To dobre miejsce na mieszkania
2015-05-23 16:50:00(ost. akt: 2015-05-23 15:11:12)
Władze Olsztyna przeanalizowały wszystkie i uwzględniły część wniosków mieszkańców dotyczących terenów między Jarotami i Nagórkami. Ma być tam duży park. Jest też miejsce na nowe bloki i centrum handlowe.
W Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. Herdera na Jarotach w środę w odbyło się drugie spotkanie z cyklu konsultacji społecznych dla terenów między Jarotami i Nagórkami w Olsztynie. Podczas marcowego spotkania mieszkańcy obu osiedli złożyli kilka wniosków do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Ratusz wszystkie je przeanalizował, część z nich uwzględnił i przedstawił swoje propozycje. Warto także dodać, że w środę w SP 34 pojawiło się o połowę mniej mieszkańców niż w marcu.
Przypomnijmy, że chodzi o teren, który ma swoje granice na ulicach: Wańkowicza, Barcza i Krasickiego, al. Sikorskiego i projektowanej trasie Nauka-Dom-Praca. Podstawowe funkcje dla tego terenu to: zabudowa mieszkalna wielorodzinna, usługi nieuciążliwe, handel wielkopowierzchniowy (w południowo-zachodniej części miejscowego planu), a także zieleń w formie wielofunkcyjnego parku.
W tym miejscu ma powstać ponadto tymczasowa zajezdnia autobusowa. Na tej trasie będą jeździć autobusy elektryczne, które na krótkich liniach przez Jaroty, Nagórki i Pieczewo będą dowoziły mieszkańców do tramwajów.
— Pas zieleni, oddzielający planowaną zabudowę usługową i wielorodzinną od zabudowy mieszkalnej już istniejącej, zostanie zwiększony z 12 do 15 metrów. Dodatkowo powstanie parking, który docelowo może służyć do obsługi parku — tłumaczyła Magdalena Rafalska, dyrektorka ratuszowego Wydziału Rozwoju Miasta.
Na tym terenie ma także powstać zbiornik retencyjny. Skomunikowane zostaną trasy piesze i rowerowe (od Jarot do Nagórek) z trasą NDP. — Plan obowiązkowo nakazuje przeprowadzenie tego ciągu pod NDP w formie przejścia tunelowego jako bezkolizyjnego — wyjaśniała Magdalena Rafalska.
I dodała: — Uporządkowaliśmy przejścia piesze, doprojektowaliśmy podstawowe ciągi komunikacji rowerowej i usystematyzowaliśmy linie zabudowy dla poszczególnych kwartałów.
I dodała: — Uporządkowaliśmy przejścia piesze, doprojektowaliśmy podstawowe ciągi komunikacji rowerowej i usystematyzowaliśmy linie zabudowy dla poszczególnych kwartałów.
mp
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Gadu gadu? #1741266 | 37.152.*.* 26 maj 2015 09:06
Gadu gadu!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz