Zminimalizuj objawy alergii - 9 trików

2021-10-21 21:08:47 (ost. akt: 2021-10-21 21:16:19)   Artykuł sponsorowany
Jeśli jesteś alergikiem, należysz do tej części społeczeństwa, która musi szczególnie uważać. Jak zminimalizować objawy alergii? Podpowiadamy poniżej w kilku krokach.
1. Zmień swój harmonogram
Jeśli jesteś uczulony na pyłki, poznaj czasy ich szczytowej emisji dla każdej rośliny i zapomnij o wychodzeniu na zewnątrz w tych krytycznych momentach, zwłaszcza jeśli biegasz lub uprawiasz sporty na świeżym powietrzu. Lepiej jest ćwiczyć w czystej siłowni z filtrowanym powietrzem lub pływać w basenie. Sport pomaga utrzymać układ odpornościowy w dobrej kondycji, o ile uprawiasz go z odpowiednią intensywnością i nie przesadzasz z nim zbyt długo.

2. Przeanalizuj swoją dietę
Niektóre pokarmy wywołują alergiczne reakcje krzyżowe u osób z alergią na pyłki roślin. W przypadku owoców i warzyw wystarczy nie jeść ich na surowo, a spożywać po ugotowaniu. Na przykład, alergia na pyłki brzozy jest związana z surowymi jabłkami, brzoskwiniami, gruszkami i wiśniami.

Obrazek w tresci


3. Wietrz mieszkanie z zachowaniem ostrożności
Najlepszym czasem na wietrzenie domu jest wczesne popołudnie, zwłaszcza w deszczowe dni, kiedy liczba pyłków jest niska, i staraj się nie przebywać w pomieszczeniach zamkniętych. Zapomnij również o paleniu papierosów raz na zawsze. Zostałeś już zmuszony do tego, aby miejsca publiczne były wolne od dymu tytoniowego, pozostał tylko uwolnić swój dom od tego nieprzyjemnego zapachu i zacząć oddychać czystym powietrzem. Kiedy błony w Twoim nosie i gardle zaczną się regenerować, będą skuteczniej filtrować powietrze i działać jako bariera dla alergenów. Pamiętaj też, aby materace w twoim łóżku były odpowiednie dla alergików. Takie produkty możesz sprawdzić na: materacewloclawek.eu.


4. Stosuj filtry
Niezależnie od tego, czy chodzi o klimatyzację w pomieszczeniach, czy w samochodzie, zainwestuj w dobre filtry, które eliminują wszelkie możliwe alergeny. Klimatyzatory powinny być regularnie serwisowane, nie tylko w pracy, ale również w domu. Jeśli problem nie ustąpi, należy upewnić się, że system posiada filtr HEPA (wysokowydajny filtr powietrza) lub wysokowydajny filtr powietrza cząstek stałych, a jeśli go nie posiada, należy go jak najszybciej zainstalować. Gdy nie masz wyboru i musisz skosić trawnik, zrób to z ochroną, użyj masek ze sklepu z narzędziami lub zainwestuj w dobrą maskę z filtrem, którą możesz znaleźć w aptece.

5. Posadź rośliny czyszczące powietrze
Nie wszystkie rośliny powodują alergię na pyłki, niektóre oczyszczają powietrza, filtrują alergeny i zanieczyszczenia powietrza, takie jak benzen, tlenek węgla, formaldehyd i trichloroetylen. Niektóre z nich emitują nawet substancje, które zmniejszają poziom zarodników grzybów i bakterii w powietrzu. Jeśli nie jesteś uczulony na pleśń, możesz użyć areki, paproci, palmy daktylowej, bluszczu lub draceny.

6. Jedz więcej ryb
Tłuste ryby są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, które mają działanie przeciwzapalne i udowodniono, że zmniejszają objawy alergii i astmy. Jeśli nie lubisz ryb, możesz codziennie przyjmować wzbogaconą żywność o ten składnik, lub kapsułki z kwasami omega-3. 

Obrazek w tresci

7. Suplementacja magnezem
Magnez jest minerałem, który pomaga rozluźnić ściany mięśni gładkich i zmniejsza intensywność ataków astmy, dzięki czemu lepiej oddychasz. Dawki potrzebnego magnezu różnią się w zależności od osoby. Ogólnie rzecz biorąc, sportowcy potrzebują więcej magnezu ze względu na intensywne pocenie się i zapotrzebowanie wytwarzane przez pracę mięśni.

8. Unikaj pokarmów zmniejszających potencjał leków
Niektóre leki na alergię wydawane na receptę, takie jak teofilina, mają zmienione wchłanianie w połączeniu z innymi pokarmami, takimi jak kawa, kakao, herbata, mięso i warzywa z rodziny kapustowatych. Grejpfruty mogą również zmieniać wchłanianie niektórych leków. Staraj się unikać tych pokarmów podczas leczenia alergii.

9. Zwiększenie ilości witaminy C
Pokarmy bogate w witaminę C mają działanie przeciwhistaminowe, można przyjmować tę witaminę w suplementach lub jeść pokarmy bogate w nią, takie jak kiwi, papaja, jagody, papryka i kapusta.

2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5