Pierwszoklasiści ślubowali dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły

2015-10-23 09:37:53(ost. akt: 2015-10-23 12:01:37)

Autor zdjęcia: Marta Solecka

Pasowanie na ucznia to ważne wydarzenie w życiu każdego pierwszoklasisty. Uczniowie klasy I Szkoły Podstawowej w Nowicy przygotowywali się do tej uroczystości już pewien czas. Uczyli się wierszy, piosenek, wytrwale ćwiczyli podczas prób. Nad wszystkim czuwała wychowawczyni – Iwona Materna.
Wreszcie nadszedł dzień ślubowania i pasowania. 16 października uczniowie klasy I ubrani w piękne galowe stroje zgromadzili się na sali gimnastycznej by wziąć udział w uroczystym apelu. Wraz z nimi obecni byli: dyrektor Marzena Wakieć, rodzice pierwszoklasistów oraz uczniowie klasy II z Beatą Malinowską, którzy zaprezentowali program artystyczny. Współprowadzeniem uroczystości zajęli się uczniowie klasy V, którzy przygotowali pierwszoklasistom mały egzamin. Śpiew, recytacja czy zagadki matematyczne to dla uczniów kl. I żaden problem. Świetnie poradzili sobie
z przygotowanymi zadaniami, udowadniając tym samym, że są gotowi do sumiennej pracy w szkole.

Po części artystycznej przystąpiono do najważniejszego punktu uroczystości. Ceremonię ślubowania i pasowania poprowadziła dyrektor Marzena Wakieć. Pierwszoklasiści wypowiedzieli tekst ślubowania. Ślubowali być dobrymi Polakami, dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły, swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Po złożeniu ślubowania dyrektor pasowała mówiąc „Pasuję Cię na ucznia Szkoły Podstawowej w Nowicy”.

Niezwykle miłym i zarazem słodkim zakończeniem uroczystości było wręczenie uczniom kl. I rożków ze słodkościami.

Pełni wrażeń, z uśmiechami na twarzy pierwszoklasiści wraz z rodzicami udali się na słodki poczęstunek.
To był dzień pełen emocji i wzruszeń, który na długo zostanie w pamięci zarówno dzieci, jak i rodziców. Życzymy pierwszakom wielu sukcesów w nauce.

Marta Solecka




Źródło: Artykuł internauty

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5