Czy jest szansa, że ścieżka rowerowa po byłej linii kolejowej będzie kompletna?
2021-02-17 16:00:33(ost. akt: 2021-02-22 08:49:04)
Samorząd z Mszanowa zapowiedział budowę ścieżki rowerowej po byłej linii kolejowej na trasie Pacółtowo – Tyliczki. Budowa ma się rozpocząć wiosną tego roku.
Linia kolejowa nr 260 to trasa, która biegła na odcinku Nowe Miasto — Zajączkowo. Miała długość 14 kilometrów. Pociągi jeździły przez Pacółtowo, Tylice, Tyliczki, Kuligi. Pierwszy skład na tej trasie przejechał 2 grudnia 1910 roku, ostatni 1 września 1987 roku. W 1993 roku linia ta została ostatecznie zlikwidowana.
W ostatnich latach samorządy postanowiły wykorzystać zlikwidowane trasy kolejowe i w ich miejscu zbudować ścieżki rowerowe. Rekreacja rowerowa cieszy się ogromną popularnością, zatem pomysł zbudowania ścieżki rowerowej po linii 260 wydaje się trafionym pomysłem. Trasa ta biegnie przez teren trzech samorządów. Jako pierwsza z inicjatywą wyszła gmina Nowe Miasto, która złożyła wniosek o dofinansowanie tej inwestycji.
W minionym tygodniu pojawiła się informacja, że wniosek został rozpatrzony pozytywnie. Zarząd województwa warmińsko - mazurskiego zatwierdził listę projektów wybranych do dofinansowania. Dzięki temu gmina Nowe Miasto otrzyma dofinansowanie na budowę ścieżki na odcinku Pacółtowo - Tyliczki. Wartość inwestycji to 5,6 mln zł, a dofinansowanie wyniesie 4,7 mln zł.
— Wiosną ruszamy z budową — informuje Tomasz Waruszewski, wójt gminy Nowe Miasto.
Aby trasa ta była kompletna, podobne inwestycje musiałyby zostać zrealizowane na terenie Nowego Miasta i gminy Grodziczno.
— W sprawie budowy ścieżki rowerowej po byłej linii kolejowej do Zajączkowa, na terenie gminy Grodziczno odbyło się posiedzenie komisji, na którym obecni byli rolnicy zainteresowani tematem — informuje Teresa Dzierżak - Górzyńska, sekretarz gminy Grodziczno. — W najbliższym czasie nie jest zaplanowana ta inwestycja. Decyzja kompromisowa na ten moment jest taka, a nie inna. Nie oznacza to jednak, że do tematu nie wrócimy — dodaje.
W Nowym Mieście linia ta biegnie od ulicy Kopernika, terenem za stadionem MOSiR, przecinając drogę krajową numer 15 i dalej w kierunku Pacółtowa.
Jak informuje Jerzy Grządzielewski z Urzędu Miasta, od kilku lat podejmowane są działania w zakresie przejęcia przez miasto od PKP terenów w obszarze miasta po linii kolejowej Nowe Miasto – Zajączkowo, z zamiarem budowy ścieżki rowerowej. W związku z dużymi kosztami tej inwestycji, termin realizacji budowy ścieżki w tej części miasta planowany jest w przyszłej perspektywie unijnego wsparcia na lata 2021 - 2027. W przyszłym miesiącu planowane jest spotkanie burmistrza z zarządem dróg wojewódzkich w sprawie określenia lokalizacji przebiegu tras rowerowych na terenie miasta oraz gmin sąsiednich, by projekt nowej sieci ścieżek rowerowych był połączony ze ścieżkami już istniejącymi.
W ostatnich latach samorządy postanowiły wykorzystać zlikwidowane trasy kolejowe i w ich miejscu zbudować ścieżki rowerowe. Rekreacja rowerowa cieszy się ogromną popularnością, zatem pomysł zbudowania ścieżki rowerowej po linii 260 wydaje się trafionym pomysłem. Trasa ta biegnie przez teren trzech samorządów. Jako pierwsza z inicjatywą wyszła gmina Nowe Miasto, która złożyła wniosek o dofinansowanie tej inwestycji.
W minionym tygodniu pojawiła się informacja, że wniosek został rozpatrzony pozytywnie. Zarząd województwa warmińsko - mazurskiego zatwierdził listę projektów wybranych do dofinansowania. Dzięki temu gmina Nowe Miasto otrzyma dofinansowanie na budowę ścieżki na odcinku Pacółtowo - Tyliczki. Wartość inwestycji to 5,6 mln zł, a dofinansowanie wyniesie 4,7 mln zł.
— Wiosną ruszamy z budową — informuje Tomasz Waruszewski, wójt gminy Nowe Miasto.
Aby trasa ta była kompletna, podobne inwestycje musiałyby zostać zrealizowane na terenie Nowego Miasta i gminy Grodziczno.
— W sprawie budowy ścieżki rowerowej po byłej linii kolejowej do Zajączkowa, na terenie gminy Grodziczno odbyło się posiedzenie komisji, na którym obecni byli rolnicy zainteresowani tematem — informuje Teresa Dzierżak - Górzyńska, sekretarz gminy Grodziczno. — W najbliższym czasie nie jest zaplanowana ta inwestycja. Decyzja kompromisowa na ten moment jest taka, a nie inna. Nie oznacza to jednak, że do tematu nie wrócimy — dodaje.
W Nowym Mieście linia ta biegnie od ulicy Kopernika, terenem za stadionem MOSiR, przecinając drogę krajową numer 15 i dalej w kierunku Pacółtowa.
Jak informuje Jerzy Grządzielewski z Urzędu Miasta, od kilku lat podejmowane są działania w zakresie przejęcia przez miasto od PKP terenów w obszarze miasta po linii kolejowej Nowe Miasto – Zajączkowo, z zamiarem budowy ścieżki rowerowej. W związku z dużymi kosztami tej inwestycji, termin realizacji budowy ścieżki w tej części miasta planowany jest w przyszłej perspektywie unijnego wsparcia na lata 2021 - 2027. W przyszłym miesiącu planowane jest spotkanie burmistrza z zarządem dróg wojewódzkich w sprawie określenia lokalizacji przebiegu tras rowerowych na terenie miasta oraz gmin sąsiednich, by projekt nowej sieci ścieżek rowerowych był połączony ze ścieżkami już istniejącymi.
a.laskowska@gazetaolsztynska.pl
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez