Bliżej do rozbudowy „szesnastki”

2024-07-05 08:00:00(ost. akt: 2024-07-05 08:54:53)
Tak dziś wygląda szesnastka przez Mazury

Tak dziś wygląda szesnastka przez Mazury

Autor zdjęcia: GDDKiA

Za cztery lata cała „szesnastka” od Olsztyna do Mrągowa będzie już w standardzie drogi ekspresowej dwujezdniowej. W III kwartale tego roku, być może już w sierpniu, ma być gotowy odcinek S16 od Borek Wielkich do Mrągowa.
Drogowcy wybrali wykonawcę, który przebuduje „szesnastkę” między Olsztynem a Barczewem. Najlepsza okazała się ponownie oferta złożona przez firmę Budimex na kwotę 507 mln zł.
— Jeżeli nie wpłyną odwołania, to do końca wakacji, po zakończeniu kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, podpiszemy umowę i zakończymy toczący się od 21 grudnia 2022 r. przetarg — poinformowała Katarzyna Kozłowska, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA.
Wprawdzie już w październiku ubiegłego roku drogowcy wybrali Budimex jako wykonawcę, ale wpłynęło jedno odwołanie. Krajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnienie wyboru i ponowne badanie ofert z uwzględnieniem odrzuconej oferty złożonej przez konsorcjum Polimex. Sąd Okręgowy w Warszawie podtrzymał tę decyzję.
— Po ponownej analizie mieliśmy wskazać ofertę konsorcjum Polimex jako najkorzystniejszą, ale w czerwcu konsorcjum nie zgodziło się na wybór ich oferty. W efekcie ponownie wskazaliśmy na Budimex — wyjaśniła Katarzyna Kozłowska.
Na 11,4-kilometrowym odcinku od Olsztyna do Barczewa stara droga zostanie rozebrana i będą wykonane nowe dwie jezdnie. Co istotne, do ich budowy ma zostać w dużym stopniu wykorzystany destrukt asfaltowy ze starej jezdni. Będą wybudowane dwa nowe węzły: Wójtowo oraz Łęgajny, oraz rozbudowany węzeł Barczewo.
Przebudowa oznacza spore utrudnienia dla kierowców, ale nie od razu, bo pierwsze 17 miesięcy od podpisania umowy zajmie opracowanie dokumentacji i uzyskanie zezwolenia na budowę. A kolejne 22 miesiące realizacja inwestycji. Kierowcy z nowej trasy powinni skorzystać w 2028 roku.
Przypomnijmy, że drogowcy w czerwcu podpisali umowę z firmą PORR na rozbudowę ponad 18-kilometrowego odcinka „szesnastki” od Barczewa do Biskupca. Za ok. 457 mln zł wykonawca dobuduje drugą jezdnię, dostosowując tym samym trasę do parametrów drogi ekspresowej. Ten odcinek ekspresówki ma być gotowy w połowie 2028 roku.
To oznacza, że za cztery lata cała „szesnastka” od Olsztyna do Mrągowa będzie już w standardzie drogi ekspresowej dwujezdniowej. W III kwartale tego roku, być może już w sierpniu, ma być gotowy odcinek S16 od Borek Wielkich do Mrągowa.
am



2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B