Komunikacja miejska w Olsztynie coraz bardziej popularna. Dlaczego?

2016-10-19 07:11:00(ost. akt: 2016-10-18 16:11:21)
Zdjęcie jest illustracją do treści

Zdjęcie jest illustracją do treści

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykiwn

Pomimo awarii, pękniętych szyn opóźnień i zmienionych tras, komunikacja w Olsztynie jest coraz bardziej popularna. Dlaczego? Czyżby kierowcy byli zmęczeni ciągłym staniem w korkach lub czerwoną falą, a może ceny biletów okresowych skusiły pasażerów? Zachęcamy do udziału w naszej sondzie.
Pomimo, że liczenie pasażerów w olsztyńskiej komunikacji jeszcze się nie skończyło i potrwa do końca roku, to portal transport-publiczny.pl zanalizował i wskazał jej trend popularności. W jaki sposób? Porównując sprzedaż biletów na podstawie pierwszych 8 miesięcy 2016 roku. Efekt? Biletów sprzedaje się więcej, czyli więcej osób korzysta z komunikacji miejskiej w Olsztynie.

Wśród biletów jednorazowych zanotowano wzrost: do tej pory sprzedano już 5,6 mln sztuk. Analogicznie do lat wcześniejszych, jest to wzrost rzędu 300 tys. – w 2014 r. było to 5,2 mln, a w 2015 r. – 5,3 mln. Jeśli chodzi o bilety dobowe i trzydniowe, to wzrost jest o ponad połowę: w 2014 roku sprzedano 42 tys. takich biletów, w 2015 – 44 tys., a w tym roku już prawie 99 tys. Bilety miesięczne (lub 30-dniowe) również zanotowały wzrost. Przez pierwsze 8 miesięcy 2016 roku sprzedano ich 147 tysięcy, co w porównaniu z latami poprzednimi daje 18-procentowy wzrost notowany na poziomie 22 tys. do roku poprzedniego i 17 tys. do roku 2014.

Konkluzja - korzystanie z komunikacji miejskiej w Olsztynie stało się popularniejsze. Ale dlaczego? Czyżby to kierowcy byli tak zmęczeni staniem w korkach, albo ciągle zapalającym się czerwonym światłem na skrzyżowaniu z jadącym tramwajem i przesiedli się na komunikację miejską? A może to cena biletów, szczególnie miesięcznych i 30 dniowych (z 110 zł na 88 zł) i dodatkowy środek transportu - tramwaj - przekonał mieszkańców Olsztyna i okolic do korzystania z niej?

Z drugiej strony nie zniechęca ich fakt psujących się tramwajów, pękających szyn czy licznych przesiadek? Jakie jest Wasze zdanie? Zachęcamy do udziału w naszej sondzie i do dyskusji w komentarzach pod artykułem.

Dlaczego komunikacja miejska w Olsztynie jest coraz bardziej popularna?
Czerwona fala odstrasza kierowców
14.48%
Korki powodują, że kierowcy przesiadają się na komunikację miejską
23.91%
Ceny biletów są atrakcyjniejsze
9.34%
Oferta komunikacji miejskiej (tramwaje i autobusy) jest lepsza
13.62%
Nowy układ komunikacyjny bardziej mi odpowiada
3.94%
Nie mam zdania
3.6%
Nie rozumiem dlaczego tak jest
31.11%

Źródło: transport-publiczny.pl / oprac ad



Komentarze (101) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. vwe #2112638 | 37.8.*.* 14 lis 2016 21:29

    No jak to dlaczego sprzedają więcej biletów - bo trzeba się przesiadać i potrzebne są dwa. Cena dla emerytów jest do d.upy, kiedyś był trzymiesięczny i nieco tańszy. Prawie wszędzie jest taniej. Ciekawe, czemu ludzie jeżdżą tramwajem, jak nie ma żadnego autobusy na tej trasie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. docho #2110552 | 217.99.*.* 11 lis 2016 00:00

    od kiedy liczba biletów świadczy o czymkolwiek innym jak o liczbie biletów. Moze po ostatnich usprawnieniach zamiast jednym autobusem trzeba jechać dwoma , albo nawet trzema. no to SUKCES

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. Drajver #2093330 | 95.160.*.* 20 paź 2016 18:20

    Takich kilka luźnych spostrzeżeń. Czyżby odkryciem ostatnich lat był fakt, że jazda samochodem w tzw. cyklu miejskim, szczególnie w korkach, powoduje znaczny wzrost spalania w silnikach spalinowych? Poza tym odnoszę wrażenie, że sposób, w jaki zreorganizowano ruch (wyłączając przebudowę ul. Artyleryjskiej i budowę ul. Obiegowej) w Olsztynie ma charakter celowego, złośliwego i ekstremalnie szkodliwego społecznie działania (zwężanie ulic nie rozładuje korków, a przyniesie raczej odwrotny skutek - np. Piłsudskiego w centrum). I tak ogólnie - coraz częsciej odnoszę wrażenie, że żyjemy w mieście i kraju, gdzie władzom (zarówno tym samorządowym, jak i krajowym) utożsamia się za bardzo (a może myli? :)))) podejmowanie decyzji w czyimś imieniu z podejmowaniem decyzji za kogoś. i na koniec jeszcze jedno - do autora postu piszącego o "starych złomach". Jeżdżę Toyotą Avensis T22 z 2001 (silnik VVTI 2 litry benzyna) i wskutek awarii rozrządu (pęknięty łańcuch) robiłem w nie kapitalny remon silnika. Wymieniałem też świecie, tarcze hamulcowe, klocki, felgi, opony zimowe i letnie - słowem włożyłem w to auto drugie tyle, co byłowarte na wstępie. Tankuję tylko BP Ultimate 98. Nic nie modowałem w wydechu itp. A ponieważ to Toyota, to śmiem twierdzić, że normy emisyjne EURO mam spełnionę bez problemu. I teraz dowiaduję się, że i tak będę musiał co roku płacić jakąś kasę za emisję CO2, bo auto ma pow. 10 lat i 2 litrowy silnik, a w komentarzu dla mediów niejaki Pan Peksiński, który jest jednym z pomysłodawców takich przepisów twierdzi, że jest to zmiana "społecznie oczekiwana" . I jakiś, nie powiem kto, plecie bzdury "o starych, dymiących złomach" i cudownym panaceum, jakim są w na to w naszym mieście tramwaje i rowery. Drodzy panowie i panie radni o raz Panie Prezydencie Olsztyna, weźcie się wreszcie za porządną i przemyślaną modernizację dróg w naszym mieście poprawiającą ruch, a nie lansujcie na siłę rozwiązań typu "autobusy i tramwaje" poprzez generowanie sztucznych korków.

    Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. sama prawda #2093073 | 188.146.*.* 20 paź 2016 13:19

      Żarty GO się trzymają! Zróbcie porządne ulice? Wojska polskiego i Limanowskieho zapchane na maxa to samo bałtycka i artyleryjskie, centrum miasta wieczny korek.....

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. yyy #2093040 | 88.156.*.* 20 paź 2016 12:46

        propaganda sukcesu jak za komuny

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (101)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5