Na tropach wiedzy w Gąskach
2015-05-19 11:45:28(ost. akt: 2015-05-19 12:00:09)
W dniach 6-8 maja odbył się wyjazd naukowy uczniów Szkoły Podstawowej w Gąskach do Trójmiasta.
Uczestnicy zajęć edukacyjnych „Kraina dziecięcego sukcesu" mieli okazję podsumować swoje dotychczasowe osiągnięcia i ocenić poziom posiadanej wiedzy praktycznej.
W Centrum Hewelianum w Gdańsku uczniowie poznali zasady działania Enigmy – maszyny szyfrującej z czasów II wojny światowej. Był to przysłowiowy „łyk” historii podkreślający ogromną rolę Polaków w złamanie szyfru maszyny. Na chwilę uczniowie sami mogli wcielić się w szyfrantów i „łamaczy” kodów.
Kolejnym punktem wyjazdu naukowego był rejs statkiem „Piratem” po Zatoce Gdańskiej. Nie polegał on tylko na szukaniu wrażeń, ale przede wszystkim na poznawaniu prawa Archimedesa i szukaniu odpowiedzi na proste pytanie: „Dlaczego statki pływają”?
Następnego dnia młodzi naukowcy ruszyli tropem odkrywców z dziedziny nauk przyrodniczych. Odwiedzili park edukacyjny w Gdańsku. Tam zajrzeli do wnętrza komórki, samodzielnie przeprowadzili doświadczenia w laboratoriach naukowych oraz rozwijali samodzielność w dochodzeniu do wiedzy.
Po takiej porcji nauki konieczny był relaks. Najlepszym miejscem było molo w Sopocie i podziwianie pięknego zachodu słońca. Podczas podziwiania tego zjawiska uczniowie ugruntowali swoją wiedzę na temat kształtu Ziemi i zjawiska dnia i nocy.
Trzeci dzień pobytu także obfitował w wiele atrakcji. Rozpoczęło się w Akwarium w Gdyni. Uczniowie przyglądali się rybom z bliska, mogli dokładnie przyjrzeć się drobnym zwierzętom i gatunkom roślin występujących w Bałtyku.
W porcie Gdyńskim dzieci widziały okręt wojenny z czasów II wojny światowej – „Błyskawicę”. Ostatnim miejscem odwiedzanym w Trójmieście był Gdański Ogród Zoologiczny. Był to długi spacer połączony z wiedzą na temat życia zwierząt, zagrożeń czyhających na nie we współczesnym świecie, uświadomienie sobie roli człowieka w ratowaniu wielu gatunków zwierząt.
Najważniejszym elementem zajęć było zrozumienie, że wszystkie żyjące organizmy mają taką samą wartość ekologiczną i swoje miejsce w łańcuchu życia.
Dzieci były pod dobrą opieką nauczycieli: Maryli Dąbrowskiej, Wojciecha Ignatiuka, Agnieszki Wysockiej i Wojciecha Tatarczuka.
wis


wis


Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez