Z wizytą w centrum sterowania olsztyńskich tramwajów
2016-01-07 21:00:42(ost. akt: 2016-01-08 09:40:29)
Zajezdnia MPK przy ul. Kołobrzeskiej nie służy wyłącznie jako garaż taborów komunikacji miejskiej. W czwartek (7.01) na konferencji prasowej zaprezentowano tu m.in centrum sterowania ruchem, czyli serce olsztyńskich tramwajów oraz ich halę naprawczą.
W budynku znajdują się dwie dyspozytornie. W dyspozytorni mocy dyżurny sprawdza schemat zasilania linii tramwajowych, który jest wyświetlany na monitorach. — Są tutaj 3 podstacje trakcyjne. Dyżurny kontroluje dopływ prądu i razie awarii lub zerwania trakcji może natychmiast wyłączyć uszkodzoną sieć — tłumaczy Marceli Witkowski, kierownik działu technicznego.
Dyżurny w dyspozytorni ruchu również ma przed sobą monitory i obserwuje, gdzie w danej chwili znajdują się tramwaje, rozdysponowuje też motorniczych i tabor oraz dba o bezpieczeństwo ruchu tramwajów w zajezdni. W obu miejscach pracuje łącznie 8 osób.
W zajezdni znajduje się również hala obsługowo-naprawcza. To tu naprawiana jest każda, nawet najmniejsza usterka tramino. Tu także swoją bazę ma urządzenie do uzupełniania piasku w piasecznicy, której zadaniem jest podawanie piasku pod koła, zapobiegając ich poślizgowi.
Oprócz napraw w hali pracownicy myją cały tabor. Na umycie jednego 43-tonowego pustego tramino zużywanych jest około 500 litrów wody. Jej obieg jest oczywiście zamknięty.
Zobacz zdjęcia z naszej wizyty w zajezdni:
mp
Źródło: Gazeta Olsztyńska
Komentarze (30) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)
Em #1901975 | 88.156.*.* 8 sty 2016 17:10
Czyżby w MPK zaoczkowali Cyganie: "...wyłącznie jako garaż taborów".. no bo tabory to oni maja....jakiś ten polski za trudny dal "dziennikarza", który nawet podpisać się nie raczył.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
valdo #1901966 | 88.156.*.* 8 sty 2016 16:53
Dziwię się jak bez tego całego zaplecza, jeździły tramwaje przed wojną:)
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
wibid #1901724 | 83.9.*.* 8 sty 2016 11:45
Jestem zdziwiony że jednak ktoś tym wszystkim steruje bo na razie w jeździe tramwajów tego nie widać.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Sonda obywatelska #1901678 | 178.43.*.* 8 sty 2016 10:39
Kto za odwolaniem Grzymowicza lapka w gore, kto przeciw lapka w dol
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
i #1901644 | 8 sty 2016 09:48
trzy tramwaje a centrum obsługi jak na bajkonurze
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz