Wiemy, ile będzie kosztowała budowa ronda w Dywitach

2021-06-19 09:13:14 (ost. akt: 2021-06-18 15:23:12)
Rondo pozwoli na sprawne włączenie do DK51 ruchu z drogi prowadzącej na cmentarz i do Kieźlin z jednej strony oraz z Osiedla Sterowców z drugiej

Rondo pozwoli na sprawne włączenie do DK51 ruchu z drogi prowadzącej na cmentarz i do Kieźlin z jednej strony oraz z Osiedla Sterowców z drugiej

Autor zdjęcia: twitter.com/GDDKiA_Olsztyn

Drogowcy otworzyli koperty złożone w przetargu, który został ogłoszony na budowę ronda w Dywitach. Znamy kwoty, jakie zaoferowały cztery firmy. Najniższa z nich... jest niższa niż planowano.
Poznaliśmy oferty w przetargu na przebudowę skrzyżowania drogi krajowej nr 51 z drogami lokalnymi w okolicy Dywit na rondo. Zainteresowanych wykonaniem zadania są cztery firmy. Najniższą cenę 6 125 272,93 zł zaproponowała firma Strabag, najwyższą — 9 888 781,85 zł firma Budimex. Budżet, jaki jest przeznaczony na wykonanie przebudowy to 6 895 506,00 zł.

W postępowaniu przyjęto trzy kryteria oceny ofert:

• cena — 60 proc.

• okres gwarancji — 20 proc.

• termin realizacji — 20 proc.

— Komisja przetargowa rozpoczęła analizę i ocenę złożonych ofert. Umowę planujemy podpisać w ciągu dwóch miesięcy — mówi Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Krajowych Dróg i Autostrad. — W ramach inwestycji powstanie czterowlotowe rondo o jednym pasie ruchu. W sąsiedztwie ronda powstaną chodniki i zatoki autobusowe. Wykonana zostanie również przebudowa i budowa kanalizacji deszczowej w celu zapewnienia prawidłowego odwodnienia skrzyżowania. Celem zadania jest poprawa bezpieczeństwa i zwiększenie płynności ruchu.


Rondo pozwoli na sprawne włączenie do DK51 ruchu z drogi prowadzącej na cmentarz i do Kieźlin z jednej strony oraz z Osiedla Sterowców z drugiej, poprawiając tym samym bezpieczeństwo na skrzyżowaniu. Fragment DK51 Dywity-Olsztyn to długi, prosty odcinek, na którym kierowcy mają tendencję do rozwijania nadmiernych prędkości, a na którym funkcjonują przejścia dla pieszych i ciąg pieszo-rowerowy.

Rondo wraz z wyspami azylu na przejściach dla pieszych będzie tworzyło układ elementów, które uspokajają ruch i poprawiają bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Zgodnie z zawartym porozumieniem koszty inwestycji ponoszą po połowie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Gmina Dywity.

2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5