Jak chiński gigant widzi nasz region?

2020-12-13 17:24:29(ost. akt: 2020-12-13 17:25:44)   Artykuł sponsorowany
Jak gigant z Chin widzi region Warmii i Mazur? Jakie branże mają potencjał rozwoju? Co jest ważne we współpracy z firmami chińskimi? Na te pytania odpowiada Gary Topp, dyrektor operacyjny na Europę Środkowo-Wschodnią w AliExpress.
— Dzień dobry, na wstępie dziękuję bardzo za możliwość tej rozmowy i witam serdecznie w imieniu klientów i potencjalnych współpracowników z Polski. Aliexpress zyskuje w naszym kraju coraz większą popularność, a polskie firmy są coraz bardziej otwarte na współpracę z firmami chińskimi. Proszę mi powiedzieć, jak z punktu widzenia marki globalnej, jaką jest Alibaba Group, wygląda rynek polski?

— Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie i nadal stanowi dla nas dużą szansę. Z perspektywy europejskiej Polska jest jednym z trzech największych rynków, obok Hiszpanii i Francji. I widzimy, że jako nasz ośrodek centralny dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej Polska nadal się rozwija.

— Jak wygląda Wasza współpraca z firmami z naszego kraju? Dla niektórych towarów dostępna jest wysyłka z Polski. Macie tu stałych partnerów biznesowych?

— W Polsce jesteśmy obecni od wielu lat i systematycznie się rozwijamy. Współpracujemy z wieloma lokalnymi firmami polskimi, które wspierają naszą platformę i współobsługują naszych klientów. Przykładowo, w zakresie logistyki ściśle współpracujemy z Pocztą Polską i InPost. Współpracujemy również z polskimi firmami, takimi jak Blik, P24 i PayU, pomagając w świadczeniu usług płatniczych na naszej platformie. W innych obszarach działalności mamy również silne partnerstwa w całym kraju, na przykład jesteśmy jednym z oficjalnych sponsorów Lecha Poznań i głównym sponsorem Cracow Fashion Week.

— Co jest dla Was ważne przy nawiązywaniu kontaktów handlowych?

— Zawsze szukamy najlepszych rozwiązań dla naszych klientów. W związku z tym poszukujemy partnerów, którzy mogą nam pomóc ulepszyć serwis na naszej platformie lub którzy mogą pomóc uczynić treści na platformie bardziej interesującymi lub bardziej angażujących naszych klientów.

— Jak obecna sytuacja pandemiczna wpłynęła na sprzedaż produktów za pośrednictwem platformy AliExpress?

— Biorąc pod uwagę trudną sytuację związaną z globalną pandemią, handel elektroniczny odegrał w tym roku kluczową rolę. AliExpress dostarczył naszym użytkownikom produktów z potrzebnych im kategorii, które w tym czasie nie były łatwe do kupienia w tradycyjnych sklepach. Na przykład te związane z ochroną osobistą. Co więcej, użytkownicy spędzali dużo czasu w domu, więc zaobserwowaliśmy również wzrost sprzedaży w kategorii artykułów do domowego biura, majsterkowania czy sprzętu sportowego, dzięki czemu ludzie mogli i mogą dalej pracować i prowadzić mniej lub bardziej normalne życie w tych trudnych czasach.

— Macie świetny wgląd w światowy rynek handlu, analizujecie bieżące trendy. Jak prognozujecie: jakie branże czeka w najbliższym czasie dynamiczny rozwój?

— Z pewnością widzimy, że świat staje się coraz mniejszy i bardziej połączony. Handel również się zmienia, a coraz więcej odbywa się online. Staramy się, aby kupujący i sprzedający na całym świecie mogli łączyć się i przeprowadzać między sobą transakcje w możliwie najprostszy sposób. Myślę, że ten trend będzie się utrzymywał tylko wtedy, gdy informacje i produkty będą przepływać między krajami coraz szybciej.

— Czy Wasza strategia — w związku z aktywacją Nowego Szlaku Jedwabnego — przewiduje inwestycje w Polsce?

— W ubiegłym roku mocno zainwestowaliśmy w nasze możliwości logistyczne, na przykład podczas ostatniego Global Shopping Festival w listopadzie, ponad 25 proc. naszej sprzedaży zostało wysłane do naszych odbiorców w ciągu trzech dni, co jest szybkim postępem w porównaniu z poprzednimi latami. W 2021 r. nadal planujemy inwestować w nasze doświadczenie logistyczne.

— Dziękuję. W Chinach jest wiele pięknych miejsc, odwiedzanych co roku przez miliony turystów. Nasz region, Warmia i Mazury to również bardzo znany i ceniony — nie tylko w Polsce — region turystyczny. Czy wykorzystujecie atuty przyrody w rozwoju biznesu na takich terenach? W jaki sposób?

— Województwo warmińsko-mazurskie to piękny obszar Polski, który jest dla nas ważny i mamy nadzieję, że nasz zespół będzie gościł u Państwa znacznie częściej. Widzimy też potencjał w tym regionie i z pewnością przyjrzymy się bliżej szansom i możliwościom, jakie ten region może zaoferować AliExpress. Jesteśmy przekonani, że dzięki uczestnictwu w IV Kongresie Przyszłości nawiążemy i będziemy rozwijać wartościowe relacje biznesowe z lokalnymi partnerami.

— Serdecznie dziękuję w imieniu swoim i naszych czytelników. Powodzenia!

— Dziękuję i mam nadzieję, że polscy użytkownicy będą zadowoleni z festiwalu Black Friday na platformie AliExpress.

Ze strony Aliexpress wypowiedział się Pan Gary Topp, dyrektor operacyjny na Europę Środkowo-Wschodnią w AliExpress.


2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B