O promocji regionu Warmii i Mazur warto rozmawiać
2019-10-04 20:31:13(ost. akt: 2019-10-04 20:34:15)
Artykuł
sponsorowany
CZY NASZ REGION TO DOBRE MIEJSCE DLA INWESTYCJI? OCZYWIŚCIE! FESTIWAL PROMOCJI GOSPODARCZEJ WARMII I MAZUR TO Z KOLEI ŚWIETNA OKAZJA DO ROZMOWY O TYM, JAK TAKIE PRZEKONANIE CZYNIĆ POPULARNYM.
W Mrągowie spotkali się m.in. samorządowcy, przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu i przedsiębiorcy. O tym, że pozytywny wizerunek to cenny kapitał Warmii i Mazur i zawsze warto wymienić doświadczenia nikogo nie trzeba przekonywać, dlatego na spotkanie przygotowane przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego oraz miasto Mrągowo przybyli liczni goście. Chcieli dowiedzieć się, jak jeszcze lepiej budować i promować potencjał swojego regionu.
— To wydarzenie jest świetną przestrzenią do budowy relacji oraz wymiany doświadczeń i poglądów między specjalistami zajmującymi się promocją gmin, miast, powiatów i regionu a przedstawicielami otoczenia biznesu — mówił marszałek Gustaw Marek Brzezin. — Stawiając na czyste, ekologiczne i innowacyjne rozwiązania, dążymy do zachowania harmonii między rozwojem gospodarczym a troską o środowisko naturalne. Mamy trzy inteligentne specjalizacje, jednakże wciąż szukamy nowych kierunków rozwoju. Festiwal Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur jest bardzo dobrym narzędziem do tych poszukiwań.
Tak jak Festiwal jest świetną okazją do namysłu nad potencjałem regionu, tak Mrągowo jest dobrym miejscem dla Festiwalu, bo... — Mrągowo to Miasto Festiwali. Mamy bardzo dobre zaplecze do organizacji tego typu wydarzeń — zapewniał burmistrz Stanisław Bułajewski. W czasie mrągowskiego spotkania dużo mówiło się o edukacji. Dr Tomasz Wierzejski z UWM poprowadził panel dotyczący wykształconych kadr, stawiając przewrotne pytanie o to, czy przynoszą one gminom zysk czy stratę. To nie był zresztą jedyny element w programie poświęcony kapitałowi ludzkiemu, bo o takich zagadnieniach mówiły także m.in. Barbara Bąkowska i Agnieszka Pietrowicz. Stanisław Bułajewski moderował z kolei panel dotyczący edukacji dostosowanej do wymagań rynku pracy.
Podsumowaniem pierwszego dnia Festiwalu było wręczenie podczas Gali Festiwalu nagród w konkursie PRO Warmia i Mazury 2019 za najlepsze projekty promocyjne. Jury szukało tych przedsięwzięć, które podnoszą standardy działań marketingowych oraz są najlepszymi przykładami dobrych praktyk. W kategorii promocja ogólna nagrodę otrzymała Fundacja Rozwoju Regionu Gołdap (projekt „Gołdap — Mazurski Zdrój. Regeneracja przyrodą”), a wyróżnienie trafiło do miasta Olsztyn za projekt „Olsztyn Green Festival — VI edycja”. Gminie Kurzętnik (projekt „Osiedle Dębno — zamieszkaj z nami w Kurzętniku”) przyznano główną nagrodę w kategorii promocja gospodarcza.
Dzięki Festiwalowi spotkali się w jednym miejscu ci, którzy w naszym województwie inwestują (przedsiębiorcy), ci, którzy te inwestycje wspierają (samorządowcy, przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu i specjaliści z zakresu promocji) i ci, którzy do nich przygotowują merytorycznie (eksperci, przedstawiciele instytucji naukowych). I wygląda na to, że wszyscy, co powinno cieszyć, mają jeszcze sporo do zrobienia, bo dynamiczne zmiany społeczne i gospodarcze sprawiają, że wypracowanie skutecznej strategii promocji województwa stanowi prawdziwe wyzwanie.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez