Olsztyn będzie miał węższe tramwaje?
2017-10-19 14:06:05(ost. akt: 2017-10-19 14:16:39)
Olsztyński ratusz cały czas przymierza się do zakupu nowych tramwajów. Poprzedni przetarg na nie został jednak unieważniony. Teraz ma ruszyć nowy, jednak być może już na węższe niż dotychczas składy.
W związku z planami budowy drugiej linii tramwajowej miasto chce kupić nowe składy tramwajowe. Jednak w pierwszym przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, która znacznie przekroczyła możliwości finansowe miasta. Ratusz zaczął więc szukać nowych rozwiązań, które sprawiłyby, żeby o kontrakt na tramwaje w Olsztynie powalczyli także inni producenci. Możliwe, że takim rozwiązanie stanie się...
zwężenie tramwajów. Miałoby to zwiększyć konkurencję w nowym przetargu, ponieważ Olsztyn zdecydował się na bardzo nietypowe tramwaje. Tramino są najszerszymi tramwajami w Polsce, w związku z tym producenci mogą nie chcieć opracowywać no nowo własnej konstrukcji dla krótkiej serii dla stolicy Warmii i Mazur. Jednak to, czy tramwaje w Olsztynie staną się węższe, nie jest jeszcze ostateczną decyzją.
— Ostateczna specyfikacja nie została jeszcze określona, ale nie wykluczamy przyjęcia rozwiązania o szerokości między 2,4 a 2,5 m. Co ważne - niezależnie od szerokości całego pojazdu, zachowana miałaby być obecna szerokość przejścia, czyli 70 cm. Ale - jak wspomniałem - ostateczne rozwiązania do przetargu jeszcze są ustalane — zaznacza Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta.
Przypomnijmy, że kilka dni temu prezydent Piotr Grzymowicz poinformował, że miastu w ramach PO „Polska Wschodnia” została podwyższona kwota na dofinansowanie projektu „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa”, do maksymalnego poziomu, czyli 85 proc. Dotychczas było to niecałe 70 proc.
— Kupno nowych pojazdów będzie finansowane z różnych programów. W przypadku tego, do którego dzięki działaniom prezydenta podniesiono finansowanie, poza budową trakcji i rozbudową systemu ITS, sfinansowane ma być kupno dwóch tramwajów. Oczywiście przetarg na tabor - co do liczby - jest przygotowywany jak ten wcześniejszy, a nie tylko na te dwie sztuki — informuje Patryk Pulikowski.
Przetarg na tabor ma zostać ponowiony do końca października.
Przetarg na tabor ma zostać ponowiony do końca października.
Komentarze (37) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Kik #2358752 | 86.29.*.* 25 paź 2017 12:57
Zapomniałem dodać, że w starym tramwaju 105Na mieściło się ponad 125 osób, gdzie, w żadnej konfiguracji tramwaju Tramino nie znajdziemy opcji na 125 osób.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Kik #2358741 | 86.29.*.* 25 paź 2017 12:48
Jak widzę jak wątłe staruszki i dzieci ledwo mieszczą się stopami siedząc twarzą w twarz na tych śmiesznych wąskich siedzonkach, to teraz się zastanawiam jak będą węższe tramwaje, to ciekawe ile tam miejsca w środku zostanie. W Tramino mieści się mniej osób jak w przegubowym Solarisie.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Aga #2356963 | 95.41.*.* 23 paź 2017 11:54
Nie wiem po co te tramwaje w Olsztynie. Metropolie chcą zrobić, czy co??? Że Unia na to pieniądze daje.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Zwęzić grzymbaje - DOBRE #2355093 | 88.156.*.* 20 paź 2017 11:18
Toż sardynki mają większy luz w puszce niż pasażerowie w tym "pełnym" grzymbaju. I jeszcze zwęzić ??? Pytanie nasuwa się samo - CO BY TU JESZCZE SPIER **LIĆ w tym mieście - coby tu jeszcze ....
odpowiedz na ten komentarz
Dziwne #2355066 | 81.190.*.* 20 paź 2017 10:46
Wiadomo było już dawno, że węższy tramwaj lepiej radzi sobie na zakrętach, a gdyby był krótszy to nierówności podłoża łatwiej pokona. Wszystko zależy od warunków lokalnych. Nasz teren jest urozmaicony wzniesienia i zakręty są charakterystyczne dla naszego miasta, tu nie jest Mazowsze - "płasko i daleko".
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)