W Olsztynie 8 linii tramwajowych? Zobacz jak mogłyby przebiegać ich trasy
2016-12-08 10:12:00(ost. akt: 2016-12-08 09:40:34)
Prezydent Olsztyna zaprezentował wyniki badań popularności tramwajów przeprowadzonych przez ZDZiT oraz przedstawił symulację rozwoju miejskiego transportu szynowego w mieście zrobiona przez prywatną firmę ekspercką.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie zbadał napełnienie tramwajów w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy ich obecności w mieście. przebadano 130 485 osób. Wyniki są następujące: 111 644 osób (85,6 proc.) to pasażerowie linii autobusowych, a 18 841 osób (14,4 proc.) – pasażerowie tramwajów. W soboty z tramwajów korzysta 19,1 proc. badanych, a w niedziele – 21,5 proc. To według ratusza bardzo pozytywne dane. Jednak bardziej od suchych faktów ciekawsza jest analiza i prognoza przygotowana przez prywatną firmę ekspercką.
Według jej opracowania rozwoju linii tramwajowych w Olsztynie w optymistycznej wersji, czyli gdy miasto zrealizuje wszystkie zakładane warianty rozbudowy, powstanie aż osiem linii tramwajowych, przy czym przez centrum mogłyby jechać aż 3 linie tramwajowe nr. 1, 5 i 6. Mogłoby ich być nawet więcej po zmianie końcówki linii pod Wysoką Bramą. Eksperci zakładają małe zmiany w kursowaniu obecnych linii. Mała korekta dotyczyłaby linii nr 3, która po wydłużeniu torów wgłąb kampusu uniwersyteckiego, miałaby pętlę kilka przystanków dalej.
"Czwórka" to pierwsza nowa linia, która powstałaby w Olsztynie i wyruszyłaby z Pieczewa i przez Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego, Piłsudskiego i Kościuszki dotarłaby do dworca głównego. Tramwajowa "piątka" będzie możliwa, gdy miasto wybuduje tory na ul. Wilczyńskiego. Ona również miałaby początek na Pieczewie, następnie ulicą Wilczyńskiego, al. Sikorskiego i dalej trasą "jedynki" dotarłaby pod Wysoką Bramę.
Linie nr 6 i 7 będą mogły mieć początek na osiedlu Generałów. Ich tramwaje jechałyby ul. Wilczyńskiego i Krasickiego przy czym "szóstka" kursowałaby pod Wysoką Bramę, a "siódemka" Dworcową do dworca głównego. Ostatnią linią opisaną w koncepcji firmy eksperckiej jest "ósemka". Linia ta połączy Pieczewo z uniwersytetem.
Co bardzo ciekawe, analiza ekspertów po pierwsze odchodzi od koncepcji przesiadkowej, z której ich zdaniem mieszkańcy nie chcą korzystać, a po drugie zachowuje ważne i dobrze znane mieszkańcom linie autobusowe, pomimo wprowadzenia na ich trasach tramwajów. Mowa tu na przykład o 126, 117 i 120. Zniknąć mają według nich trasy studenckie takie jak 130.
źródło: transport-publiczny.pl / oprac ad
Komentarze (125) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Ala #2153970 | 88.156.*.* 7 sty 2017 20:34
Lepiej zajmijcie się Odsniezaniem dróg bo jeździć się nie da a tramwaje to niech całkiem znikna z tego miasta porażka co się dzieje na drogach w tym mieście
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
MEN #2153043 | 94.254.*.* 6 sty 2017 19:05
CIEKAWE JEZELI TRAMWAJ MA PIORYTET NA SWIATŁACH A BEDZIE ICH WIĘCEJ TO KIEDY OSOBOWKI BEDĄ JECHAĆ RACZEJ STAĆ JAK BARANY HI HI
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
wodzu #2151069 | 213.73.*.* 4 sty 2017 20:14
A ta firma ekspercka to ata, której szefem jest Arbuza syn?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Obserwator #2138785 | 95.40.*.* 19 gru 2016 11:49
Zapraszam włodarzy i ludzi do Białegostoku. Tam nie ma trawajów, są wszędzie dwupasmowe drogi, mini obwodnica górą, estakady. Z centrum w dowolne miejsce jedzie się tyle minut, ile km. Sprawdzone. Ps: nie jestem z BIałegostoku, nie mam tam krewnych, po prostu-mają lepiej-bo z głową zrobione.
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
......... #2138292 | 83.24.*.* 18 gru 2016 19:23
Pilnie potrzebny tramwaj na Zatorzu, prosze nie zapominac o tej dzielnicy
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz