Na jednym bilecie autobusem i pociągiem? Kolejarze wyszli z propozycją
2019-05-31 07:06:00(ost. akt: 2019-05-30 15:39:34)
Zintegrowany bilet dla wszystkich środków transportu? To całkiem możliwy scenariusz, bo kolejarze chcą się w tej sprawie dogadać z miastem.
O tym, że Przewozy Regionalne. skierowały do prezydenta Olsztyna list intencyjny poinformował, radny Michał Wypij na na Facebooku.
„Liczę, że ratusz szybko i pozytywnie odpowie na ten list i taki bilet zostanie wprowadzony!” — napisał.
Wspólne bilety na przejazd funkcjonują z powodzeniem zarówno w dużych miastach, jak: Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań czy Rzeszów, ale również w mniejszych, m.in. w Nowym Targu, Zakopanem czy Nowym Sączu. Integracja taryfowa przewoźników kolejowych i miejskich jest coraz bardziej popularna, bo po prostu ułatwia podróżowanie. Wszędzie tam, gdzie istnieje, obserwuje się systematyczny wzrost liczby podróżujących.
„Uważam, że Olsztyn i przyległe do niego gminy ze względu na charakterystykę demograficzną i mobilność populacji oraz rozbudowaną sieć komunikacji miejskiej i kolejowej, dysponuje olbrzymim potencjałem do wprowadzenia oferty integrującej transport publiczny” — pisze w liście do prezydenta Anna Lenarczyk, członek zarządu PR.
Obecnie w zakresie zintegrowanej oferty funkcjonują dwa podstawowe modele współpracy Spółki z podmiotami odpowiedzialnymi za transport komunalny. Pierwszy z nich polega na honorowaniu biletów na przejazd środkami komunikacji miejskiej w pociągu i odwrotnie.
„Rozliczenia z tego tytułu odbywają się w sposób określony w umowie, najczęściej na podstawie udziałów w całości przewozów realizowanych przez zainteresowane podmioty” — czytamy w piśmie.
Przy drugim modelu współpracy strony dokonują określonego upustu od ceny danego rodzaju biletów (jednorazowych, okresowych), stosowanych przy przejazdach pociągami i środkami komunikacji miejskiej, a podróżny otrzymuje nowy, tańszy produkt. Chodzi oczywiście o zintegrowany bilet, którego ostateczna cena składa się z cząstkowych opłat za przejazd lub przejazdy środkami uczestniczącymi w ofercie w ofercie przewoźnika.
„Wprowadzenie omawianych rozwiązań, stanowiłoby — nie tylko w przypadku Olsztyna i przyległych do niego miejscowości obsługiwanych komunikacją miejską — poważne udogodnienie w zakresie obsługi podróżnych, ale całego województwa warmińsko-mazurskiego, którego Olsztyn jest centralnym ośrodkiem administracyjnym, kulturalnym, oświatowym i usługowym, jak również centrum rynku usług komunikacyjnych Warmii i Mazur” — napisała Lenarczyk.
W piśmie poprosiła też o wskazanie terminu spotkania przez prezydenta. Do tematu wrócimy.
Paweł Jaszczanin
Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Juw #2741101 | 37.248.*.* 31 maj 2019 23:47
Bilet 30minutowy nie wystarcza na żadną sensowną przesiadkę. Taryfa przystankowa zwiększyłaby popularność transportu.
odpowiedz na ten komentarz
wiki #2740960 | 193.81.*.* 31 maj 2019 17:20
Bardzo dobry pomysl.Jestem za
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
IZDKN #2740904 | 78.88.*.* 31 maj 2019 15:14
Przedsiębiorstwo Przewozy Regionalne to nie PKP - powstało przez formalne wydzielenie ze struktur PKP.
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Gosia #2740872 | 83.9.*.* 31 maj 2019 13:44
W cywilizowanym świecie XXI wieku i UE w bilecie lotniczym są równiez wszystkie połączenia komunikacji miejskiej i międzymiastowej. Od miejsca zamieszkania (lub granicy państwa) do lotniska i z powrotem.. Można..?
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
Ważne dla Rodziców #2740859 | 193.243.*.* 31 maj 2019 13:24
Jutro Dzień Dziecka, a nikt nic nie mówi o dramacie tysięcy polskich dzieci, które są alienowane przez mamusie od swoich ojców. Przestępstwo to jest wspierane przede wszystkim przez mopsy, policje, polski rodzinny bezmiar niesprawiedliwości.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz