Rusza remont w centrum Olsztyna. Przed nami korki, nerwy i wykopy

2021-10-02 15:06:34 (ost. akt: 2021-10-02 11:53:57)
Czas przyzwyczaić się do korków i objazdów

Czas przyzwyczaić się do korków i objazdów

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

W niedzielę drogowcy zaczynają prace w centrum Olsztyna. Zostaną zamknięte ulice, którymi dziennie przejeżdża setki kierowców. Gdzie budowa linii tramwajowej zablokuje przejazd?
Drogowcy w niedzielę zamykają rondo koło CH Viktor i chodnik koło planetarium. Pomiędzy ul. Dworcową i ul. Mazowieckiego zostaną zamknięte obie jezdnie, a ruch będzie odbywał się dwukierunkowo drogą, którą wyznaczą budowlańcy. Rondo pomiędzy ul. Dworcową i Piłsudskiego zostanie zlikwidowane, a ruch będzie się odbywał po jednej jezdni w dwóch kierunkach.

Zamknięcie pasów ruchu i likwidacja ronda jeszcze bardziej zakorkują miasto. Szczególnie w godzinach szczytu będzie trudno przejechać. Utrudnienia będą uciążliwe dla mieszkańców olsztyńskich sypialni, czyli Jarot, Pieczewa i Nagórek, a także osiedli Kętrzyńskiego i Kormoran. Ci drudzy będą mieli plac budowy pod oknami.

Fot. Zbigniew Woźniak

Olsztyniacy będą musieli przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu, zwracać szczególną ostrożność na nowe oznakowanie, zarówno pionowe, jak i poziome, i dostosować się do nowego układu pierwszeństwa. Pieszych też czekają zmiany. Nowe lokalizacje dostały przystanki Dworcowa-Przychodnia i Plac Inwalidów Wojennych. Autobusy miejskie będą kursowały ul. Żołnierską.


Pomiędzy ul. Dworcową i ul. Wyszyńskiego drogowcy będą etapowo zmieniali przejścia dla pieszych. Mieszkańcy, którzy tamtędy codziennie chodzą, muszą mieć na względzie to, że ich droga może się zmienić z dnia na dzień.

Fot. Zbigniew Woźniak

Nowa linia tramwajowa to około 6 kilometrów podwójnego torowiska. Zostanie poprowadzone ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.


Powstaną też strefy o spowolnionym ruchu czy rond zamiast tradycyjnych skrzyżowań oraz budowa około 10 km tras rowerowych oraz rozbudowa systemu ITS. Projekt obejmuje też kupno części (z łącznie 12 sztuk) nowych tramwajów, które powstają w Turcji.

Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy od daty zawarcia umowy (2 czerwca) i kosztować ponad 403 mln zł.


Fot. Zbigniew Woźniak


Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. JNa #3076668 2 paź 2021 17:00

    Jestem w stanie zrozumieć, że inwestycję są potrzebne aby miasta mogły się rozwijać. Nie rozumiem dlaczego na całej długości linii tramwajowej są utrudnienia i to poważne. Czy nie można było zrobić tej inwestycji etapami? Mieszkańcom byłoby łatwiej. Czy ktoś może zna się na tego typu inwestycjach i napisze dlaczego tak to wygląda?

    Ocena komentarza: warty uwagi (50) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5