Piątek, 21 września 2018. Imieniny Darii, Mateusza, Wawrzyńca

Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowych

2018-08-28 13:33:51 (ost. akt: 2018-08-28 13:31:09)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Michał Skroboszewski

159 warmińsko-mazurskich przejazdów kolejowo-drogowych będzie bezpieczniejszych. Zapewnią to nowe urządzenia zabezpieczenia, wymienione tory i odnowione jezdnie.

Skrzyżowania są modernizowane w ramach już realizowanych projektów z Krajowego Programu Kolejowego o wartości prawie 640 mln zł. To nie koniec prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują inwestycje na Warmii i Mazurach na łączną kwotę ponad 1,5 mld zł.

– Modernizacja 159 przejazdów na Warmii i Mazurach zdecydowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Podobne zmiany obejmują całą Polskę. Przebudowa skrzyżowań towarzyszy modernizacji sieci kolejowej i oznacza dla pasażerów kolei sprawniejsze, krótsze podróże, a dla kierowców i pieszych większy komfort przy bezpiecznym przejeżdżaniu i przechodzeniu przez tory – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na linii Działdowo – Olsztyn przebudowane zostaną 42 przejazdy, na linii Szczytno – Ełk prace obejmą 92 przejazdy. Również na linii z Olsztyna do Iławy zmodernizowanych będzie łącznie 21 przejazdów. Dodatkowo na Warmii i Mazurach realizowany jest projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa”. Przebudowane zostaną 4 przejazdy kolejowo-drogowe w Gutkowie, Jonkowie, Gubitach i Bogaczewie. Wartość prac w regionie to 4,34 mln zł. Program swym zasięgiem obejmuje także cały kraj.

W ramach prac PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. montują dodatkowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą bezpieczeństwo pasażerów pociągów i samochodów. Montowane są także nowe i dodatkowe urządzenia. To sygnalizatory i rogatki. W trakcie prac wymieniane są tory i jezdnia. Modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych w województwie warmińsko-mazurskim już trwa i prowadzona będzie także w przyszłym roku.

Należy pamiętać, że o bezpieczeństwie na przejazdach decydują także sami kierowcy. Odpowiadają oni za 99% zdarzeń w 2017 roku. Często ignorują oni znak stop i włączoną sygnalizację świetlną, przejeżdżają pod zamykającymi się rogatkami lub je omijają. Przestrzeganie przepisów ruchu drogowego pozwala na bezpieczne przekraczanie torów na drugą stronę drogi. Dlatego stawiamy #SzlabanNaRyzyko.

mat. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. obserwator #2566785 | 83.9.*.* 29 sie 2018 09:44

    Droga Krajowa 58 odcinek m. Szczytnem a Babiętami, zaraz za miejscowością Zielonka. Tory między Szczytnem a Biskupcem "zwinięto" jakieś 4-5 lat wstecz, a przejazd z szynami i wybojami, że zawieszenie można uszkodzić, pozostał. WSTYD!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. pkp #2566430 | 89.71.*.* 28 sie 2018 20:51

    Wyglądać to będzie tak, że na przejazdach i przejściach odpowiedniej kategorii, zostaną zamontowane kontenery sterowania ruchem, rogatki, sygnalizatory, oświetlenie, przejazd uzyska nowa nawierzchnie i zostaną zamontowane kamery do obserwacji położenia rogatek i.... obserwacji tablic rejestracyjnych pojazdów :) (czyt. wjazd na przejazd po starcie sygnału opuszczania rogatek i macie mandat) Na zdecydowanej większości przejść dla pieszych będą kamery (albo i na wszystkich już nie pamiętam).

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. JONKOWO WŁADZA WÓJTA #2566425 | 188.147.*.* 28 sie 2018 20:45

    ZANIM KUPISZ DOM ZASTANÓW SIĘ........... http://gazetaolsztynska.pl/530618,Batali a-mieszkancow-Jonkowa-Gdy-leje-woda-wply wa-im-do-domu-VIDEO.html

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. A co #2566263 | 77.253.*.* 28 sie 2018 17:43

    Z przejazdami gdzie już żadne pociągi nie jeżdżą, a znaki stop nie potrzebnie spowalnia ją ruch? Po co stoi znak stop jeśli od 5 czy 10 lat żaden pociąg nie jechał ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. sratata #2566243 | 193.46.*.* 28 sie 2018 17:17

    Jedyne bezpieczne rozwiązanie, to wiadukt kolejowy!

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (8)