Piątek, 24 listopada 2017. Imieniny Emmy, Flory, Romana

Kiedy skończą budować najważniejsze drogi na Warmii i Mazurach? Sprawdź postęp prac

2017-07-13 18:09:46 (ost. akt: 2017-07-13 19:47:05)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Budowa drogi ekspresowej Olsztyn-Olsztynek, obwodnicy Olsztyna i Ostródy to jedne z najważniejszych inwestycji drogowych województwa. Sprawdziliśmy, jak idą prace i kiedy będziemy mogli pojechać nowymi drogami.

Drogi ekspresowe to nie tylko szybsze dostanie się z punktu A do punktu B, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. Jednak jak to z każdą inwestycją, zanim będzie lepiej musi być trochę gorzej. Na najpopularniejszych drogach wyjazdowych z województwa warmińsko-mazurskiego realizowane są inwestycje za miliardy złotych. Wiąże się to z dużymi utrudnieniami w ruchu.

Sprawdziliśmy postęp prac na poszczególnych budowach i mamy dobre wieści: inwestycje idą zgodnie z planem, a niektóre drogi są już oddane do użytku.

Budowa drogi ekspresowej Olsztyn-Olsztynek
Termin oddania drogi do użytku: Grudzień 2017
Budowa S51 pomiędzy Tomaszkowem, a Ameryką jest częścią projektu, który zakłada także budowę obwodnicy Olsztyna na odcinku Olsztyn Wschód - Olsztyn Południe. Droga ma ułatwić podróż ze stolicy Warmii i Mazur do Gdańska i Warszawy. Wartość całego projektu to ponad półtora miliarda złotych, z czego na samą ekspresówkę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyda prawie 400 milionów złotych. Droga będzie przebiegała na terenie gminy Stawiguda i Olsztynek i będzie miała długość ponad 13 kilometrów.

Budowa drogi ekspresowej Olsztyn-Olsztynek w lipcu.
Fot. GDDKiA
Budowa drogi ekspresowej Olsztyn-Olsztynek w lipcu.


Drogowcy weszli na plac budowy w lutym 2015 i wszystko wskazuje na to, że w grudniu droga zostanie oddana do użytku. W lipcu wykonawca wylewa asfalt na jezdni, a budowa wiaduktów i przejść dla zwierząt jest na zaawansowanym poziomie. Wszystko więc wskazuje na to, że na święta Bożego Narodzenia do naszych najbliższych pojedziemy już nową drogą.

Budowa drogi ekspresowej Olsztyn-Olsztynek w lipcu.
Fot. GDDKiA
Budowa drogi ekspresowej Olsztyn-Olsztynek w lipcu.


Obwodnica Olsztyna w ciągu DK16
Termin oddania drogi do użytku: Czerwiec 2018
Jeśli mówimy o S51, warto wspomnieć o powiązanej z nią obwodnicy Olsztyna. To najbardziej wyczekiwana inwestycja drogowa w mieście. Usunie ruch tranzytowy z Olsztyna, usprawni poruszanie się po mieście i zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców. Mająca 10 km droga zacznie się na DK16 przed Wójtowem. Węzłem Wójtowo 2 ominie miasto i na wysokości węzła Olsztyn Wschód, w pobliżu Klebarka Małego skręci na południe.

Budowa obwodnicy Olsztyna.
Fot. GDDKiA
Budowa obwodnicy Olsztyna.


Z miasta na obwodnicę wjedziemy od strony ulic:
- Towarowej- przypomnijmy, że przedłużona zostanie ulica Towarowa od skrzyżowania z ulicą Cementową),
- Pstrowskiego węzłem Pieczewo w pobliżu miejscowości Szczęsne (tutaj także będzie dobudowany fragment ulicy)
- Płoskiego- węzłem Jaroty w ciągu drogi nr 598 w pobliżu Starego Olsztyna i Bartążka
- Warszawskiej- węzłem Olsztyn Południe w pobliżu Bartąga, gdzie połączy się z ekspresową 51 Olsztyn-Olsztynek
- Sielskiej- węzłem Olsztyn Zachód w pobliżu miejscowości Kudypy

Prace przy obwodnicy trwają w najlepsze, a drogowcy pracują nawet w sobotę i niedzielę. W lipcu wykonawca zaczął już układać asfalt na pewnych odcinkach budowy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w czerwcu 2018 roku droga zostanie oddana do użytku.

