Debata „Jak się uczyć, żeby się nauczyć” w Gąskach
2015-04-06 08:00:00(ost. akt: 2015-04-04 11:16:01)
W Szkole Podstawowej w Gąskach odbyła się debata przygotowana przez Samorząd Uczniowski „Jak się uczyć, żeby się nauczyć”. Wzięli w niej udział rodzice, uczniowie i nauczyciele. Uczestnicy wymienili się poglądami i spostrzeżeniami na temat uczenia się.
W roli obserwatora wystąpiła Janina Rękawek, dyrektor szkoły. Spotkanie miało charakter warsztatowy, a uczestnicy zostali podzieli na cztery grupy robocze.
Każdy zespół wykonywał zadania, a następnie omawiał je na forum. Chodziło o zaprezentowanie własnego stanowiska na temat uczenia się, zaangażowania w rozwój własnej osobowości, o umiejętne gospodarowanie czasem, aby móc osiągnąć zaplanowane cele.
Dzięki tej debacie spotkali się wszyscy zainteresowani, do których kierowane jest podstawowe zadanie szkoły – przekazywanie wiedzy uczniom i wyposażanie ich w niezbędne umiejętności konieczne na dalszych etapach kształcenia.
Organizatorów debaty najbardziej interesowało nas, co mają do powiedzenia, w tak ważnej kwestii uczniowie i rodzice. Okazało się, że uczniowie są niezwykle kreatywni, potrafią jasno wyrażać swoje zdanie, doskonale rozumieją zasady partnerstwa, współpracują w grupie, podają ciekawe propozycje, wspólnie dochodzą do określonych wniosków. Zadania przez nich wykonane i wypowiedzi na forum potwierdzają, że doskonale rozumieją wartość nauki, wiedzą, że praca nad własną osobowością prowadzi do najwyższych sukcesów.
Bardzo cieszy także udział rodziców w takich spotkaniach. Wspólnie wypracowane stanowisko posłuży wszystkim, bo od rodziców, nauczycieli, a przede wszystkim samych uczniów zależy ich sukces. Pomoc Rodziców, ich wsparcie, zrozumienie jest w tym obszarze niezbędne.
Każda z pracujących grup zgodnie stwierdziła, że ucznia-dziecko należy „ubrać” w jak najwartościowsze „ubranko”, np. rozumie potrzebę nauki, jest ambitne, przestrzega ustalonych norm i zasad, uczy się rozwiązywania problemów, zdobywa wiedzę i nowe doświadczenia.
Wszyscy nauczyciele zgodnie stwierdzili, że takie działanie może stać się bazą wyjściową dla wielu przedsięwzięć związanych z podnoszeniem jakości nauczania, a także budowania właściwych relacji z otoczeniem. Należy angażować się w swoje zadania, z wiarą i optymizmem patrzeć w przyszłość, podejmować się nawet najtrudniejszych zajęć, czyli robić swoje.
Rodzice, Nauczyciele, Uczniowie.
Agnieszka Poświata
Rodzice, Nauczyciele, Uczniowie.
Agnieszka Poświata
Czytaj e-wydanie ">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz TUTAJ ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
KET #1707359 | 83.9.*.* 7 kwi 2015 14:01
Właściwe zarządzanie (brawo dla dyrektorki!), dobra kadra, współpraca rodziców, dbanie o każdego ucznia - oto recepta na sukces. Gratulacje!
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)