Ponad pół miliarda złotych na szybsze podróże z Olsztyna przez Korsze do Ełku

2017-03-31 20:00:35(ost. akt: 2017-03-31 15:54:49)

Autor zdjęcia: mat. prasowe PKP PLK

O 30 minut szybciej z Olsztyna przez Korsze do Ełku, lepszy dostęp do pociągów, wygodniejsza obsługa na stacjach i przystankach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – takie będą efekty modernizacji i elektryfikacji linii Ełk – Korsze. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do inwestycji wartej ponad 500 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na dokumentację projektową, która określi dokładny zakres prac. Zaplanowano elektryfikację trasy Ełk – Korsze (ok. 94 km), dzięki czemu skróci się czas przejazdu oraz zdecydowanie poprawi się komunikacja w regionie – m.in. poprzez uruchomienie dobrego połączenia między Olsztynem a Ełkiem przez Korsze.

- Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy z Ełku do Korsz, oraz prac na linii 353 na odcinku od Iławy do Korsz, pojedziemy o 30 min. krócej z Olsztyna do Ełku, przez Korsze. Wygodne perony na stacjach i przystankach wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych zwiększą komfort podróży pasażerów. Poprawi się przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Oprócz elektryfikacji linii PLK planują wykonać prace, które poprawią standard obsługi podróżnych. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację 6 stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i 7 przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo. Perony będą wygodniejsze. Każdy zostanie wyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów. Obiekty dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Planowana jest kompleksowa wymiana torów i 61 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej. Po zakończeniu pociągi pasażerskie i towarowe przyspieszą. Poprawią się warunki do przewozu ładunków.

Sprawne i bezpieczne podróże będą możliwe dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy również przebudowa 78 przejazdów kolejowo – drogowych. Prace obejmą w sumie 145 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty kolejowe. Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją” realizowany będzie z POIiŚ. Szacunkowy koszt inwestycji w Krajowym Programie Kolejowym wynosi to 578,5 mln zł. Prace projektowe zaplanowano do 2020r., natomiast realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2020-2023.

Kolej wraca na Warmię i Mazury
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym planują realizację 7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest 5 projektów za ponad 1,5 mld zł. Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazur efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. M.in. dzięki o ok. 1h 25 min skróci się podróż w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk (z 3h 36 min do ok. 2h 11 min). Krótsze będą podróże na trasie Działdowo – Olsztyn
(ok. 16 min) i tym samym o kwadrans skróci się dojazd z Olsztyna do Warszawy.

PLK elektryfikują linie kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 2023 r. przewidują elektryfikację ok. 300 km linii kolejowych, a dla dalszych ok. 500 km prowadzone są prace studialne. Spółka zelektryfikuje m.in. trasy Ocice - Rzeszów, Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, Węgliniec – Zgorzelec czy Szczecin Główny – Granica państwa (Tantow). Zaplanowane w Krajowym Programie Kolejowym elektryfikacje linii sprawią, że podróże koleją po Polsce będą jeszcze szybsze
i wygodniejsze. Poprawi się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami.

mat. prasowe


Komentarze (17) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. EmiGie #2270091 | 81.15.*.* 21 cze 2017 08:35

    Powinni myslec perpektywicznmie i zwiekszyc predkosc do min 160. Z mozliwoscia latwej pozniejszej przebudowy do 250

    odpowiedz na ten komentarz

  2. mazurtrain #2216556 | 46.151.*.* 4 kwi 2017 12:05

    Bardzo dobra wiadomość , ale niestety spóźniony projekt o około 15-20 lat, tj. rozpoczęcie prac po 2020 roku i ich zakończenie na 2023 rok szału nie robi. - Lepsze to niż nic , o ile dojdzie do skutku. Cieszy również modernizacja linii Ełk -Szczytno/(Olsztyn). Jednakże trudno się doszukać informacji o linii nr 223 Ełk-Orzysz-Mikołajki-Mrągowo-Biskupie c-Czerwonka/(Olsztyn) - cisza w tej sprawie jak makiem zasiał. Pan (poseł) teraz minister Szmit milczy, Urząd Marszałkowski milczy, PKP PLK udaje , że problemu nie ma bo rzekomo przewoźnicy nie zgłaszają zapotrzebowania - DZIWNE! Ale gdy najbardziej zainteresowana strona zgłasza zapotrzebowanie czyli mieszkańcy miast i miejscowości żyjący przy tej linii oraz turyści to w/w instytucje udają , że jest OK.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Pociąg #2214954 | 188.146.*.* 1 kwi 2017 21:32

    Trasa Olsztyn-Działdowo ma być do stosowana do predkosci 120 km na godzine gdzie reszte Polski modernizują do 160 - KPINA!

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. arnold #2214951 | 89.228.*.* 1 kwi 2017 21:30

    Jak zobaczę to uwierzę!Sranie w banie już z 30 lat elektryfikują ten odcinek :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. zwróci się #2214945 | 89.228.*.* 1 kwi 2017 21:24

      po tygodniu

      odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (17)