Przysłowiowy „diabeł” może tkwić w szczegółach
2021-03-03 09:54:27(ost. akt: 2021-03-03 09:59:16)
Rzecznik konsumentów Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim przestrzega przed pochopnym podejmowaniem decyzji o przyjęciu nowych warunków sprzedaży energii elektrycznej. Przy zawieraniu umowy trzeba zachować czujność, a przede wszystkim czytać przedłożone do podpisu dokumenty...
W ostatnich latach z różną częstotliwością do rzecznika konsumentów zgłaszają się konsumenci, którzy zmienili posiadane umowy kompleksowe dotyczące sprzedaży energii elektrycznej skarżąc się, że zmiana umowy nastąpiła przez telefon lub w ich mieszkaniu w następstwie oferty, którą przedstawiono w sposób, delikatnie mówiąc, nierzetelny. Konsumenci zaznaczają, że dotychczasowe umowy w których nie widniały żadne opłaty handlowe zastępowane są warunkami, w których opłaty handlowe są naliczane.
— Często są to opłaty kilkudziesięciozłotowe na miesiąc, płacone niezależnie od ilości zużytej energii elektrycznej. Konsumenci przekonywani są, że w ramach umowy otrzymają dodatkowy bonus np. gwarancję niezmienności cen energii w okresie dwóch kolejnych lat, zniżkę na zakupy w sklepie internetowym, upust w pierwszym rachunku za energię czy dodatkowe ubezpieczenie mienia. Z ochotą godząc się na przedstawione propozycje nie wnikają w szczegóły oferty, którą przyjmują, co w konsekwencji wiąże się z wyższymi niż dotąd kwotami — wyjaśnia Małgorzata Jeda, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w nowomiejskim Starostwie Powiatowym.
Rzecznik konsumentów przestrzega przed pochopnym podejmowaniem decyzji o przyjęciu nowych warunków sprzedaży energii elektrycznej. Aby podjąć świadomą decyzję należy bezwzględnie zapoznać się ze szczegółami oferty, a w przypadku wątpliwości wyjaśniać je bezpośrednio ze sprzedawcą energii czy konsultując swój wybór z członkami rodziny. Oczekiwanie na pierwszą fakturę w zasadzie wiązać się będzie z brakiem możliwości odstąpienia od umowy i koniecznością wnoszenia opłat wg warunków umowy.
Konsument zawierając umowę przez telefon lub poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w swoim mieszkaniu) ma 14 dni od jej zawarcia na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Po upływie tego terminu może być obciążony karą z rozwiązanie.
Konsument zawierając umowę przez telefon lub poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w swoim mieszkaniu) ma 14 dni od jej zawarcia na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Po upływie tego terminu może być obciążony karą z rozwiązanie.
Na rynku energetycznym istnieje wiele firm, które prowadzą sprzedaż energii elektrycznej i mogą przedstawiać różne warunki świadczenia umów. W wachlarzu ofert znajdują się też takie bez opłat handlowych.
Przy zawieraniu umowy trzeba zachować czujność, a przede wszystkim czytać przedłożone do podpisu dokumenty, aby nie okazało się, że przedstawiona w rozmowie oferta znacząco odbiega od tej zawartej na piśmie. Kopie podpisanych dokumentów powinny zostać w posiadaniu konsumentów, tak aby w każdym czasie móc do nich wrócić. ul
Kontakt do rzecznika: tel. 56 472 42 25, faks 56 472 42 22
Przy zawieraniu umowy trzeba zachować czujność, a przede wszystkim czytać przedłożone do podpisu dokumenty, aby nie okazało się, że przedstawiona w rozmowie oferta znacząco odbiega od tej zawartej na piśmie. Kopie podpisanych dokumentów powinny zostać w posiadaniu konsumentów, tak aby w każdym czasie móc do nich wrócić. ul
Kontakt do rzecznika: tel. 56 472 42 25, faks 56 472 42 22
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez