Prawie rok z tramwajem w Olsztynie
2016-11-28 15:04:59(ost. akt: 2016-11-28 15:05:25)
Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz odniósł się na swoim blogu do pierwszych podsumowań inwestycji tramwajowej w naszym mieście.
Prezydent Grzymowicz porównał dwa raporty: pierwszy przygotowany przez firmę konsultingową oraz drugi przygotowany przez Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu. Oba opisują pierwsze 10 miesięcy obecności tramwaju w Olsztynie.
- Wnioski z obu dokumentów są podobne: warto stawiać na tramwaj, ale ze świadomością, że dla pełnej optymalizacji ekonomicznej jego udziału w komunikacji publicznej niezbędne jest podwojenie kilometrów trakcji oraz liczby pojazdów i tras. Celem powinno być doprowadzenie do przynajmniej 30-procentowego udziału tramwaju w przewozach pasażerskich - pisze Grzymowicz.
Prezydent stwierdza, że urzędnicy wiedzą już, że tramwaj się przyjął, a zmiany w transporcie publicznym zaowocowały wzrostem liczby pasażerów. według danych podanych przez ZDZiT odnotowano sześcioprocentowy wzrost wpływów ze sprzedaży biletów (tj. do 1,59 mln zł) i to mimo obniżenia cen biletów okresowych oraz wprowadzenia biletów czasowych.
- W badanym okresie z komunikacji miejskiej skorzystało w dniu roboczym 130485 osób i było to zdecydowanie więcej niż w latach 2012 i 2014. Wśród nich 111644 osoby (85,6 proc.) to pasażerowie linii autobusowych, a 18841 osób (14,4 proc.) – pasażerowie tramwajów.Interesujące, że w soboty wskaźnik korzystania z tramwajów wzrastał do 19,1 proc., a w niedziele – do 21,5 proc. Być może były to przejazdy poznawcze i wycieczkowe; było nie było na tramwaj czekaliśmy 50 lat - opisuje na blogu prezydent Olsztyna.
Biorąc pod uwagę inny wskaźnik Grzymowicz stwierdza, że udział tramwajów w olsztyńskiej komunikacji miejskiej wynosi niecałe 10 proc., ale ich udział w przewozach stanowi już ponad 15 i jest lepszy od najlepszych wskaźników autobusowych.
- Konkluzja może być tylko optymistyczna. Tramwaj wkradł się na dobre w nasze serca i pewnie już ich nie opuści. A badania? Badania są po to, żeby z nich wyciągać wnioski – i z pewnością do nich wrócimy jeszcze nie raz - podsumowuje Grzymowicz.
Komentarze (61) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)
panie prezydencie #2123874 | 5.185.*.* 30 lis 2016 11:23
My nie czekaliśmy na tramwaje, to Olsztyn nagle cofnął się w rozwoju o 50 lat. Trudno, trzeba będzie jeszcze raz zlikwidować...
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Ra #2123194 | 79.188.*.* 29 lis 2016 11:19
Po co pisać takie bzdury ,człowiek wykształcony i na stanowisku, tramwaj może i wkradł się do naszych "serc" ale dlatego że większość go nienawidzi. Tramwaje może i nie byłyby złe gdyby nie paraliżowały miasta i nie przeszkadzały innym użytkownikom ulic , a tych jest znacznie więcej . Korków nie było w Olsztynie dopóki nie było tramwajów a ludzie jakoś dojeżdżali do pracy.
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
zaqwsx #2123186 | 94.254.*.* 29 lis 2016 11:08
Przeczytałem ten artykuł kilka razy i się zastanawiam o jakim to jest mieście, bo nie o Olsztynie. Proponuję aby nasi włodarze wzięli pod uwagę dalszy rozwój linii tramwajowej, mianowicie całkowity zakaz poruszania się samochodów w mieście, duże parkingi na obrzeżach miasta, gdzie można swój pojazd zostawić i następnie super tramwajem dojechać z 30 przesiadkami do celu. To na pewno mocno zwiększy wpływy do ZDiZT i się przyjmie.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
pyta #2123147 | 83.15.*.* 29 lis 2016 10:16
co z zieloną falą za miliony?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Sensacja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #2123105 | 88.156.*.* 29 lis 2016 09:33
Skończyły się wykopki u sołtysa a więc czas zapychania forum zjełczałym łajnem z wypadków sprzed miesiąca. BRAWO GO
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz