Olsztyńskie tramwaje nadal bez wyroku. Czas ucieka [AKTUALIZACJA]
2021-05-21 13:35:39(ost. akt: 2021-05-24 11:07:48)
Wyrok w sprawie przetargu na rozbudowę linii tramwajowej miał być ogłoszony w czwartek. Niestety nadal go nie ma, a to oznacza nerwówkę. Prace powinny już ruszyć.
Niedawno informowaliśmy, że miasto nie podpisze umowy z Polimexem, dopóki nie zapadnie rozstrzygnięcie.
— Ogłoszenie wyroku zostało przeniesione na 28.05 na godzinę 15. Jeśli
tak się stanie i będzie dla nas korzystny, to kilka dni później zapewne
podpiszemy umowę z wykonawcą. — zapowiada Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta w Olsztynie.
Przypominamy, że rozbudowa linii tramwajowych w Olsztynie obejmuje całościową budowę infrastruktury tramwajowej zaprojektowanej przy ulicach: Piłsudskiego, Wyszyńskiego, Synów Pułku, Krasickiego i Wilczyńskiego do os. Pieczewo oraz na placu Jedności Słowiańskiej przy Wysokiej Bramie. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie dwóch kolejnych linii tramwajowych (nr 4 i 5).
tak się stanie i będzie dla nas korzystny, to kilka dni później zapewne
podpiszemy umowę z wykonawcą. — zapowiada Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta w Olsztynie.
Przypominamy, że rozbudowa linii tramwajowych w Olsztynie obejmuje całościową budowę infrastruktury tramwajowej zaprojektowanej przy ulicach: Piłsudskiego, Wyszyńskiego, Synów Pułku, Krasickiego i Wilczyńskiego do os. Pieczewo oraz na placu Jedności Słowiańskiej przy Wysokiej Bramie. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie dwóch kolejnych linii tramwajowych (nr 4 i 5).
Dwutorowa linia tramwajowa rozpocznie się na ul. Wilczyńskiego, w rejonie istniejącej pętli autobusowej na Os. Pieczewo, gdzie zlokalizowany jest czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym. Od krańcówki linia przebiegnie środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego i Boenigka.
Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul.Krasickiego przecinając ulice Barcza i Wańkowicza, aż do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego, gdzie rozpocznie się estakada o długości ok. 270 m, po której poprowadzona zostanie nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego i Synów Pułku. Na końcowym odcinku ul. Synów Pułku i w ul. Wyszyńskiego torowisko przebiegnie poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy, aż do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego i przetnie po drodze ulice Pstrowskiego i Żołnierską.
W Al. Piłsudskiego linia tramwajowa zlokalizowana zostanie między jezdniami tworząc tzw. tram-bus-pas, przebiegając przez skrzyżowanie z ulicą Dworcową, Obiegową oraz Głowackiego. Połączona zostanie z przebudowywanym torowiskiem na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.
Budowa węzła przesiadkowego Wysoka Brama przewiduje fragmentaryczne rozbiórki ulicy 11 Listopada oraz przedłużenie linii tramwajowej do dwutorowego przystanku końcowego na Pl. Jedności Słowiańskiej wraz z wykonaniem sąsiadującego zagospodarowania.
Zakres robót obejmuje m.in. przebudowę skrzyżowań oraz ulic wzdłuż trasy linii tramwajowej, budowę murów oporowych oraz wzmacnianie skarp i podłoża, przebudowę i budowę chodników i dróg dla rowerów wzdłuż linii tramwajowej, jak również... wycinkę drzew i wykonanie nowych nasadzeń zieleni.
Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
_gość #3066899 21 maj 2021 16:05
Grzymowicz to największe nieszczęście dla Olsztyna od wieków. Mając do wydania ponad miliard na tramwaje fatalnie zaplanowano i wykonano 1 etap tak, że podobno bez drugiego jest nie efektywny - bzdura. Trzeba było od razu zrobić końcówkę na Pieczewie ( jak było w jednym z wariantów) , potem z Obiegowej 1 linia do centrum przez Piłsudskiego z końcówką pod ratuszem bez burzenia układu ulic i wiecznym korkiem, druga w prawo do dworca przez Dworcową a nie Kościuszki !!! Można było, ale trzeba gonić króliczka i tramwaje budować 20 lat - dać zarobić takim "fachowcom" jak Karwowski i spółka. Do tego tureckie tramwaje to dopiero będzie cyrk z zagrożeniem życia. Niedojdy nieudacznika opóźniły ogłoszenie przetargu na 2 etap o prawie rok, bo jak trąbiono było wielkie zainteresowanie wykonawców i setki pytań - A TO BYŁA NIEJASNA OFERTA PRZETAGROWA, BAŁAGAN I SYF JAK ZWYKLE.
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
dis #3066897 21 maj 2021 15:16
Tramwaje bez wyroku? Ja chętnie wydam wyrok - zlikwidować.
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
AtoJa #3066891 21 maj 2021 14:16
Kolejny przetarg niechlujnie przygotowany. W ratuszu to już standard
Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz