Pokonał zakręt, ale nie dał rady wjechać na przystanek. Kolejny test olsztyńskiego tramwaju
2015-11-23 22:42:46(ost. akt: 2015-11-24 17:19:17)
Fiaskiem zakończyła się kolejna jazda testowa olsztyńskiego tramwaju. Dotarł aż do ul. Obiegowej, ale nie zdołał wjechać na przystanek przy szpitalu wojewódzkim. Nie pomogło cofanie i zmienianie toru. Powiedzenie "do trzech razy sztuka" w tym przypadku się nie sprawdzi. Czeka nas seria podobnych prób.
Centrum Olsztyna. Późnym poniedziałkowym wieczorem (23.11) na tory wyjeżdża tramwaj. Zaczyna się kolejna jazda próbna. Czy krawężniki i tym razem zrobią psikusa motorniczemu?
Gładko poszedł przejazd przez al. Piłsudskiego, kłopoty zaczęły się na ul. Żołnierskiej, a dokładnie przy zjeździe ul. Obiegową w kierunku al. Sikorskiego. W pobliżu przystanku tramwajowego "Szpital wojewódzki" świadkowie nieudanej próby przejazdu prawym torem mówią, że "aż smród było czuć i zgrzyt słychać" - tak tramwaj przytarł krawężnik. Jazdę trzeba było zakończyć.
Ekipa nadzorująca przejazd i motorniczy nie dali jednak za wygraną. Cofnęli i ustawili tramwaj na lewym torze, który w przyszłości służyć będzie do jazdy w przeciwnym kierunku i ruszyli w stronę ul. Żołnierskiej. Pokonali zakręt prowadzący na ul. Obiegową, ale przystanek na wysokości szpitala... pozostał niezdobyty.
Ile jeszcze prób trzeba będzie podjąć i kiedy skończą się problemy z krawężnikami? Będziemy trzymać rękę na pulsie.
masz
Komentarze (183) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
waj #1869666 | 89.248.*.* 30 lis 2015 16:38
Olszyńska tragikomedia tramwajowa . Zimne Termy lotnisko w Szymanach Tramwaj w Olsztynie -(s)hity Warmii i Mazur .
odpowiedz na ten komentarz
WUJ czytelnik #1869165 | 89.228.*.* 29 lis 2015 21:02
a gdzie nadzór inwestorski ,projektantów .I..S.T.W.i O.R.B. a skrajnia dla pojazdów szynowych .a czy Torex czytał Dz.u..Nr 151.dla porównania.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
1000jezior #1868078 | 83.6.*.* 28 lis 2015 00:14
Rozumiem, że przy budowie tylu kilometrów torów na raz mogą być jakieś niedociągnięcia, ale jest tego chyba za dużo i zbyt rażące... O pomstę do nieba woła organizacja pracy sygnalizacji. Niby tyle milionów poszło na systemy kierowania ruchem, a jest gorzej niż było. 1. Po kiego grzyba po godz. 22 pali się zielone dla wyjeżdżających z Reala przy lasku, gdy nic tam wtedy nie wyjeżdża?! Wystarczy zastosować głupie pętle indukcyjne zatopione w asfalcie znane od lat nastu. 2. Po co odpalają się na niektórych skrzyżowaniach światła zielone dla pieszych, gdy żaden pieszy nie nacisnął przycisku wzbudzającego?! Reszta stoi na czerwonym... 3. Dlaczego na niektórych skrzyżowaniach przez cały dzień działa ten sam cykl świateł, gdy np. wieczorem ruch się zmniejsza i niepotrzebne jest zachowanie długiego czasu światła zielonego dla któregoś z kierunków?! Dlaczego na skrzyżowaniu Tuwima z Iwaszkiewicza zapala się zielone dla jadących Tuwima od Galerii na wprost i dla pasa do skrętu w lewo do Energii gdy nikt na tym pasie nie stoi i już w tym czasie można by puścić samochody jadące Tuwima na wprost w kierunku Galerii?! (Znowu pętle, wyłączenie świateł - migające pomarańczowe, kierowcy przy małym ruchu poradzą sobie) 4. Dlaczego nie zachowano dwóch pasów do skrętu w prawo z Wilczyńskiego w Sikorskiego przy stacji Shell i tak samo dwóch pasów do skrętu w prawo z Tuwima w Sikorskiego przy Galerii Warmińskiej?! Wszystkie te utrudnienia powodują większe zużycie paliwa, samochodów, tym samym zanieczyszczenie środowiska, stratę czasu i koszty dla nas wszystkich.
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz
do Ja,ja , psy szczekaja, ups,olsztynianin, c #1867754 | 37.201.*.* 27 lis 2015 17:03
Czy masz cos z glowa nie tak , ze podszywasz sie pod roznymi nazwami. Idz do pracy , a nie od rana do wieczora siedzisz przy klawiaturze . Co ty tam mamroczesz ?. Po ilu piwach jestes?
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) odpowiedz na ten komentarz
§ #1867747 | 37.201.*.* 27 lis 2015 16:56
A gdzie byl kierownik budowy, a gdzie byl inspektor nadzoru ? Pewnie w banku po wynagrodzenie swoje.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz