Wkrótce na tory wrócą pociągi
2019-08-12 08:45:00(ost. akt: 2019-08-12 08:55:23)
Na przełomie sierpnia i września na trasę Szczytno-Pisz wrócą pociągi. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały już perony na stacjach w Piszu oraz na kilku przystankach. Dodatkowo ma być wyremontowany most kolejowy na Pisie.
Nowe tory, perony i przystanki. Prace przy przebudowie linii kolejowej na odcinku Szczytno-Pisz powoli dobiegają końca. Jak informują Polskie Linie Kolejowe, ruch pociągów ma być tu wznowiony na przełomie sierpnia i września br. A to bardzo dobra wiadomość dla podróżujących.
Zmodernizowano już perony na stacjach w Piszu i Szczytnie oraz na przystankach: Jeruty, Świętajno, Kolonia, Ruciane – Nida Zachód, Ruciane – Nida, Szeroki Bór. Ten ostatni po interwencji posła Jerzego Małeckiego jest bliżej Szerokiego Boru Piskiego. Na ukończeniu jest z kolei budowa peronu na przystanku Olszyny. Remont linii nr 219, wart około 290 mln zł., to największa inwestycja w kolej na Mazurach od wielu lat. Przypomnijmy. Prace na torach ruszyły w marcu 2018 roku. Przedsięwzięcie podzielono na dwa etapy.
Najpierw ruszyła wymiana torów na odcinku Pisz-Ełk. Później ciężki sprzęt pojawił się na trasie Pisz-Szczytno. W przypadku pierwszego etapu, remont się przedłuża. — Odcinek Pisz-Ełk oddany zostanie w drugim kwartale 2020 roku. Na tym dystansie niezbędne do wykonania są dodatkowe prace — informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. — Chodzi o kompleksową wymianę konstrukcji na dwóch mostach kolejowych w Piszu i Ełku. Zakres robót określiła specjalnie przeprowadzona ekspertyza. Prace na moście w Piszu obejmą wymianę wyeksploatowanych elementów konstrukcji, w tym przede wszystkim przęseł. Wzmocnione zostaną przyczółki. Na obiekcie zostanie ułożony też nowy tor.
Najpierw ruszyła wymiana torów na odcinku Pisz-Ełk. Później ciężki sprzęt pojawił się na trasie Pisz-Szczytno. W przypadku pierwszego etapu, remont się przedłuża. — Odcinek Pisz-Ełk oddany zostanie w drugim kwartale 2020 roku. Na tym dystansie niezbędne do wykonania są dodatkowe prace — informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. — Chodzi o kompleksową wymianę konstrukcji na dwóch mostach kolejowych w Piszu i Ełku. Zakres robót określiła specjalnie przeprowadzona ekspertyza. Prace na moście w Piszu obejmą wymianę wyeksploatowanych elementów konstrukcji, w tym przede wszystkim przęseł. Wzmocnione zostaną przyczółki. Na obiekcie zostanie ułożony też nowy tor.
Na 57-kilometrowej trasie między Szczytnem a Piszem ułożono już nowe tory. Jak zapewnia inwestor ma być szybciej i wygodniej. — Zmodernizowane obiekty oferują podróżnym lepszą obsługę. Po przebudowie są wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu — mówi Karol Jakubowski. — Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.
Fot. Beata Smaka
Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W sumie zmodernizowanych zostanie 14 przystanków i 4 stacje. Podróżujący będą mogli korzystać z odbudowanej stacji w Drygałach w gminie Biała Piska, a także z nowego przystanku Pisz-Wschodni. Dzięki wymianie torów na ponad 100-kilometrowej trasie pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2 godz. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły oraz turyści. Inwestycja jest nie bez znaczenia również dla stacjonujących w Bemowie Piskim wojsk NATO.
Beata Smaka
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez