Nowoczesny pociąg będzie kursował na stałej linii Olsztyn -Warszawa - Kraków
2015-05-23 13:35:00(ost. akt: 2015-05-23 13:29:19)
20 składów dla 360 pasażerów. Prędkość eksploatacyjna — 160 km/h. Jeszcze w grudniu z Olsztyna do Krakowa przez Warszawę pojedziemy nowoczesnym pociągiem trzeciej generacji.
Składy typu Flirt3 zakupiło PKP Intercity. Kilka dni temu zakończyły się miesięczne testy pociągów. — Sprawdzony został m.in. układ napędowy, hamulcowy i system antypoślizgowy — opowiada Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Teraz pojazdy przejdą oficjalne badania obejmujące sprawdzenie układu hamulcowego bez obciążenia i przy maksymalnym dociążeniu, badania poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia, a także urządzeń bezpieczeństwa. — Producent przekaże nam pociągi razem homologacją do końca października, żeby w grudniu wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy mogły wyruszyć w trasy — mówi Ziemska.
Każdy pociąg składa się z ośmiu nierozerwalnych członów. Dostosowane są dla osób niepełnosprawnych i posiadają: rozkładane fotele, gniazdka elektryczne, indywidualne oświetlenie, elektroniczny system informacji pasażerskiej, toalety z przewijakami dla niemowląt, stojaki na rowery, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem i bar. Nowym pociągiem z Olsztyna do Krakowa (przez Warszawę i Kielce) będzie mogło podróżować 360 osób — 60 w pierwszej klasie i 300 w drugiej. Koszt wszystkich składów wraz z ich utrzymaniem przez 15 lat wynosi przeszło półtora miliarda złotych. 70 proc. stanowi dofinansowanie unijne.
Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
dux #1759757 | 83.6.*.* 21 cze 2015 20:33
I co z superpociągów jak po wszystkich dworcach krążą takie same luje: czerwone od kaca ryje, w dżinsowym garniturze, z plecakiem na jednym ramieniu i bujające się z lewej na prawą. Żyją z zaczepiania a jak wsiądą do przedziału to cały zasmrodzą.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
Mieszkaniec #1740493 | 79.187.*.* 25 maj 2015 09:18
Miejmy nadzieję, że powstanie nowoczesny dworzec. Jak słucham opowieści o remoncie obecnego wypowiadane przez jakiś społeczników to drętwieje mi głowa. Boże daj tym ludziom rozum. Taki pociąg i takie nowoczesne lotnisko a takie pomysły o remoncie betonowego pudła!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
Richie #1740461 | 37.30.*.* 25 maj 2015 08:37
Ludziska, nie dajcie się zwariować. Te 160 km/godz, to wydolność pociągu, a nie faktyczna szybkość, a prawdę mówiąc "wolność", z jaką będzie się czołgał po starych torach.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
kolejorz #1740453 | 83.11.*.* 25 maj 2015 08:30
Tak i połączone będą z tramwajami w Olsztynie. Także tramwajem będzie można pojechać do Krakowa.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Lucha #1740420 | 37.201.*.* 25 maj 2015 07:34
A czy szyny beda dostosowane lub juz sa do tej predkosci ?
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)