Kolejny pokrzywdzony mieszkaniec powiatu szczycieńskiego. 80-latek stracił prawie 60 tysięcy złotych

2024-07-30 08:41:53(ost. akt: 2024-07-30 08:45:23)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: policja

Po raz kolejny apelujemy o zachowanie ostrożności podczas rozmów z nieznanymi nam osobami. Na terenie naszego powiatu w ostatnim czasie prawie każdego dnia dochodzi do różnego rodzaju oszustw. Przestępcy wykorzystują wiele sposobów, aby zdobyć nasze oszczędności, podając się za pracowników banków, policjantów lub innych pracowników instytucji.
Oszuści nie próżnują i niestety mimo wielu apeli nadal otrzymujemy zgłoszenia o popełnionych przestępstwach. Tym razem w piątek (26.07.2024 r.) do szczycieńskiej jednostki stawił się 80-letni mężczyzna, który otrzymał połączenie telefoniczne od rzekomego pracownika banku. W trakcie rozmowy „pracownik banku” poinformował mężczyznę, że jego oszczędności zgromadzone na koncie bankowym są zagrożone i musi je jak najszybciej wypłacić, a następnie wpłacić do wpłatomatu. Rozmówca telefonicznie udzielił wskazówek pokrzywdzonemu, który zgodnie z poleceniami wpłacił prawie 60 tysięcy złotych podając kod Blik. Szczycieńscy policjanci prowadzą czynności celem wyjaśnienia tej sprawy.

Przypominamy!
- Jeżeli podczas rozmowy telefonicznej obca nam osoba próbuje zdobyć nasze dane osobowe (imię, nazwisko, numer PESEL, data urodzenia) lub numer konta bankowego albo kody Blik, natychmiast zakończmy połączenie.
- Pamiętaj, że żaden policjant, prokurator lub inny pracownik jakiejkolwiek instytucji nie przychodzi do miejsca zamieszkania, aby odebrać nasze oszczędności w celu ich zabezpieczenia! Jedyną instytucją, która zabezpiecza środki pieniężne jest bank, do którego musimy sami się udać, aby ulokować nasze pieniądze.
- Nie klikaj w podejrzane linki, które są zawarte w wiadomościach, np. link do uiszczenia brakującej kwoty za przesyłkę.
- Żaden pracownik banku nie będzie żądał przelania pieniędzy na inne konto. Nie będzie także namawiał do przekazania danych wymaganych do zalogowania w aplikacji banku.
- Nie otwieraj drzwi osobom, których nie znasz. Jeżeli zjawił się przedstawiciel jakiejś instytucji, np. banku, elektrowni, administracji, kominiarz itp. upewnij się telefonicznie, czy taka wizyta była zaplanowana. Zazwyczaj takie wizyty są zaplanowane wcześniej.
(ep)

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5