Dwie młode Piszanki oszukane na BLIK-a

2025-04-09 08:00:00(ost. akt: 2025-04-09 06:54:03)
Zdjęcie ilustracyjne

Zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: Getty Images

Okazuje się, że powszechnie znane metody oszustw są wciąż skuteczne. Tym razem to nie osoby starsze, ale dwie młode kobiety zostały oszukane na BLIK-a. Jedna straciła ponad 7 000 złotych, a druga prawie 3 000 złotych.
W poniedziałek (7 kwietnia br.) policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Piszu otrzymali dwa zgłoszenia oszustw. Pokrzywdzone to nie osoby starsze, ale kobiety w wieku 37 i 24 lat.

Pierwsza z nich otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Poinformował on 37-latkę, że jej pieniądze na koncie są zagrożone. Ktoś inny logował się na nie na terenie kraju i prawdopodobnie posiada duplikat jej karty.

Dzwoniący mężczyzna dysponował wszystkimi informacjami na temat danych osobowych kobiety oraz wysokości środków zgromadzonych na jej koncie.

Powiedział, że ze względów bezpieczeństwa przekierowuje ją do Rejestru Certyfikowanych Doradców Finansowych, którzy się wszystkim zajmą, po czym się rozłączył. Po chwili zadzwonił inny mężczyzna, który powiedział, że pomoże jej zabezpieczyć środki na koncie.

Najpierw polecił jej zalogować się na konto. Potem poinformował, że założył już nowe konto i środki należy tam przelać przy pomocy BLIK-a. Kobieta podała pięć takich kodów, które zatwierdziła. Po dokonaniu tych transakcji mężczyzna się rozłączył. Kobieta zorientowała się, że została oszukana i straciła 7300 zł.

Druga kobieta, która została oszukana tego samego dnia, wystawiła do sprzedaży pidżamę na popularnym portalu sprzedażowym. Odezwała się do niej osoba zainteresowana kupnem. Poprosiła o adres e-mail sprzedającej, który ta jej podała.

Na ten adres 24-latka otrzymała wiadomość, aby potwierdzić zakup. Potem przekierowana została na stronę swojego banku. Wówczas zadzwoniła kobieta, rzekomo z banku, informując, że jej konto bankowe nie jest połączone z kontem sprzedażowym, więc je połączy.

Wtedy zaczęły przychodzić do sprzedającej sms-y z kodami BLIK. Pokrzywdzona potwierdziła trzy takie kody i wtedy rozmowa się zakończyła. Kiedy kobieta zalogowała się na swoje konto okazało się, że zniknęło z niego 2900 zł.

Policja ostrzega: Bądź czujny i nie daj się oszukać!

2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B