Uważaj na domokrążców oferujących umowy na telefony
2016-08-03 07:00:00(ost. akt: 2016-08-02 14:51:25)
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Małgorzata Kobylińska ostrzega nidziczan przed zawieraniem umów o świadczenia telekomunikacyjne i umów o dostawę energii elektrycznej. W tych sprawach było najwięcej interwencji ze strony rzecznika.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Małgorzata Kobylińska ostrzega mieszkańców przed przedstawicielami firm telekomunikacyjnych, którzy chodzą po domach i namawiają do podpisania umowy o świadczenie usług.
— Jak mówią nidziczanie przychodzący ze skargami, osoby te zapewniają, że oferta jest bardzo korzystna. Konsumenci zazwyczaj nie otrzymują od razu telefonu. Jest on przysyłany za pośrednictwem kuriera. Często zdarza się, że są to telefony, które nie działają — mówi Małgorzata Kobylińska. W tej sytuacji należałoby rozwiązać umowę, ale są z tym problemy, ponieważ przedstawiciele tych firm nie informują o prawach do odstąpienia od umowy.
— Trzeba pamiętać, że od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa można odstąpić w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Firmy to wykorzystują i jeśli ktoś chce odstąpić od umowy po upływie tego terminu, naliczają wysokie kary — tłumaczy rzecznik. Zdarzają się również takie sytuacje, że klienci otrzymują telefony komórkowe na adres domowy bez podpisania jakiejkolwiek umowy.
— Skargę na taką sytuację złożyła kobieta, która po otrzymaniu telefonu zadzwoniła do firmy i dowiedziała się, że umowę podpisała — opowiada rzecznik.
Do domów nidziczan pukają również przedstawiciele firm, którzy oferują zmianę dostawcy energii elektrycznej. Obiecują niższe opłaty za pobór prądu. — Niestety, prawda jest taka, że koszty są wyższe, zdarza się też często, że trzeba płacić za prąd od obydwu dostawców — ostrzega Małgorzata Kobylińska.
Nidziczanie zgłaszają się także do rzecznika z wnioskami o interwencję w sprawach odrzucania przez przedsiębiorców reklamacji na obuwie. Często odrzucenie reklamacji uzasadniane jest tym, że buty zostały uszkodzone z powodu złego użytkowania, np. używano nieodpowiedniej pasty do czyszczenia obuwia, lub nakładano je bez użycia łyżki do butów — opowiada Małgorzata Kobylińska.
Po otrzymaniu skargi, rzecznik występuje z pismem do przedsiębiorcy z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sprawy i jej pozytywne załatwienie. — Przedsiębiorca musi się ustosunkować do uwag i opinii rzecznika w określonym terminie. Jeśli tego nie zrobi, grozi mu kara grzywny nie mniejsza niż 2000 zł — mówi rzecznik.
Czytaj e-wydanie
">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
chytry #2039506 | 89.228.*.* 3 sie 2016 16:15
2x traci, pozniej sa skargi
odpowiedz na ten komentarz