Znamy ranking szkół średnich. Jak poradziły sobie w nim szkoły z Warmii i Mazur?

2019-01-11 10:30:54(ost. akt: 2019-01-11 11:46:52)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Pixabay

Technikum nr 8 w ZS Chemicznych i Ogólnokształcących w Olsztynie i XII LO im. Marii i Georga Dietrichów w Olsztynie, to według najnowszego rankingu „Perspektyw" najlepsze dwie szkoły średnie na Warmii i Mazurach.
Miesięcznik „Perspektywy” opublikował swój doroczny ranking liceów i techników w Polsce.

Najlepszym liceum w Polsce jest ponownie XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie, a najlepszym technikum — Technikum Mechatroniczne nr 1 w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie, które przesunęło się z 9. miejsca w ubiegłym roku na pozycję lidera.

Według rankingu na Warmii i Mazurach najlepszym technikum jest Technikum nr 8 w ZS Chemicznych i Ogólnokształcących w Olsztynie, które zostało sklasyfikowane na 8. miejscu w kraju. Natomiast najlepszym liceum w regionie jest XII LO im. Marii i Georga Dietrichów w Olsztynie, które zajęło 45. pozycję w ogólnopolskim rankingu. W pierwszej setce szkół z regionu jest jeszcze Technikum nr 7 im. Mikołaja Kopernika w ZS Ekonomicznych w Olsztynie, które zostało sklasyfikowane na 63. miejscu w rankingu techników oraz II Prywatne LO w Kętrzynie, które zajęło 84. pozycję wśród liceów.

Głównym kryterium w klasyfikacji liceów i techników są wyniki matury, zarówno z przedmiotów obowiązkowych, jak i dodatkowych. W połączeniu z wynikami szkół w olimpiadach oraz – w przypadku techników – z wynikami egzaminów zawodowych, daje to podstawę do oceny szkoły.

Ranking Perspektyw jest jednym z głównych argumentów, którymi kierują się uczniowie i ich rodzice przy wyborze szkoły średniej. Nic dziwnego, że ci, którzy są wysoko w rankingu, mają powody do zadowolenia.

— Mamy powód do dumy, do zadowolenia, a tym bardziej że przesunęliśmy się w ogólnopolskim rankingu o cztery miejsca w górę — mówi Iwona Godlewska, dyrektor ZS Chemicznych i Ogólnokształcących w Olsztynie. — To wspólny sukces i uczniów, i nauczycieli, którzy wkładają wiele serca w swoją pracę, w zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania i umiejętności młodzieży. Niektóre kółka chemiczne w naszej szkole rozpoczynają się o godz. 7.10 i uczniowie przychodzą na zajęcia. Oczywiście liczmy, że tak dobry wynik szkoły przełoży się też na rekrutację, na jeszcze większe zainteresowanie młodzieży nauką w naszej szkole. Do tej pory nie było kłopotów z naborem do technikum.

am

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Warmiak #2661637 | 88.156.*.* 13 sty 2019 01:12

    A po chemiku- do pracy w Michelin na wózek widłowy za 1400 brutto.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. anna zaradna #2661170 | 188.147.*.* 12 sty 2019 07:44

    A szkoly ze Szczytna nawet sie nie otarly o 100. Wlasnie nauczyciele strajkuja a wynikow brak....

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  3. Haloo #2661091 | 5.173.*.* 11 sty 2019 22:19

    Przecie miasto zamknęło chemik i 12? Artykuły z przed kilku tygodni! co to za propaganda?

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. mieszkaniec miasta #2660924 | 83.6.*.* 11 sty 2019 17:58

      Brawo Akadem. A pozycja LO 2 coraz słabsza. Z roku na rok coraz gorzej. Kiedyś to była dobra szkoła. Niestety odkąd zmienił się dyrektor - jakieś 5 lat temu, szkoła idzie w dół po równi pochyłej. Również LO 1 umocniło swoją pozycję. Planują wprowadzić maturę międzynarodową żeby ściągnąć najzdolniejszych uczniów. I to jest myślenie perspektywiczne. Ogromna zasługa Pani Dyrektor z LO 1. Natomiast LO 2 przechlapało swoją szansę i to też zasługa nieudolnych rządów.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    2. tresura szczurów #2660886 | 2.166.*.* 11 sty 2019 16:58

      "...............Dlaczego niezwykle ważna jest RÓŻNORODNOŚĆ systemów edukacyjnych ? Chociażby z tego powodu, że trudniej ukrywać fałszywe idee i poglądy. Przykłady, proszę bardzo: Po 1989 roku błyskawicznie, przy pomocy Ministerstwa Oświaty wprowadzono do szkół tematykę dziury ozonowej i globalnego ocieplenia. Globalne ocieplenie było mistyfikacją, pozwalającą narzucić słabszym krajom, podatek od dwutlenku węgla, czyli legalnie okradać lokalną, mniej wartościową ludność. Proszę zauważyć, Polska od kilku dekad płaci po 20 miliardów rocznie tego podatku. Żaden z tzw. posłów, nigdy nie zadał pytania do jakiego to banku w City te pieniądze płyną, jaki jest Skład Rady Nadzorczej tego banku i na co są owe kwoty wydawane nigdzie i nigdy nie podano. Jeżeli policzymy to okaże się, że 196 państw płacących co roku po te średnio 20 miliardów tworzy potężny zastrzyk gotówki –KOMU? Nigdy w Sejmie warszawskim, ani w żadnej polskojęzycznej gazecie niemieckich właścicieli, nie podano rocznego sprawozdania z wydatków tych pieniędzy. Proste pytanie: dlaczego? .... Posiadając monopol w mass mediach,- a przypomnę, że od 1848 roku to Agencja Wolf monopolizuje mass media -oraz posiadając monopol na oświatę, można za pomocą testów i odpowiednich procedur dowolnie tresować młode pokolenia w poprawności politycznej. Poniżej przytoczę to na podstawie art. P. SD Wellsa pt:................ http://dakowski .pl/index.php?option=com_content&task=vi ew&id=24620&Itemid=53

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (10)