Fot. GDDKiA


Obwodnica Ostródy w ciągu DK16
Termin oddania drogi do użytku: Sierpień 2017
O tym, jak ciężko jeździło się w pobliżu Ostródy wiedzą wszyscy podróżujący DK7 i DK16. Oprócz zaawansowanych prac w ciągu "siódemki", drogowcy realizują także projekt budowy obwodnicy Ostródy w ciągu DK16. Droga będzie zaczynać się węzłem Ostróda Południe (skrzyżowanie z S7) i kończyć na skrzyżowaniu z DK15 w kierunku Torunia.

Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu DK16.
Fot. GDDKiA
Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu DK16.


Te 6 kilometrów nowej drogi o wartości ponad 380 milionów złotych znacząco ułatwi przejazd z Warmii i Mazur na zachód kraju. Pierwsze samochody objadą Ostródę już w sierpniu.

Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu DK16.
Fot. GDDKiA
Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu DK16.


Przebudowa krajowej "siódemki"
Lata temu DK7 była jedną z najważniejszych dróg w Polsce. Łączyła południe z północą. Była w zasadzie jedynym sposobem, żeby dostać się z Warszawy do Gdańska. Uchodziła także za jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg, między innymi ze względu na szerokie pobocza, które zachęcały do wyprzedzania "na trzeciego". Mimo, że wybudowano autostradę A1, to DK7 korkowała się coraz bardziej. Obecnie na kilku odcinkach tej trasy jedziemy już ekspresowo, a docelowo S7 ma w całości połączyć Kraków z Gdańskiem. Jak wyglądają prace na odcinku "siódemki" w województwie warmińsko-mazurskim?

Projekt zakłada budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej od granicy z województwem mazowieckim (odcinek Nidzica-Napierki) do granicy z województwem pomorskim (odcinek Koszwały-Kazimierzowo).

Odcinek Nadzica-Napierki otwarto w czerwcu.
Fot. Halina Rozalska
Odcinek Nadzica-Napierki otwarto w czerwcu.


Oddana do użytku jest już znaczna część odcinków o długości prawie 90 kilometrów. W ekspresowym tempie pojedziemy już od obwodnicy Elbląga do samej Ostródy, oraz od obwodnicy Olsztynka do Napierek. W realizacji jest jeszcze odcinek Koszwały-Elbląg, obwodnica Ostródy (od węzła Ostróda Północ do Ostróda Południe) oraz odcinek Ostróda Południe-Olsztynek. Te trzy niegotowe odcinki to prawie 30 kilometrów.

Wszystko wskazuje jednak na to, że do końca 2017 roku już cała "siódemka" w województwie warmińsko-mazurskim będzie w klasie drogi ekspresowej.

Budowa mostu w ciągu obwodnicy Ostródy na DK7
Fot. Marcin Tchórz
Budowa mostu w ciągu obwodnicy Ostródy na DK7





Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (21) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. REK #2356647 | 176.221.*.* 22 paź 2017 23:00

    Połączenia obwodnicy Olsztyna z istniejącymi drogami miały być wielopoziomowe - bezkolizyjne a zastapiono je rondami i to juz jest tandeta. Oczuwa sie tu "rękę" Grzymowicza, który od lat nie buduje w Olsztynie przejść podziemnych tylko zwykłe kolizyjne przejścia to tez jest przyczyna korków i trudnosci w poruszaniu sie po mieście, swoje działanie udało mu sie przenieść na obwodnicę a wiec bedzie lepiej ale nie najlepiej. KNOT

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. elblagpieknemiasto #2306357 | 12 sie 2017 10:26

    Czy to znaczy, że w tym roku pojadę z Elbląga w stronę Gdańska drogą ekspresową???? Niewiele bo ok 10 km ale zawsze to coś :) Wow Ale się cieszę :):):):)

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Jestem dumna, że #2287337 | 83.6.*.* 16 lip 2017 02:29

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. to wszystko co spieprzyli PełOwcy teraz naprawia PiS. Oby rządy PiS trwały jak najdłużej to z zaścianka i pachołka Europy, kraju z ruiny staniemy się krajem rozbudowanym z dobrymi drogami. Dobra zmiana idzie w parze z dobrymi drogami i nic tego nie zmienią pełowskie trole grasujące za niemieckue srebrniki.

    1. Hary #2287260 | 188.146.*.* 15 lip 2017 23:14

      Panie Ministrze Szmit, A co z drogą Barczewo-Silice... Kiedy realne wspacie rządowe dla tej jakże niebezpiecznej dla mieszkańców drogi...

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. warmiak #2286423 | 14 lip 2017 14:53

        Najważniejsze nie są drogi, które znajdują się na obrzeżach województwa. Gdzie kvrwa S16 wschód - zachód pytam się ja.

        Ocena komentarza: warty uwagi (10) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (21)