odpowiedzią jest makrobiotyka: mądra droga, która ponownie zbliży nas do naszego wnętrza.

Makrobiotyka — co to takiego?

To pojęcie oznaczające coś znacznie szerszego niż sama dieta. Jest to filozofia i sposób życia wywodzący się z wschodnich tradycji, który mówi o przenikających się siłach yin oraz yang. Zgodnie z najnowszymi badaniami pozytywnie wpływa na osoby cierpiące z powodu nowotworów oraz w profilaktyce tych schorzeń. Wynika to z faktu, że zarówno dieta antyrakowa, jak i makrobiotyczna wykluczają spożycie tłuszczy zwierzęcych, a oparte są na jedzeniu produktów pełnoziarnistych, fasoli, warzyw, w tym warzyw morskich.

Dieta makrobiotyczna w większości opiera się o produkty redukujące ryzyko raka. Na przykład zupa miso, którą robi się ze sfermentowanych ziaren soi, soli morskiej i płatków zbożowych spożywana codziennie redukuje ryzyko raka żołądka.

Dieta makrobiotyczna ma niezwykłe właściwości, ale nie jest lekarstwem na raka. Jeśli osoba już choruje na nowotwór musi wiedzieć, że samo przejście na dietę makrobiotyczną nie wystarczy. Dieta makrobiotyczna może jednak wspomóc walkę z chorobą i odzyskanie zdrowia.

Makrobiotyka zakłada spożywanie produktów o wysokiej wartości odżywczej, co pozwala unikać pustych kalorii. A to już klucz do szczupłej sylwetki oraz dieta pomocna w odchudzaniu.

Produkty makrobiotyczne, które powinieneś mieć w kuchni

Shoyu Shoyu, czyli sos sojowy: wytwarzany z soi, wody, pszenicy i soli morskiej, wspaniały sos przyprawowy i — obok tofu — najbardziej znany japoński produkt spożywczy.
Tamari: w jego skład wchodzą tylko soja, sól morska i woda, ma mocniejszy smak niż shoyu, jest bezglutenowy i pasuje do sosów i dipów. Często używa się go również do przyprawiania dań.
Kuzu Kuzu to wysokiej jakości skrobia, ale również lekarstwo pozyskiwane z japońskiej, dziko rosnącej rośliny. W żadnym wypadku nie może go zabraknąć w twoim domu. Służy przede wszystkim do zagęszczania potraw, ale również do przygotowywania napojów, które wzmacniają układ trawienny, a także łagodzą przeziębienia.

Uwaga, uwaga!!! Zostało jeszcze tylko kilka miejsc!



Miso: to pasta ze sfermentowanej soi. Należy do najważniejszych produktów w Japonii, gdzie bardzo ją cenią i wszechstronnie stosują. Miso można używać do dipów, zup, dressingów, sosów, potraw zbożowych i wielu innych. Tak jak w przypadku sosów przyprawowych tamari i shoyu oraz octu ryżowego genmai su, również do przygotowania miso wykorzystuje się koji — kulturę bakterii, która zawiera enzymy rozkładające skrobię i białko, podobne do występujących w ludzkiej ślinie.


Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB