Najbardziej dziurawe ulice w Olsztynie doczekają się remontu. Sprawdź które!
2017-05-31 12:33:23(ost. akt: 2017-05-31 11:45:15)
Blisko jedna trzecia ulic w Olsztynie jest w bardzo złym albo złym stanie. I chociaż niedługo te smutne statystyki nieco poprawią remontowane ulice i te planowane do przebudowy, to jednak worek drogowych potrzeb jest spory.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
![Zobacz, jak po remoncie będą wyglądały ulice Partyzantów i Pieniężnego](https://m.wm.pl/2017/03/z2/csm-partyzantow-3-6d4ac480b7-picture58d8ec2d89ce9-375019.jpg)
Zobacz, jak po remoncie będą wyglądały ulice Partyzantów i Pieniężnego
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu opracował dokument dotyczący przygotowania do sezonu turystycznego. Jest w nim również mowa o stanie olsztyńskich dróg. Według danych na koniec 2016 r. blisko 83 km wszystkich ulic było w bardzo złym albo złym stanie.![Rusza kolejny etap przebudowy Towarowej w Olsztynie. Będą utrudnienia](https://m.wm.pl/2016/06/z2/towarowa-wizualizacja-um-olsztyna-314927.jpg)
Rusza kolejny etap przebudowy Towarowej w Olsztynie. Będą utrudnienia
To prawie jedna trzecia wszystkich dróg publicznych, jakimi zarządza ZDZiT. — Codziennie przejeżdżam Leonharda. Ta ulica jest straszna — mówi Mariusz Klimiuk, olsztynianin. — Strasznie trzęsie na koleinach, które powoduje codzienny potok ciężarówek.
To niedługo się zmieni, bo w drugiej połowie roku Leonharda ma zostać wyremontowana. Naprawa odcinka od Kołobrzeskiej do al. Piłsudskiego to koszt ok. 3 mln zł, inwestycja będzie współfinansowana z subwencji rządowej.
— Nawierzchnia zostanie sfrezowana i położony zostanie nowy asfalt, jeśli będzie to konieczne, zostaną też wymienione krawężniki — mówi Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT.
— Nawierzchnia zostanie sfrezowana i położony zostanie nowy asfalt, jeśli będzie to konieczne, zostaną też wymienione krawężniki — mówi Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT.
Drogowcy mają również nadzieję, że za kilka miesięcy rozpocznie się remont ul. Jagiellońskiej od skrzyżowania z Sybiraków i Limanowskiego do ul. Hanki Sawickiej. Dokumentacja przewiduje remont aż do ul. Bydgoskiej, ale inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach.
— Oprócz nowej nawierzchni wydłużony zostanie lewoskręt w Limanowskiego, a naprzeciwko byłych koszarów przy ul. Szewczenki powstanie zatoka autobusowa i przystanek. O to prosili mieszkańcy. Powstaną też ścieżki rowerowe i nowe chodniki — wyjaśnia Paweł Pliszka.
Remont Jagiellońskiej ma kosztować ok. 2,5 mln, ZDZiT stara się obecnie o dofinansowanie unijne. W planach jest także wymiana nawierzchni za 230 tys. zł, na al. Warszawskiej od ul. Dybowskiego w kierunku granicy miasta, a także remonty nawierzchni na mostach na ul. Żniwnej i Szostkiewicza i remont kładki dla pieszych przy ul. 15 Dywizji.
Dodajmy, że dzisiaj jedna czwarta ulic, czyli 77 km, jest w stanie zadowalającym, a 46 proc. (136,4 km) w dobrym albo bardzo dobrym stanie. Na te ostatnie składają się m.in. ul. Armii Krajowej i oddana w ubiegłym roku Sielska od Kapitańskiej do skrzyżowania Armii Krajowej z Schumana. Do tego trzeba jeszcze dodać chociażby al. Sikorskiego czy ul. Kościuszki, które zostały przebudowane wraz z powrotem tramwajów do Olsztyna.
Za jakiś czas statystyki pójdą w górę jeszcze z innych powodów. Trwa bowiem m.in. przebudowa Pieniężnego i Towarowej, zbliża się remont Partyzantów, a także Pstrowskiego, Płoskiego, Gościnnej, Kresowej, Wołodyjowskiego, Żurawiej i Perkoza, które mają być częścią dojazdu do obwodnicy miasta.
Worek drogowych potrzeb jest jednak spory. Wśród nawierzchni do poprawy nasz czytelnik Paweł Zawistowski wymienia tę na ul. Mickiewicza w śródmieściu, gdzie dzisiaj spod asfaltu wyłania się stary, ale dobrze zachowany bruk, a także na al. Sybiraków i leśny odcinek al. Wojska Polskiego od skrzyżowania z Sybiraków do mostu na Wadągu.
— Potrzeby zawsze są większe niż nasze możliwości finansowe, dlatego staramy się wybierać ulice, które wymagają najpilniejszego remontu — tłumaczy Paweł Pliszka.
Na koniec odnotujmy, że w zarządzie ZDZiT jest też ok. 570 km chodników o powierzchni ponad 1,2 m i ponad 99 km tras dla rowerzystów. Co ciekawe, na 346 km 300 m wszystkich dróg publicznych jest jeszcze ok. 50 km dróg gruntowych.
Mateusz Przyborowski
m.przyborowski@gazetaolsztynska.pl
m.przyborowski@gazetaolsztynska.pl
Komentarze (34) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)
Tomek #2257438 | 145.237.*.* 1 cze 2017 12:12
A Piłsudskiego? Od skrzyżowania z Obiegową do skrzyżowania z Wyszyńskiego i Leonharda?
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
komuno wróć... #2257322 | 83.6.*.* 1 cze 2017 09:50
cyt. - "jedna trzecia ulic w Olsztynie jest w bardzo złym albo złym stanie..."!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Odpowi edzialnych w Ratuszu bym za j...a powiesił! !!!!!!!!!!!!!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
paula #2257248 | 213.184.*.* 1 cze 2017 08:24
A co z chodnikiem na ul. Augustowskiej od kościoła do ul. Białostockiej? Ten odcinek to dziura na dziurze i stare popękane płytki. Ale na w większości tego odcinka to nie ma płytek.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
stefek burczymucha #2257215 | 213.184.*.* 1 cze 2017 07:43
tak właśnie wyglądają nasze ulice w Olsztynie i jak słyszę o naprawie to szlag mnie trafia .Znowu przyjedzie elipa naleje na te dziury cieńka warstwę pseudoasfaltu a jak widać cała ulica dalej jest popękana i tak wyglądaja naprawy ulic a za tydzien czy dwa znowu można ja naprawiać syzyfowa praca.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Olsztyniak #2257197 | 1 cze 2017 07:27
A ja chciałbym prosić o strategię czy plan napraw ulic. Ja rozumiem że nie ma pieniędzy, ale nawet bez pieniędzy plan musi być. Najpierw trzeba zaplanować remonty, oszacować wydatki. Obawiam się że w naszym mieście nie ma nawet planu, albo chociaż zarysu planu dotyczącego remontów dróg. To co dzieje się na olsztyńskich ulicach to skandal. I nie można tego wytłumaczyć ze obwodnica i takie tam, że jak będzie obwodnica to potem. Nie. Plan musi być, remonty i bieżące utrzymanie nawierzchni powinno odbywać się systematycznie. Łatanie dziur robione fachowo, a nie tak jak teraz, zaleją beznadziejnej jakości asfaltem, przydepną gumakiem i do następnej dziury. Beznadzieja. Także poproszę o informację o harmonogramie remontów ulic, jeśli coś takiego wogóle istnieje.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz