Powiat nidzicki. Była przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku

2024-11-09 16:00:00(ost. akt: 2024-11-08 13:03:57)

Autor zdjęcia: policja

Pomimo ciągłych apeli cały czas zdarzają się osoby, które udostępniają kody BLIK nieznanym osobom. Do nidzickich policjantów zgłosiła się 39-letnia kobieta, która padła ofiara oszustwa internetowego. Kobieta myśląc, że rozmawia z pracownikiem banku, przekazała 2 kody BLIK i 5400 zł z jej konta zostało wypłacone przez oszusta kilkaset kilometrów od jej miejsca zamieszkania.
Do Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy zgłosiła się 39-latka z gm. Janowo, która padła ofiarą oszustwa „na kod BLIK”. Z przekazanych przez kobietę informacji wynika, że zadzwoniła do niej osoba podająca się za pracownika banku.

W trakcie konwersacji pokrzywdzona przekazała rozmówcy 2 kody BLIK na łączną kwotę 5400 zł. Jak się okazało, kody posłużyły do autoryzacji wypłaty pieniędzy z bankomatu znajdującego się kilkaset kilometrów od jej miejsca zamieszkania.

Wyłudzenie kodu BLIK to bardzo powszechne oszustwo. Policjanci apelują, zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o wsparcie finansowe nie kryje się próba oszustwa!

Gdy zauważymy włamanie na konto bankowe, powinniśmy jak najszybciej zgłosić to do banku i na Policję. Szybka reakcja jest bardzo ważna, ponieważ może uchronić nasze oszczędności.

Aby zapobiec włamaniu na konto osobiste należy:

korzystać z programów antywirusowych,

unikać wchodzenia na niezabezpieczone, podejrzane strony,

nie otwierać linków od nieznanych nadawców,

śledzić na bieżąco informacje o nowych zagrożeniach w sieci.

kpp, red.

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5