Poniedziałek, 10 grudnia 2018. Imieniny Danieli, Bohdana, Julii

Wymienione tory, wyremontowane mosty i szybkie pociągi. Miliony na lepszą podróż na Mazury

2018-03-01 14:40:28 (ost. akt: 2018-03-01 14:04:03)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Arch. GO

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają modernizację trasy kolejowej ze Szczytna do Ełku. Wartość prac to ok. 290 mln zł. Dzięki budowie nowego przystanku o roboczej nazwie Pisz Wschód, Mazury zyskają lepszy dostęp do kolei.

W regionie poprawi się komfort obsługi pasażerów na 4 stacjach: Szczytno, Drygały, Spychowo, Pisz oraz 14 przystankach. Lepsze będzie wyposażenie peronów. Zamontowane będą wiaty, nowe oświetlenie oraz czytelna informacja pasażerska i wyraźne oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Pierwsze prace rozpoczną się w połowie marca.

Szybsze podróże do mazurskich miejscowości

Skróci się czas przejazdu pociągów pasażerskich Szczytno – Ełk o ok. 80 min. (z 2 h 54 min. do ok. 1 h 30 min.) oraz w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk o ok. 80 min. (z 3h 33 min do nieco ponad 2h). Na 113 km odcinku zostaną wymienione tory oraz wyremontowane mosty i przepusty. Zwiększona zostanie prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h. Zyskają również przewozy towarowe, gdyż składy będą mogły jechać 80 km/h.

Inwestycja PLK poprawi dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych m.in. Ruciane Nida, Pisz. Skorzystają mieszkańcy regionu, którzy szybciej dojadą do pracy i szkół. Remont przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i kierowców.

Prace od 11 marca i zastępcza komunikacja autobusowa

Roboty podzielono na dwa etapy. Pierwszy rozpoczyna się już w marcu i potrwa do września 2018 r. Od 12 marca, na odcinku Pisz - Ełk będą prace, a pasażerom zapewniono zastępczą komunikację autobusową. Autobusy będą zatrzymywać się w pobliżu stacji kolejowych.

Drugi etap prac zaplanowano od września 2018 r. do sierpnia 2019 r. W tym czasie prace przeniosą się na odcinek z Pisza do Szczytna. Na trasie kursować będą autobusy komunikacji zastępczej. Dodatkowe informacje o zmianach w komunikacji są dostępne na www.portalpasazera.pl.

Modernizacja linii Ełk – Szczytno to kolejny etap prac na linii nr 219 z Olsztyna do Ełku. Na odcinku Olsztyn – Szczytno linia została zrewitalizowana w ramach RPO Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013.

„Prace na linii kolejowej nr 219 Szczytno – Ełk” realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Dofinansowanie UE wynosi 85%.
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (18) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. XYZ #2570753 | 46.151.*.* 3 wrz 2018 10:33

    Mamy wrzesień. Rozpoczęty tzw. drugi etap i to 2 miechy wcześniej, ale pierwszy etap nieskończony. Po co to ubijanie piany. Co będzie, co będzie, ach co jeszcze będzie. Na końcu Panie, Panowie będzie Sąd Ostateczny.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Tomek #2452867 | 89.161.*.* 2 mar 2018 20:26

    Zacznij w końcu zarabiać poważne pieniądze! 5000$ tygodniowo! Sprawdź http://tiny.pl/gnvbz

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Mania #2452782 | 83.9.*.* 2 mar 2018 19:34

    O czym pismaku sortu pierwszego dukasz?co zrobione?co wybudowane?plan jest wizją matolow,ale czy będzie zrealizowany?publika toruńska może prorocze wizje kupi.ja nie

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. Koniecznie i szybko! #2452474 | 83.6.*.* 2 mar 2018 15:30

    Zróbcie to, co jest WSZYSTKIM bardzo potrzebne - dobre, szybkie połączenie kolejowe z Kaliningradem.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. abc #2452056 | 37.248.*.* 2 mar 2018 11:00

      A na zdjęciu kibel z lat 50tych, Ponadto kolejny kibel zmodernizowany z lat 50tych za ok 13 mln zł na Warmii oraz Elf gnijący w krzakach bo brak przeglądu i pieniędzy. Dodatkowo katastrofa z szynobusami, zero logicznych połączeń. Sprawa skandaliczna z torowiskiem Ostrołęka- Szczytno- Olsztyn- brakuje remontu 15 km torowiska/ brak zgody i inicjatywy naszych władz i szybkie alternatywne połączenie do Warszawy zniweczone. Kolejny skandal z szynobusem Mazury i " wypranie pieniędzy'- pozyskanie szynobusu na Warmię, a następnie zabranie go na Mazury ze względu na niekorzystny rozkład jazdy- celowość działania lub brak kompetencji w tym zakresie. No i nieszczęsny sąsiad Rosja i Mistrzostwa Świata Piłki Nożnej, a u sąsiada w grupie Belgia, Anglia i in kibice rezerwują hotele w Polsce a oferta kolei wręcz nieziemska- duże zeroooo.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (18)