ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym

2021-02-26 08:34:55(ost. akt: 2021-02-26 08:36:54)
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przełamuje bariery komunikacyjne: uruchomił wizyty przez internet w polskim języku migowym.
Ograniczenia komunikacyjne często uniemożliwiają samodzielne załatwienie spraw w urzędach i instytucjach publicznych. ZUS wychodzi naprzeciw potrzebom osób niedosłyszących i głuchych. Szacuje się, że liczba głuchych w Polsce sięga 500 tys., a kolejnych 900 tys. Polaków ma poważny uszczerbek słuchu.

— E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, a taką formę kontaktu wprowadziliśmy w październiku 2020 roku. Codziennie z tej opcji korzysta kilkaset osób. Od 16 lutego nasi klienci mogą umawiać się na konsultacje w polskim języku migowym. Pracownik ZUS będzie migać w polskim języku migowym, a to dla osób migających szansa na samodzielne załatwienie sprawy i uzyskanie wyjaśnień na przykład o rentach bądź zasiłkach bez konieczności wychodzenia z domu — wyjaśnia Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim.

Możliwość kontaktu z ZUS to kolejny krok, żeby ułatwić funkcjonowanie osobom niesłyszącym w przestrzeni publicznej. Osoby niesłyszące od urodzenia głównie posługują się językiem migowym.
— ZUS jest instytucją, z którą osoby niesłyszące często mają kontakt. Pomimo obostrzeń w pandemii okazuje się, że wiele spraw można załatwiać w ZUS zdalnie i nie wymagają one osobistej wizyty w placówce. Obecnie do kontaktu z ZUS można wykorzystać kontakt z tłumaczem języka migowego
online — dodaje Anna Ilukiewicz.

źródło: ZUS

2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B