Wakacje to czas dla ciebie. Jak nie przytyć podczas urlopu all inclusive?

2021-07-21 08:38:05 (ost. akt: 2021-07-21 08:40:02)   Artykuł sponsorowany
Wakacje to czas odpoczynku, beztroski i miło spędzonych chwil. Niestety osobom na diecie może się on kojarzyć ze stresem i ciągłymi ograniczeniami. Niektórzy obawiają się bowiem, że podczas wyjazdu stracą wypracowane efekty i przytyją. Jednak tak wcale nie musi być. Sprawdź, co robić, aby nie przytyć podczas urlopu all inclusive.

Posiłki na wakacjach – wybieraj mądrze


Urlop w nowym miejscu to ciągłe pokusy, zwłaszcza jeśli korzystamy z wakacji all inclusive. Sporo pysznych i pięknie wyglądających potraw, obok których nie można przejść obojętnie. To normalne, że wszystkiego chcemy spróbować, zwłaszcza jeśli jesteśmy za granicą i ciekawią nas smaki nowej kuchni. Warto jednak pamiętać, że w takich sytuacjach bardzo łatwo wpaść w pułapkę. Bierzemy to, na co mamy ochotę, zapominając, że wszystkie te posiłki mają kalorie.
Jeśli nie chcemy przytyć, musimy wybierać mądrze. Oczywiście nie chodzi o to, aby wszystkiego sobie odmawiać. Pamiętajmy tylko, aby zachować pewien umiar. Najlepiej komponowanie każdego posiłku zaczynać od dużej porcji warzyw, a następnie dobrać sobie coś, czego chcemy spróbować, ale w rozsądnych ilościach. Jeśli większą część naszego talerza będą stanowiły warzywa, to posiłek będzie niskokaloryczny i nie będziemy musieli obawiać się nadprogramowych kilogramów.

Zawsze możemy też zabrać ze sobą kilka niezbędnych produktów. Jeśli słodzimy kawę lub herbatę, dobrym pomysłem może okazać się niskokaloryczny słodzik. Dodatkowo warto spakować do walizki zdrowe przekąski. Dzięki temu nie będziemy musieli korzystać z wysokokalorycznych deserów serwowanych w hotelu. Słodziki i inną zdrową żywność znajdziesz na stronie wapteka.pl.

Nie zapominaj o aktywności fizycznej


Niektórzy, jadąc na urlop, decydują się pozostać na diecie redukcyjnej i kontynuować odchudzanie w czasie wakacji – czy to możliwe? Jasne, że tak. Utrata kilogramów jest możliwa dzięki ujemnemu bilansowi kalorycznemu. A żeby go wygenerować, musimy mniej jeść lub więcej się ruszać. Przecież wakacje w nowym miejscu to doskonała ku temu okazja. Zwiedzanie można połączyć z aktywnością fizyczną. W czasie godzinnego spaceru możemy spalić nawet 200 kcal.

Na zwiedzanie nowych, ciekawych miejsc z pewnością poświęcamy więcej czasu w ciągu dnia. Zamiast wynajmować samochód, lepiej przemieszać się na własnych nogach. Dzięki temu nie zaprzepaścimy wypracowanych efektów odchudzania, a do tego zadbamy o swoje zdrowie. Warto także pomyśleć o dodatkowej aktywności w ciągu dnia. Poranna sesja jogi, krótka gimnastyka czy jogging również pomogą w odchudzaniu, a my z pewnością poczujemy się lepiej zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

Dbaj o odpowiednie nawodnienie


Kolejną ważną kwestią jest nawodnienie. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest podczas odchudzania. Im mniej wody pijemy, tym więcej magazynuje się jej w naszym ciele, ponieważ organizm robi sobie zapasy. To powoduje, że jesteśmy opuchnięci, ociężali i kilka kilo ciężsi. Dlatego tak ważne jest regularne picie wody. Dodatkowo szklanka napoju przed posiłkiem może w pewnym stopniu zatrzymać głód, dzięki czemu zjemy mniejszą porcję, a co za tym idzie – dostarczymy mniej kalorii.
Odchudzanie w czasie wakacji – nawet tych all inclusive – jest możliwe. Trzeba tylko zachować umiar i porzucić podejście „wszystko albo nic”.

2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5