Sobota, 20 lipca 2019. Imieniny Fryderyka, Małgorzaty, Seweryny

Nietrafiony prezent? UOKiK radzi, co zrobić

2018-12-28 20:02:06 (ost. akt: 2018-12-28 16:06:45)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tesktu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tesktu

Autor zdjęcia: pixabay.com

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach konsumenta i radzi, jak uniknąć problemów w świąteczno-noworocznej gorączce.

Sweter bez guzików? Zabawka, która nie działa? Brak stron w książce? UOKiK radzi, by reklamować trefny towar.

Poproś Mikołaja o paragon lub inny dowód zakupu. Na reklamację masz dwa lata od daty zakupu. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny. Sprzedawca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeśli wada jest istotna, np. na butach występują przebarwienia, możesz żądać nawet zwrotu pieniędzy. – wskazuje UOKiK.


Mikołaj nie trafił w twój gust albo ubranie ma zły rozmiar?

Jeśli prezent był kupiony przez internet tuż przed Świętami, to nie ma problemu. Na zwrot w sklepie internetowym masz 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Jeśli jednak Mikołaj kupował stacjonarnie, możliwość takiego zwrotu zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy.


Przed sylwestrowym wieczorem UOKiK przypomina, że reklamować można również nieudaną fryzurę lub makijaż.

Najlepiej zrób to jak najszybciej i wyznacz termin na poprawki. Możesz żądać niezbędnych poprawek, zwrotu pieniędzy, obniżenia ceny, rabatu… Pamiętaj jednak, że zwrotu pieniędzy masz prawo wymagać wtedy, kiedy wada jest istotna (np. usługa fryzjerska zniszczyła ci włosy lub zabieg kosmetyczny spowodował chorobę). Jeśli zabieg kosmetyczny musiałeś poprawiać w innym gabinecie, możesz domagać się zwrotu kosztów. Aby udowodnić szkodę i wystąpić o odszkodowanie, musisz posiadać rachunki – czytamy w komunikacie.


Dochodzić swoich praw można również w sytuacji, gdy: nie jesteśmy zadowoleni z zabawy sylwestrowej, zgubimy płaszcz podczas imprezy lub jeśli warunki zorganizowanego wyjazdu, na który się wybraliśmy, są niezgodne z umową (np. niższy standard hotelu, mniej atrakcji).

Wzory formularzy reklamacji i odstąpienia od umowy znajdziesz na stronie UOKiK. W razie problemów z dochodzeniem swoich praw zgłoś się do Inspekcji Handlowej czy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są pod numerami telefonów 801 440 220, 22 290 89 16 lub mailowo porady@dlakonsumentow.uokik.gov.pl.

Źródło: UOKiK
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. usu #2653585 | 5.172.*.* 2 sty 2019 12:51

    Nie się UOKiK zajmie zmową cenową na stacjach paliw w Ełku. Ceny ON z (_Y_), w stosunku do Białegostoku zawyżone co najmniej o 10%. Białymstoku ON - 4,82 ÷ 5,02 Ełk ON - 5,22 ÷ 5,24 Nosz qrwa, co robi w Ełku rzecznik UOKiK?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Nooo #2653284 | 83.31.*.* 1 sty 2019 19:41

    No byłoby super tylko są sklepy takie jak Ray czy Wiola nie ma szans nawet na zmianę numeracji buta. U chińczyka to samo, Biedronka nie wymieni książki bo na pewno przeczytana i to nic że dostałaś 2 takie same prezenty. Tu ktoś niżej napisał co to za gwiazdka jak wiesz co dostaniesz. Ja napiszę co to za miasto co się nie dba o klienta.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. mm #2651490 | 176.97.*.* 29 gru 2018 18:20

    a co to za prezent jak się wie , co dostanie kupowac nie wiadomo co a później pożyczka i wielki płacz

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. lol #2650936 | 188.146.*.* 28 gru 2018 21:15

    nietrafiony prezent? zerwać znajomość i wszystkie kontakty z osobą niezadowoloną

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. Stanisław Dyrman #2650874 | 89.228.*.* 28 gru 2018 20:13

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. oddać dla pisowców