Elektroniczny nabór. Rekrutacja do szkół na nowych zasadach
2021-02-16 14:00:00(ost. akt: 2021-02-17 08:46:47)
Zastąpienie papierowych procedur administracyjnych rozwiązaniami elektronicznymi to wymóg społeczeństwa XXI wieku. Gmina Pisz wychodzi naprzeciw najnowszym trendom i potrzebom, dlatego uruchomiła 11 lutego system elektroniczny wspomagający proces rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz szkół podstawowych.
Rekrutacja przedszkolaków potrwa do 28 lutego, a uczniów klas pierwszych do 23 marca br.
– Rekrutacja online pozwoli ujednolicić zasady przyjmowania dzieci do przedszkoli i szkół – system umożliwia wskazanie przez rodzica/opiekuna prawnego listy placówek, do których wnioskuje, w kolejności od najbardziej preferowanych. W rezultacie system pozwala na ominięcie sytuacji, gdy rodzice zapisują dzieci do kilku szkół w różnych rejonach miasta. Elektroniczny system rekrutacji daje możliwość zapoznania się z ofertą danej placówki, wynikami rekrutacji (na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej) – mówi Barbara Milewska, dyrektor Zespołu Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu.
Lista funkcjonalności jest dłuższa. Aby w całości z niej skorzystać wystarczy zalogować się na stronie https://pisz.elemento.pl (szkoły podstawowe) lub https://pisz.formico.pl (przedszkola i oddziały przedszkolne) postępować zgodnie z instrukcją, którą znajdą Państwo na stronie www.pisz.pl (zakładka „Ogłoszenia”).
Tam też można zapoznać się ze szczegółowymi zasadami rekrutacji.
Tam też można zapoznać się ze szczegółowymi zasadami rekrutacji.
Systemem elektronicznej rekrutacji zostały objęte: Szkoła Podstawowa Nr 4 w Piszu, Szkoła Podstawowa Nr 1 w Piszu, Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 1 w Piszu (w skład którego wchodzi: Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piszu oraz Przedszkole Miejskie Nr 1 w Piszu), Szkoła Podstawowa w Hejdyku, Szkoła Podstawowa w Jeżach, Szkoła Podstawowa w Kotle Dużym, Szkoła Podstawowa w Liskach oraz Szkoła Podstawowa w Trzonkach).
– E-rekrutacja została uruchomiona w ramach projektu „Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej Gminy Pisz”. Jednym z jego założeń było wprowadzenie nowoczesnego systemu wymiany informacji na linii mieszkaniec – jednostka samorządowa, w naszym przypadku Urząd Miejski w Piszu. Platforma e-usługi umożliwia złożenie podania, wniosku, deklaracji i informacji podatkowych, przeglądanie swoich zobowiązań oraz dokonywanie rozliczeń finansowych z urzędem drogą elektroniczną. Zachęcam do elektronicznej formy rozliczeń i zdalnego kontaktu z Urzędem. Ułatwimy sobie w ten sposób życie, szczególnie teraz – w czasach pandemii koronawirusa – mówi Andrzej Szymborski, burmistrz Pisza.
Aby uzyskać dostęp należy wejść na stronę https://e-uslugi.pisz.pl/euslugi-web/#/moduly założyć konto, a następnie zalogować się.
Wartość całego projektu to niecałe 2,3 mln zł. Dofinansowanie jakie otrzymała Gmina Pisz wyniosło ponad 1,9 mln zł i pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez