300 km drogi rowerowej przez 12 gmin. Budowa trasy wokół jezior mazurskich weszła w kolejny etap
2017-02-13 16:38:47(ost. akt: 2017-02-13 15:33:52)
Trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy, który opracuje dokumentację projektowo – kosztorysową budowy ścieżek rowerowych o długości około 301 km wokół jezior mazurskich. Zadanie to podzielono na trzy odrębne części.
Dla każdej z części wykonawca będzie musiał ubiegać się o uzyskanie odpowiednich decyzji administracyjnych pozwalających na wykonanie inwestycji. Szacuje się, że całkowity koszt opracowania dokumentacji dla wszystkich części to ok. 1,5 mln zł brutto. Oferenci nie mogą jednak brać udziału w więcej niż dwóch zadaniach.
Budowa 300-kilometrowej zintegrowanej trasy wokół Wielkich Jezior Mazurskich oraz oznakowanie łączącego się ze szlakiem systemu lokalnych tras rowerowych prowadzących przez cenne przyrodniczo i krajobrazowo tereny Mazur jest jedną z największych inwestycji rowerowych w regionie. Projekt Mazurskiej Pętli łączy się funkcjonalnie ze szlakiem Green Velo, a więc z trasami rowerowymi we wschodniej Polsce.
Wstępny projekt przebiegu Mazurskiej Pętli Rowerowej
Autorzy projektu zaplanowali wytyczenie i utworzenie jednego głównego szlaku rowerowego o długości ok. 300 kilometrów, wyznaczenie małych pętli rowerowych wokół poszczególnych miejscowości szlaku (łącznie ok. 20 lokalnych tras rowerowych o długości blisko 500 km), jednolite oznakowanie szlaku, ustawienie tablic informacyjnych, stworzenie węzłów integracyjnych, wyznaczenie i wybudowanie miejsc odpoczynku oraz punktów widokowych wraz z niezbędną infrastrukturą (łącznie ok. 42 tego typu punkty), oznakowanie miejsc cennych przyrodniczo, uruchomienie systemu wypożyczalni rowerów, stworzenie jednolitego systemu informacji turystycznej oraz jednorodnej promocji szlaku (wspólne wydawnictwo, aplikacja multimedialna itp.) oraz stworzenie oferty turystycznej, integrującej turystykę wodną i rowerową.
Zakładany przebieg szlaku głównego oparty został o oś Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich przez miejscowości: Węgorzewo – Ogonki – Pozezdrze – Pierkunowo – Giżycko – Wilkasy – Kanał Kula – Rydzewo – Cierzpięty – Okartowo – Karwik – Pisz – Wiartel – Krzyże – Ruciane Nida – Iznota – Mikołajki – Stare Sady – Jora Wielka – Notyst – Ryn/Pętla Mrągowska: Jora Wielka – Użranki – Kosewo – Mrągowo – Młynowo – Ryn – Sterławki Małe – Doba – Radzieje – Przystao/Mamerki – Węgorzewo.
Koszt całkowity przedsięwzięcia oszacowano na 51 mln złotych, dofinansowanie z UE ma wynieść 40,8 mln zł (80 proc. kosztów), reszta to wkład własny gmin.
Komentarze (23) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
JJ #2215485 | 87.239.*.* 2 kwi 2017 20:34
A tym czasem wpadajcie do na południe na www.velomałopolska.pl :-)
odpowiedz na ten komentarz
Piomar67 #2182399 | 37.47.*.* 14 lut 2017 18:01
To nie budowa ale jedynie wytyczenie
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
natura #2182311 | 176.221.*.* 14 lut 2017 16:27
I dalej ciągają się z tymi ścieżkami i fontannami. W obecnej perspektywie unijnej miał być z tym koniec, a unijna kasa miała wspierać innowacyjne technologie. Tłoku na dotychczas zbudowanych ścieżkach nie ma i wcale nie spowodowały większego napływu turystów.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
Klon #2182262 | 77.253.*.* 14 lut 2017 15:34
Takie warunki przy stosunkowo niewielkich nakładach, jakie stwarzają byłe trakty kolejowe stoją bezużyteczne. Za kilka lat będą nie do odzyskania. Tan który znam to Czerwonka - Jeziorany - Lidzbark Warmiński - Górowo Iławeckie. Połączone z Green Velo to piękna atrakcja i szansa dla - tych zapomnianych przez Boga i ludzi władzy - miejscowości i społeczności. Może samorządy zerkną w te stronę.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Koncepcja przebiegu #2182192 | 89.231.*.* 14 lut 2017 14:00
http://7cudowmazur.pl/files/zapytanie201 608/gimpr-wersja-elektroniczna.zip
odpowiedz na ten komentarz