Debata „Jak się uczyć, żeby się nauczyć” w Gąskach

2015-04-06 08:00:00(ost. akt: 2015-04-04 11:16:01)

Autor zdjęcia: Archiwum szkoły

W Szkole Podstawowej w Gąskach odbyła się debata przygotowana przez Samorząd Uczniowski „Jak się uczyć, żeby się nauczyć”. Wzięli w niej udział rodzice, uczniowie i nauczyciele. Uczestnicy wymienili się poglądami i spostrzeżeniami na temat uczenia się.
W roli obserwatora wystąpiła Janina Rękawek, dyrektor szkoły. Spotkanie miało charakter warsztatowy, a uczestnicy zostali podzieli na cztery grupy robocze.

Każdy zespół wykonywał zadania, a następnie omawiał je na forum. Chodziło o zaprezentowanie własnego stanowiska na temat uczenia się, zaangażowania w rozwój własnej osobowości, o umiejętne gospodarowanie czasem, aby móc osiągnąć zaplanowane cele.

Dzięki tej debacie spotkali się wszyscy zainteresowani, do których kierowane jest podstawowe zadanie szkoły – przekazywanie wiedzy uczniom i wyposażanie ich w niezbędne umiejętności konieczne na dalszych etapach kształcenia.

Organizatorów debaty najbardziej interesowało nas, co mają do powiedzenia, w tak ważnej kwestii uczniowie i rodzice. Okazało się, że uczniowie są niezwykle kreatywni, potrafią jasno wyrażać swoje zdanie, doskonale rozumieją zasady partnerstwa, współpracują w grupie, podają ciekawe propozycje, wspólnie dochodzą do określonych wniosków. Zadania przez nich wykonane i wypowiedzi na forum potwierdzają, że doskonale rozumieją wartość nauki, wiedzą, że praca nad własną osobowością prowadzi do najwyższych sukcesów.

Bardzo cieszy także udział rodziców w takich spotkaniach. Wspólnie wypracowane stanowisko posłuży wszystkim, bo od rodziców, nauczycieli, a przede wszystkim samych uczniów zależy ich sukces. Pomoc Rodziców, ich wsparcie, zrozumienie jest w tym obszarze niezbędne.

Każda z pracujących grup zgodnie stwierdziła, że ucznia-dziecko należy „ubrać” w jak najwartościowsze „ubranko”, np. rozumie potrzebę nauki, jest ambitne, przestrzega ustalonych norm i zasad, uczy się rozwiązywania problemów, zdobywa wiedzę i nowe doświadczenia.

Wszyscy nauczyciele zgodnie stwierdzili, że takie działanie może stać się bazą wyjściową dla wielu przedsięwzięć związanych z podnoszeniem jakości nauczania, a także budowania właściwych relacji z otoczeniem. Należy angażować się w swoje zadania, z wiarą i optymizmem patrzeć w przyszłość, podejmować się nawet najtrudniejszych zajęć, czyli robić swoje.
Rodzice, Nauczyciele, Uczniowie.
Agnieszka Poświata

Czytaj e-wydanie





Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. 

Swoją stronę założysz TUTAJ ".

Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna





Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. KET #1707359 | 83.9.*.* 7 kwi 2015 14:01

    Właściwe zarządzanie (brawo dla dyrektorki!), dobra kadra, współpraca rodziców, dbanie o każdego ucznia - oto recepta na sukces. Gratulacje!

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5