Co słychać na obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego?
2022-07-24 12:13:49(ost. akt: 2022-07-24 12:21:09)
Kierowcy dość często dzwonią do redakcji „Gazety Nowomiejskiej” i dopytują się o stan zaawansowania robót na obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego, ale głównie o termin jej oddania do użytku. Mamy odpowiedź...
Na budowie obwodnicy zakończono roboty bitumiczne na trasie głównej z pominięciem osuwiska w rejonie Kurzętnika, którego naprawa wymagała uzyskania zmiany decyzji ZRiD (decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej). Niektóre, niewielkie fragmenty obwodnicy już oddano do użytku. Jest to rondo Pacółtowo – Tylice oraz dojazd do obwodnicy w rejonie Brzozia Lubawskiego.
— Na ukończeniu są także roboty bitumiczne na drogach bocznych. Z robót branżowych wykonywane jest zasilanie i oświetlenie drogowe, montaż znaków aktywnych oraz urządzenia preselekcji wagowej. W trakcie są roboty wykończeniowe, tj. ogrodzenia, bariery, oznakowanie, humusowanie, zieleń drogowa, roboty porządkowe. Na ukończeniu są roboty mostowe. Już tylko na moście nad rzeką Wel, trwają ostatnie prace wykończeniowe — wyjaśnia Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Z 14 obiektów 9 posiada pozwolenie na użytkowanie. Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie około 90 procent. Ze względu na wspomniane osuwisko w rejonie Kurzętnika i konieczność uzyskania zmiany decyzji ZRiD przewidywany termin zakończenia inwestycji to IV kwartał 2022 roku.
Przypomnijmy, że umowa na realizację obwodnicy, w systemie projektuj i buduj, podpisano w lutym 2018 roku, a wiosną 2019 roku rozpoczęły się pierwsze prace budowlane. Koszt robót budowlanych to około 318 mln złotych, a wartość całego projektu to ponad 396 mln złotych. Inwestycja jest współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dofinansowania to ponad 303 mln złotych.
— W województwie warmińsko - mazurskim oraz na terenie północnego Mazowsza realizujemy odcinki dróg ekspresowych i obwodnic. W budowie obecnie jest 158 kilometrów dróg o łącznej wartości blisko 4 mld złotych — dodaje Karol Głębocki. Opr. ul
— Na ukończeniu są także roboty bitumiczne na drogach bocznych. Z robót branżowych wykonywane jest zasilanie i oświetlenie drogowe, montaż znaków aktywnych oraz urządzenia preselekcji wagowej. W trakcie są roboty wykończeniowe, tj. ogrodzenia, bariery, oznakowanie, humusowanie, zieleń drogowa, roboty porządkowe. Na ukończeniu są roboty mostowe. Już tylko na moście nad rzeką Wel, trwają ostatnie prace wykończeniowe — wyjaśnia Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Z 14 obiektów 9 posiada pozwolenie na użytkowanie. Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie około 90 procent. Ze względu na wspomniane osuwisko w rejonie Kurzętnika i konieczność uzyskania zmiany decyzji ZRiD przewidywany termin zakończenia inwestycji to IV kwartał 2022 roku.
Przypomnijmy, że umowa na realizację obwodnicy, w systemie projektuj i buduj, podpisano w lutym 2018 roku, a wiosną 2019 roku rozpoczęły się pierwsze prace budowlane. Koszt robót budowlanych to około 318 mln złotych, a wartość całego projektu to ponad 396 mln złotych. Inwestycja jest współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dofinansowania to ponad 303 mln złotych.
— W województwie warmińsko - mazurskim oraz na terenie północnego Mazowsza realizujemy odcinki dróg ekspresowych i obwodnic. W budowie obecnie jest 158 kilometrów dróg o łącznej wartości blisko 4 mld złotych — dodaje Karol Głębocki. Opr. ul
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez