Przedszkolaki z wizytą w piekarni
2017-12-22 13:00:00(ost. akt: 2017-12-21 12:22:48)
Wybrałyśmy się z dziećmi oddziału przedszkolnego „O” A przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Nidzicy do piekarni. Kierownik pan Darek oprowadził nas po piekarni. Dzieci zobaczyły różne gatunki mąki i mikrododatków
Opowiedział jak powstaje chleb. Przesiana mąka trafia do ogromnego kotła, w którym mieszana jest z wodą i zakwasem. Jego receptura jest chroniona od lat.
Po dokładnym wymieszaniu ciasto jest dzielone i ważone na kawałki. Piekarz formułuje je w kule, aby nadać bochenkom elastyczność. Tak uformowane bochenki ciasta trafiają na tacę.
Wtedy ciasto jest nawilżane i etykietowane. Zanim trafi do pieca leżakuje w innym pomieszczeniu, gdzie jest ciepło i wilgotno. Tam dojrzewa. Potem trafia do pieca. Po upieczeniu wyjmowane jest na specjalnej dużej tacy. Dalej rozwożone jest do sklepów, ale można go również kupić w piekarni.
Przedszkolaki z zainteresowaniem obserwowały proces tworzenia chleba. Zrozumiały, że chleb powstaje w wyniku ciężkiej pracy i należy go szanować, nie marnować. Aby świeże i chrupiące pieczywo, które tak nam smakuje znalazło się w domu na śniadanie piekarz wypieka je nocą.
Przedszkolaki zostały poczęstowane przepysznymi ciastkami.
Jolanta Borucka i Krystyna Radzymińska
Czytaj e-wydanie
">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: Piotr2014
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez