Ania, Ala i Przemo! Nasze tegoroczne powody do dumy
2021-05-04 10:42:54(ost. akt: 2021-05-04 10:46:13)
Z niekłamaną radością pragniemy przybliżyć Państwu sylwetki trzech nietuzinkowych postaci, jakie na co dzień uczą się w nidzickiej Szkole Podstawowej nr 2. Wymieniona w tytule trójka naszych uczniów w bieżącym roku szkolnym zdobyła laury podczas wojewódzkich konkursów przedmiotowych, zorganizowanych przez Warmińsko-Mazurskie Kuratorium Oświaty w Olsztynie. Oto, co o naszych bohaterach sądzą ich opiekunki, panie nauczycielki, które przygotowały ich do udziału w tych prestiżowych zmaganiach.
Anna Izabela Pena, laureatka wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z języka niemieckiego i finalistka wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z geografii.
Barbara Waśniewska, nauczyciel języka niemieckiego:
„Ania jest uczennicą pilną i zdyscyplinowaną. Jest nie tylko uzdolniona językowo, ale także posiada cechy, które warunkują osiąganie sukcesów. Potrafi samodzielnie planować swoją pracę i konsekwentnie realizować założony plan. Jest bardzo wytrwała i systematyczna. Charakteryzuje się dużym wyczuciem językowym. Trafnie dobiera słownictwo, w zależności od kontekstu wypowiedzi. Cechuje się też dużą wrażliwością i pamięcią słuchową.”
„Ania jest uczennicą pilną i zdyscyplinowaną. Jest nie tylko uzdolniona językowo, ale także posiada cechy, które warunkują osiąganie sukcesów. Potrafi samodzielnie planować swoją pracę i konsekwentnie realizować założony plan. Jest bardzo wytrwała i systematyczna. Charakteryzuje się dużym wyczuciem językowym. Trafnie dobiera słownictwo, w zależności od kontekstu wypowiedzi. Cechuje się też dużą wrażliwością i pamięcią słuchową.”
Joanna Bąkowska, nauczyciel przyrody i geografii:
„Ania jest niezwykle utalentowaną perfekcjonistką, która chadza własnymi ścieżkami. Szuka niekonwencjonalnych rozwiązań, pracuje nieszablonowo, ale zawsze dociera do celu. Jest pracowita, dokładna i pedantyczna. Ma wyjątkowo chłonny umysł. Praca z Anią to niekłamana przyjemność i satysfakcja. Poznałam Anię 5 lat temu kiedy przyszła na pierwszą wspólną lekcję przyrody. Już wtedy ta cicha i skromna dziewczynka, z długim warkoczykiem zaskakiwała mnie swoją wiedzą i umiejętnościami.”
„Ania jest niezwykle utalentowaną perfekcjonistką, która chadza własnymi ścieżkami. Szuka niekonwencjonalnych rozwiązań, pracuje nieszablonowo, ale zawsze dociera do celu. Jest pracowita, dokładna i pedantyczna. Ma wyjątkowo chłonny umysł. Praca z Anią to niekłamana przyjemność i satysfakcja. Poznałam Anię 5 lat temu kiedy przyszła na pierwszą wspólną lekcję przyrody. Już wtedy ta cicha i skromna dziewczynka, z długim warkoczykiem zaskakiwała mnie swoją wiedzą i umiejętnościami.”
Alicja Wiśniewska, dwukrotna finalistka wojewódzkich konkursów przedmiotowych z języka angielskiego i geografii.
Mariola Podolska-Maculewicz, nauczyciel języka angielskiego:
„Aby przygotować się do tego konkursu Ala musiała zmienić tryb pracy nad językiem ze szkolnego na bardziej akademicki, wymagający ogromnej samodyscypliny. Wiele godzin spędzonych wspólnie z opiekunem na poszerzaniu wiedzy oraz umiejętności, jak również udział w licznych projektach międzynarodowych zaowocowało i przyniosło wymierne efekty, a tym samym wyniosło Alicję na podium. Praca i współpraca z takimi uczniami jak Alicja to czysta przyjemność.”
„Aby przygotować się do tego konkursu Ala musiała zmienić tryb pracy nad językiem ze szkolnego na bardziej akademicki, wymagający ogromnej samodyscypliny. Wiele godzin spędzonych wspólnie z opiekunem na poszerzaniu wiedzy oraz umiejętności, jak również udział w licznych projektach międzynarodowych zaowocowało i przyniosło wymierne efekty, a tym samym wyniosło Alicję na podium. Praca i współpraca z takimi uczniami jak Alicja to czysta przyjemność.”
Joanna Bąkowska, nauczyciel geografii:
„Ala jest uczennicą ósmej klasy, przygotowuje się do egzaminów kończących szkołę. W natłoku obowiązków znalazła czas i chęci, aby przygotować się do kolejnego konkursu. Wymagało to od niej ogromnej samodyscypliny i zaangażowania. Pracowałyśmy w systemie zdalnym, spotykałyśmy się nawet kilka razy w tygodniu. Ala rozwiązała zadania konkursowe, systematycznie i chętnie pogłębiała swoją wiedzę. Nigdy nie widziałam u niej zniechęcenia, nie usłyszałam słów: „nie mogę”, „nie chcę”, „nie dam rady”.
„Ala jest uczennicą ósmej klasy, przygotowuje się do egzaminów kończących szkołę. W natłoku obowiązków znalazła czas i chęci, aby przygotować się do kolejnego konkursu. Wymagało to od niej ogromnej samodyscypliny i zaangażowania. Pracowałyśmy w systemie zdalnym, spotykałyśmy się nawet kilka razy w tygodniu. Ala rozwiązała zadania konkursowe, systematycznie i chętnie pogłębiała swoją wiedzę. Nigdy nie widziałam u niej zniechęcenia, nie usłyszałam słów: „nie mogę”, „nie chcę”, „nie dam rady”.
Przemysław Libudzki, laureat wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z matematyki oraz dwukrotny finalista wojewódzkich konkursów przedmiotowych z fizyki i geografii.
Mirosława Kaszubska, nauczyciel matematyki:
"Przemo, jest jednym z „Diamencików Dwójki”. Dzięki swojej dociekliwości, dokładności i umiejętności wiązania faktów, każde zajęcia stają się nowym wyzwaniem dla współpracującego z nim nauczyciela. Dla Przema wszystko jest albo białe, albo czarne i wszystko, co jest zaczęte powinno być dokończone. Szuka własnych rozwiązań, własnych dróg. Nie przyjmuje niczego, czego nie może udowodnić. Wiedza jaką posiada jest obszerna i bardzo dokładna i jeśli tylko chce się nią podzielić, to z zaciekawieniem można słuchać go godzinami.”
"Przemo, jest jednym z „Diamencików Dwójki”. Dzięki swojej dociekliwości, dokładności i umiejętności wiązania faktów, każde zajęcia stają się nowym wyzwaniem dla współpracującego z nim nauczyciela. Dla Przema wszystko jest albo białe, albo czarne i wszystko, co jest zaczęte powinno być dokończone. Szuka własnych rozwiązań, własnych dróg. Nie przyjmuje niczego, czego nie może udowodnić. Wiedza jaką posiada jest obszerna i bardzo dokładna i jeśli tylko chce się nią podzielić, to z zaciekawieniem można słuchać go godzinami.”
Ewa Jakubowska, nauczyciel fizyki:
"Przemek jest uczniem bardzo zdolnym i posiadającym umiejętność logicznego myślenia. Zdobytą wiedzę wykorzystuje do rozwiązywania zadań, które często wykraczają poza materiał z fizyki przewidziany dla szkoły podstawowej. Zadania rozwiązuje w sposób nietypowy, często oryginalny. Praca z Przemkiem jest bardzo interesująca i sprawia wiele satysfakcji.”
"Przemek jest uczniem bardzo zdolnym i posiadającym umiejętność logicznego myślenia. Zdobytą wiedzę wykorzystuje do rozwiązywania zadań, które często wykraczają poza materiał z fizyki przewidziany dla szkoły podstawowej. Zadania rozwiązuje w sposób nietypowy, często oryginalny. Praca z Przemkiem jest bardzo interesująca i sprawia wiele satysfakcji.”
Joanna Bąkowska, nauczyciel geografii:
"Praca z Przemkiem była wyjątkowym doświadczeniem, bo on sam jest wyjątkowy. Ma niezwykle chłonny umysł, myśli nieszablonowo, nie uznaje kompromisu jeśli chodzi o wiedzę i dochodzenie do prawdy. Jest ciekawy świata i z dużą łatwością gromadzi o nim informację, analizuje i wyciąga wnioski. Wiedza Przemka jest wszechstronna i dotyczy zarówno geografii fizycznej jak i zagadnień społeczno-ekonomicznych. Z niekłamaną radością obserwowałam go, kiedy rozwiązywał zadania matematyczne, których w geografii nie brakuje. Zazwyczaj do rozwiązania docierał swoją, nie zawsze oczywistą drogą i to nierzadko było dla mnie odkrywcze.”
"Praca z Przemkiem była wyjątkowym doświadczeniem, bo on sam jest wyjątkowy. Ma niezwykle chłonny umysł, myśli nieszablonowo, nie uznaje kompromisu jeśli chodzi o wiedzę i dochodzenie do prawdy. Jest ciekawy świata i z dużą łatwością gromadzi o nim informację, analizuje i wyciąga wnioski. Wiedza Przemka jest wszechstronna i dotyczy zarówno geografii fizycznej jak i zagadnień społeczno-ekonomicznych. Z niekłamaną radością obserwowałam go, kiedy rozwiązywał zadania matematyczne, których w geografii nie brakuje. Zazwyczaj do rozwiązania docierał swoją, nie zawsze oczywistą drogą i to nierzadko było dla mnie odkrywcze.”
Pozostaje nam życzyć naszym tegorocznym absolwentom dalszych sukcesów edukacyjnych w szkołach średnich. Paniom opiekunkom zaś – kolejnych podobnych powodów do radości z uczniami naszej Dwójki w następnych latach szkolnych.
Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 2 w Nidzicy
Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: Piotr2014
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez