Nowy rzecznik konsumentów powiatu oleckiego
2021-02-11 10:07:42(ost. akt: 2021-02-11 10:24:26)
Janusz Kłosek z Ełku pomyślnie przeszedł procedurę naboru i został wybrany na powiatowego rzecznika konsumentów.
— Pan Janusz Kłosek odpowiada niezbędnym wymaganiom przewidzianym dla kandydata na stanowisku powiatowego rzecznika konsumentów. Posiada wykształcenie wyższe - magister nauk prawnych oraz wieloletni staż pracy zawodowej w zakresie poradnictwa prawnego. W rozmowie kwalifikacyjnej wykazał się znajomością przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego oraz innych przepisów dotyczących praw konsumenta — uzasadnia wybór starosta olecki Marian Świerszcz.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Olecku przyjmuje interesantów w Starostwie Powiatowym w Olecku w poniedziałki (godz. 13:30 – 15:30) oraz w piątki (godz. 7:30 – 15:30)
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
2. Składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
4. Współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
5. Wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą
do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
6. Wykonywanie innych zadań w zakresie ochrony interesów konsumentów określonych przepisami prawa.
1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
2. Składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
4. Współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
5. Wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą
do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
6. Wykonywanie innych zadań w zakresie ochrony interesów konsumentów określonych przepisami prawa.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez