"Tempo 30" w centrum Olsztyna. "Niektórym mieszkańcom marzy się wprowadzenie tej strefy"
2017-12-08 08:57:12(ost. akt: 2017-12-08 09:04:36)
W śródmieściu ma być wprowadzona strefa „Tempo 30”. Ma być przez to spokojniej na olszyńskich ulicach, ale na pewno nie mniej nerwowo. Dzisiaj nie wiadomo jeszcze, kiedy znaki z ograniczeniem prędkości pojawią się w centrum.
Strefa „Tempo 30” funkcjonuje na kilku olsztyńskich osiedlach. Stanęły tam znaki nakazujące jazdę do 30 km/h. Taki sam plan ratusz ma z niektórymi ulicami w śródmieściu, czyli tam, gdzie samochodów jest najwięcej. I są też piesi.
18 listopada odbyło się spotkanie z mieszkańcami na temat Zintegrowanego Programu Rozwoju Śródmieścia. Czy była to okazja do poznania opinii kierowców na temat wprowadzenia strefy? Ratusz odpowiada nam wymijająco.
— Przedstawiliśmy efekt pracy projektantów — mówi Patryk Pilikowski, rzecznik ratusza. — Z dokumentacją można się też zapoznać na stronie internetowej Urzędu Miasta.
— Przedstawiliśmy efekt pracy projektantów — mówi Patryk Pilikowski, rzecznik ratusza. — Z dokumentacją można się też zapoznać na stronie internetowej Urzędu Miasta.
— Wiem, że ważne jest bezpieczeństwo mieszkańców. Ale uważam, że „Tempo 30” nie jest nam potrzebne do szczęścia. Nie podoba mi wyrzucenie kierowców z centrum. Nikt na siłę nie przesiądzie się przecież do transportu miejskiego — uważa Maja Antosik, radna niezrzeszona. — Miasto na siłę chce zarobić na utrzymanie tramwajów. I dlatego robi wszystko, aby kierowcy rezygnowali z samochodów i kupowali bilety. Powinniśmy mieć wolny wybór. Olsztyn to nie Łódź ani Warszawa, u nas nie jest niebezpiecznie na drogach. A ci, którzy jeżdżą szybko, i tak będą jeździć szybko. Znak ograniczający prędkość nie wyłączy pedału gazu.
— Niektórym mieszkańcom marzy się wprowadzenie tej strefy — twierdzi Robert Szewczyk, radny PO. — Bo gdy jadą do pracy przez zakorkowane miasto, nawet ta prędkość nie jest dla nich osiągalna. Strefę musimy jednak wdrażać z głową. Każdą ideę przecież można zrealizować źle. „Tempo 30” ma swoje uzasadnienie w niektórych miejscach — na drogach osiedlowych. W śródmieściu nie ma mowy o wprowadzaniu zmian. Trzeba najpierw zbadać, jakie konsekwencje wywoła zwolnienie jazdy.
Zdaniem radnego ograniczenie ruchu na części al. Piłsudskiego nie zostało dobrze przyjęte. — Tutejsze korki przekładają się na inne ulice. Ale i zabrakło badań przeprowadzonych przez miasto dotyczących skutków tej decyzji. Oby znowu nie wygrało szybkie tempo wprowadzania zmian — dodaje Szewczyk.
ar
ar
Komentarze (43) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
obserwator #2399196 | 89.228.*.* 16 gru 2017 17:36
Uwaga moja wnuczka widziała w tramwaju obnażającego się człowieka ---pilnujcie dzieci
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
Ali #2397412 | 213.199.*.* 13 gru 2017 20:18
Ok ale po uruchomieniu obwodnicy to miasto stanie
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
asd #2394253 | 193.239.*.* 9 gru 2017 11:48
Idea wprowadzenie "tempo 30" nie polega na ustawieniu znaków tylko na przygotowaniu dróg. Należy zacząć od likwidacji sygnalizacji świetlnych w tych strefach, zastąpieniu zwykłych skrzyżowań małymi rondami, pas ruchu 3 m, zwiększyć ilość przejść dla pieszych, stworzyć ścieżki rowerowe, itd. A przede wszystkim wymienić nawierzchnię dróg.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
magick #2394240 | 95.160.*.* 9 gru 2017 11:37
Miasto musi sie czyms wykazac ze cos robi dla dobra przeciez za cos biora pensje.niby debatuja pol roku na ten temat ale i tak zrobia po swojemu.Nie wiem czy warto klucic sie o takie bzdety gdyz i tak nie da sie tam szybciej jechac wiec to czy znak bedzie czy nie to i tak kierowcy nie zwracaja uwagi na znaki gdyz gina w gaszczu innych
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
Olo #2393954 | 46.76.*.* 8 gru 2017 21:32
Prżeciez i tak szybciej się nie jedzie chyba ze tempo 30 ma zagwarantować taka prędkość ;)
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz